Ingezonden persbericht
EERSTE NUMMER VAN ZIN - HET NIEUWE BLAD VOOR 55-PLUSSERS - COMPLEET UITVERKOCHT
TWEEDE NUMMER ZIN LIGT DOOR SUCCES EERDER IN DE WINKEL
Hoofddorp, 25 november 2004. Maar liefst 125.000 mensen hebben het gevarieerde eerste nummer van ZIN gekocht - hét nieuwe magazine voor de 55-plusser barstensvol relevante inhoud. De hoofdredactie en uitgever Sanoma melden met trots dat de oplage van de eerste editie compleet is uitverkocht. Het nieuwe blad - gemaakt door mensen met ervaring, voor mensen met ervaring - heeft zich hiermee direct sterk geprofileerd en een prominente plaats verworven op de bladenmarkt. Door het succes ligt het tweede nummer een week éérder in de winkel, op 3 december, wederom tegen het introductietarief van 1 euro. Hierin staat onder andere een openhartig interview met Albert Heijn.
Niche
Op 1 november werd het multimediale merk ZIN gelanceerd - een nieuw platform voor de sterk groeiende consumentengroep 55-plussers. Uitgeverij Sanoma ontwikkelde een blad met objectieve, inhoudelijke informatie vanuit het aandachtsgebied van de 55-plusser, zoals interessante interviews, vrijetijdsbesteding, cultuur, reizen, gezondheid, geldzaken, internet, media en meer. Deze originele, interessante mix aan inhoud is niet onopvallend gebleven! Na de lancering ging het blad maar liefst 125.000 keer over de toonbank. Het tweede nummer verschijnt daarom éérder, op 3 december, wederom voor het introductietarief van 1 euro.
Leesvoer ZIN 2
Nummer 2 van ZIN telt, zoals elke maand, 180 pagina's boordevol leesvoer. Zoals de vaste columns van sportjournalist/schrijver Mart Smeets, componist/wijnkenner Ilja Gort en schaatslegende Ard Schenk, én ruim 15 pagina's aanbiedingen, arrangementen, prijzen en direct inwisselbare kortingsbonnen. Een groot gedeelte van het tijdschrift is gereserveerd voor persoonlijke, biografische verhalen en interviews met uiteenlopende (bekende) Nederlanders, bijvoorbeeld met Albert Heijn. Zin werd bij deze Nederlandse supermarktpionier thuis uitgenodigd waar hij vertelde over zijn supermarktketen, de moord op zijn broer en zijn leven op het Engelse platteland.
Verder in nummer 2
- Interviews: gesprekken met Paul van Vliet, Jeltje van Nieuwenhoven, Beatrijs Ritsema en Anton Geesink.
- Financieel: afdingen bij de notaris? Altijd doen. Ook 16 tips om bij instanties en winkels maximaal profijt van uw geld te hebben.
- Gezondheid: hoofdpijn beheersen? Dat kan met de hoofdpijntest.
- Reizen: wintersport - de leukste adressen in Frankrijk en allemaal weg van de drukte.
- Actief: bijzondere stadswandeling door klassiek Maastricht.
- Droomreis: op zoek naar de Hollandse nalatenschap in het tropische Maleisië.
- Praktisch: ZIN test zes mobieltjes op gebruiksgemak.
- Voordeel: gratis tweede kaartje voor de musical Hair, twv E 47,50 en 10 pagina's andere aanbiedingen.
- Winnen: het tweede deel van de marathonpuzzel waarbij lezers een jaar lang het gebruik van een geweldig vakantiehuis in België kunnen winnen.
ZIN is trots
Renske van Kooij (Uitgever Sanoma) en Marjolein Westerterp (hoofdredacteur ZIN) zijn enorm trots dat het eerste nummer van ZIN door zoveel mensen is gelezen. Van Kooij: "Door het succes van dit eerste nummer blijkt maar weer eens dat de 55-plusser méér dan ooit op de voorgrond staat. Deze doelgroep is zich bewust van de kwaliteit van het leven en dat gaat uiteraard ook ná het pensioen door. Zij lezen daarom graag over een interessante, inspirerende invulling van hun vrije tijd. Toch is de inhoud van ZIN niet alleen 'leuk' - het blad graaft dieper en haalt zijn inspiratie direct uit de belevingswereld van de 55-plusser die niet is geïnteresseerd in 180 pagina's met gezellige, oppervlakkige artikelen. ZIN is (en blijft) een blad dat openhartig en eerlijk is over de gevoelens die ontstaan bij het ouder worden. Daarom snijden we ook gevoelige onderwerpen aan als erfrecht, testament en ziekte. ZIN heeft als blad met ervaring absoluut bestaansrecht."
Zin. Een nieuw blad met ervaring
Vanaf 3 december weer in de winkel. Voor maar 1 euro!
ZIN is méér dan een tijdschrift alleen - het is een multimediaal merk met ambitie waarvan Nederland de komende jaren veel gaat horen.
Kijk op www.zin.nl
Met meer dan 60 publiekstijdschriften en de aan die sterke merken gekoppelde extensions, sites en evenementen is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever van infotainment in Nederland. De omzet in 2003 bedroeg 482.2 miljoen euro en het operationeel resultaat 105.1 miljoen Euro. Er werken in Hoofddorp1.300 mensen op de verschillende redacties en ondersteunende afdelingen. Sanoma Uitgevers is sinds 2001 een onderdeel van Sanoma Magazines, de tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma WSOY. De divisie staat met meer dan 230 tijdschriften in 10 landen op nummer 5 van de lijst van Europa's grootste tijdschriftenuitgeverijen. De omzet bedroeg in 2003 1,03 miljard euro. Er werken ongeveer 4.400 mensen.