Horecava 2005
25 nov 2004
dertien nominaties voor horecava innovation award 2005
De jury van de Horecava Innovation Award 2005 heeft dertien producten
genomineerd, verdeeld over de categorieën Food & Beverage, Interior &
Design, Equipment en Services. In totaal zijn er 90 ingezonden
producten en diensten voor de eerste lustrumeditie van de wedstrijd
door een deskundige en onafhankelijke jury beoordeeld. De Horecava
Innovation Award is bestemd voor de beste innovatie voor de horeca- en
cateringbranche. Tijdens de komende Horecava, van 10 tot en met 13
januari in Amsterdam RAI, zijn alle nominaties op een speciale
expositie te zien. Op de eerste dag van Horecava 2005 wordt de winnaar
bekend gemaakt.
De kwaliteit van de inzendingen is, volgens de juryleden, evenals
voorgaande jaren wisselend. Overigens zijn alle inzendingen in vier
categoriën verdeeld: Food & Beverage, Interior & Design, Equipment en
Services. Opvallend is dat er in de categorie Interior & Design twee
producten zijn genomineerd met de dagelijkse praktijk als
voedingsbodem. In het ene geval leverde een restauranthouder het idee,
in het andere blijkt een caféhouder de importeur. Iedere categorie
kent drie genomineerden, met uitzondering van de categorie Services
waar vier inzendingen zijn genomineerd. De jury wijst op de eerste
beursdag naast de overall winnaar ook de winnaars per categorie aan.
De 13 genomineerden zijn:
Food & Beverage
Royal Club 8.3 van Vrumona in Bunnik
Kaasplankje van Buitenhuis Snacks in Wijk bij Duurstede
Tea Fonté van Vision of Chefs/Vinova in Naarden
Interior & Design
Champagnepalet van En Ville Products in Eindhoven
Design lichtkraan Lumineau van Franck Evers in Lent
Doggy, zelfcorrigerende tafel van Bright Idea Club in Rotterdam
Equipment
Self Cooking Center van Ration Nederland in Almelo
Hoegaarden IJszuil van Interbrew Nederland in Breda
Wijnserveersysteem van Enomatic Benelux in Dordrecht
Services
Luchtkoelsysteem Indoor 400 van Oxycom in Raalte
Snackbox van Veriplast, Coca-Cola, Cold Food, IgloMora, Heineken
Multimedia Internetzuil van IZAP in Amersfoort
Smoovie Pay TV van Smoovie in Voorburg
Voor deze vijfde editie konden fabrikanten en leveranciers producten
aanmelden die na
1 januari 2004 op de Nederlandse horeca- en cateringmarkt zijn
verschenen. De wedstrijd stond open voor iedereen, dus niet alleen
voor deelnemers aan de Horecava. Uit de vier categoriewinnaars kiest
de jury de algemene winnaar, die een award ontvangt en een trendtrip
voor twee personen naar Berlijn. In 2004 ging de hoofdprijs naar het
decorconcept Art on Tiles van Burex Europe, in 2003 het
verse-chipsconcept Chippery van Wessels Horeca Ondernemingen, in 2002
de T-Tip van @dvancement4you en in 2001 de Turbo Chef oven van
Belluno.
Amsterdam, 25 november 2004
---
____
Noot voor de redactie /
Amsterdam RAI