Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Fox-IT winnaar vijfde Carp Coolest Company Award
Amsterdam, 25 november 2004 Fox-IT heeft donderdagavond 25 november de Carp Coolest Company Award 2004 gewonnen. In het Amsterdamse Mercurius koos de jury het digitale detectivebureau Fox-IT als beste vanwege de manier waarop het bedrijf van jongensdromen zijn beroep heeft gemaakt. Runners up waren VoCognition en Overloaded. De publieksprijs, gebaseerd op het aantal door lezers op de Carp-website uitgebrachte stemmen, ging naar Rosetta. Deze haalde meer dan 39% van de 12.000 stemmen binnen. De Coolest Company award is het hoogtepunt van de viering van Vijf Jaar Carp, dat in december wordt afgesloten met de resultaten van een kwalitatief onderzoek naar de drijfveren van hoogopgeleide twintigers en dertigers.
Na 99 tegenkandidaten te hebben verslagen haalde Fox-IT de wisseltrofee binnen uit handen van de vorige winnaar, het Amsterdamse Supplair. De lezers van het tijdschrift Carp konden uit 100 bedrijven er één nomineren, dat innovatief en cool is en een verrassend product combineert met een swingende uitstraling. Criteria: vernieuwend product, coole uitstraling, prettige werkplek, minimaal tien werknemers en minimaal 1 jaar in bedrijf. Uiteindelijk stelde de Carp-redactie een shortlist van tien kandidaten samen, die zich op 25 november aan de jury en het publiek hebben gepresenteerd. De kandidaat-bedrijven waren 30days, Fox-IT, Freaky Ice, Het Stormt, Holland Corporate Finance, Kop of Munt, Overloaded, Paques, Rosetta, VoCognition.
Het juryrapport:
Het door nieuwsgierigheid gedreven bedrijf heeft perfect de tijdsgeest gevangen. Wij zijn benieuwd naar de dingen die de onderzoekers weten, maar die zij ons nooit zullen vertellen. Een jongensboek.
Kritische noten: Fox-IT mag wel eens iets doen aan de uiterlijke presentatie, aan het cool outside aspect.
Over de runners-up: VoCognition is helemaal global village, met het leeuwendeel van de omzet in het buitenland. Maar ze bespelen een superkleine niche, niet echt spannend. Overloaded heeft met zijn sms-games leading edge technology, en is heel koel bezig. Maar het gevaar om on the edge je coolness te verliezen is zeer groot.
De jury van Carp s Coolest Company Award bestond uit Ebru Umar (columniste), Victoria Koblenko (GTST babe en politicologe), Daniëlle van Hengst (creatief directeur reclamebureau TBWA), Laura Rooseboom (investmentmanager Doen Participaties), Froke Gilsing (directeur IT- Consultant Happy Customers) en voorzitter Dinette Bekhuis (directeur Unique Uitzendbureau).
Carp
Carp is het lijfblad voor hoogopgeleide professionals met een afgeronde hbo- of wo-opleiding tot en met 37 jaar en wordt verspreid in een oplage van 148.000. Carp informeert over alle ins en outs op het gebied van werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling.
Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.
#####