Persbericht
Speciale Decemberzegels voor tien goede doelen
24 november 2004 - Dit jaar kan iedereen bij het versturen van
persoonlijke wensen op zijn kerst- en nieuwjaarskaart kiezen uit
meerdere Decemberzegels van TPG Post. TPG Post biedt vanaf 25 november
- naast de gebruikelijke Decemberzegel met het kortingstarief van 0,29
en de Persoonlijke Decemberzegel met je eigen foto - eveneens een
nieuw initiatief: de Goede Doelen-zegel van 0,29 met een bijslag van
0,10. De bijslag gaat naar tien geselecteerde goede doelen.
Bestel de Decemberzegels in onze online winkel
decemberzegel 2004 De tien doelen zijn gekozen aan de hand van
criteria of themas als kinderen, voedselvoorziening, natuur en milieu
en gezondheid met zowel een nationaal als internationaal karakter. Het
gaat om de volgende organisaties: Artsen zonder Grenzen, Greenpeace,
KWF Kankerbestrijding, Natuurmonumenten, Novib, Plan Nederland,
Stichting TROS HELPT, STOP AIDS NOW!, Unicef en het World Food
Programme.
Geven om elkaar op verschillende Decemberpostzegels
De komende decembermaand is bij uitstek de periode waarin iedereen
uitdrukkelijk het gevoel wil tonen zijn naasten of relaties met een
persoonlijk kerstkaartje veel goeds toe te wensen. Ook TPG Post geeft
in 2004 op bijzondere wijze invulling aan het thema geven om elkaar.
De Goede Doelenzegels zijn verkrijgbaar in een postzegelvelletje van
20 zelfklevende postzegels, met tien verschillende ontwerpen. De tien
verschillende ontwerpen verbeelden alle op hun eigen manier het thema
om elkaar geven waarbij de ontwerpers vooral fotos hebben gebruikt van
de betrokken organisaties zelf. Warme typische kersttinten samen met
feestelijke fonkelende sterren bepalen het beeld. De frankeerwaarde is
0,29 per stuk en een bijslag van 0,10 per postzegel.
goededoelenzegel 2004 De gebruikelijke Decemberzegels met het speciale
kortingstarief van 0,29 zijn ook verkrijgbaar in een velletje met
twintig zelfklevende zegels, dit jaar met tien verschillende
ontwerpen. Op de zegels zijn winterse taferelen te zien die het geven
om elkaar nader uitdrukken. Door het figuratieve karakter van de
postzegels wil TPG Post de postzegels toegankelijk laten zijn voor een
zo breed mogelijk publiek.
Bijzonder initiatief: Decemberzegels voor tien Goede Doelen
Jaarlijks versturen consumenten zon tweehonderd miljoen kerst- en
nieuwjaarspost. Juist in deze decembermaand waarbij het thema geven om
elkaar nadrukkelijk aandacht krijgt passen de Goede Doelenzegels goed,
die een initiatief zijn van TPG Post met de Omroepvereniging TROS en
steun van de Nationale Postcode Loterij. De Goede Doelenzegels hebben
het kortingstarief van 0,29 - net als de reguliere Decemberzegels -
maar tevens is er per postzegel een bijslag van 0,10. Met deze bijslag
worden tien geselecteerde goede doelen gesteund. Deze zegel kan een
mogelijkheid zijn voor particulieren en bedrijven die zoeken naar een
geschikte manier om hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen.
Bekende voorbeelden van die betrokkenheid zijn de kerstkaarten van
goede doelen of kerstgiften.
De uitgifte van bijslagzegels door TPG Post kent een lange traditie:
zoals eens in de vijf jaar de Rode Kruis-postzegels. Verder zijn er
sinds 1924 elk najaar de Kinderpostzegels en vanaf 1935 brengt TPG
Post elk voorjaar de Zomerzegels uit. Daarnaast ontvangt TPG Post zeer
regelmatig aanvragen voor bijslagpostzegels van andere charitatieve
instellingen. Niet aan alle aanvragen kan en wil TPG Post voldoen,
vooral ook door de beperkte mogelijkheid van postzegeluitgiften.
Ontwerpers
De ontwerpers van de Decemberzegels zijn Pam Asselbergs, Alex Scholing
en Peter van Deursen, die in 2002 het bureau Eat opgericht hebben.
Voorheen hebben zij onder andere als design director gewerkt bij
reclamebureaus waaronder S-W-H en FHV/BBDO. Eat is vooral
gespecialiseerd in corporate & brand identities, fotografie en de
ontwerpkant van de reclame.
Meer informatie over acties in december
TPG N.V. verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en
Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post, express en logistieke
diensten. De onderneming heeft ruim 163.000 medewerkers in 64 landen
en is in meer dan 200 landen actief. De omzet in 2003 bedroeg EUR 11,9
miljard. TPG N.V. is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York,
Londen en Frankfurt.
TNT Post Groep NV