TPG POST

Speciale Decemberzegels voor tien Goede Doelen

TPG Post biedt keuze met meerdere Decemberzegels

Dit jaar kan iedereen bij het versturen van persoonlijke wensen op zijn kerst- en nieuwjaarskaart kiezen uit meerdere Decemberzegels van TPG Post.
TPG Post biedt vanaf 25 november - naast de gebruikelijke Decemberzegel met het kortingstarief van . 0,29 en de Persoonlijke Decemberzegel met je eigen foto - eveneens een nieuw initiatief: de Goede Doelenzegel van . 0,29 met een bijslag van . 0,10. De bijslag gaat naar tien geselecteerde goede doelen. Deze doelen zijn gekozen aan de hand van criteria of thema.s als kinderen, voedselvoorziening, natuur en milieu en gezondheid met zowel een nationaal als internationaal karakter. Het gaat om de volgende organisaties: Artsen zonder Grenzen, Greenpeace, KWF Kankerbestrijding, Natuurmonumenten, Novib, Plan Nederland, Stichting TROS HELPT, STOP AIDS NOW!, Unicef en het World Food Programme. Alle drie postzegelvelletjes zijn ontworpen door Pam Asselbergs, Alex Scholing en Peter van Deursen van het bureau EAT uit Amsterdam.

.Geven om elkaar. op verschillende Decemberpostzegels De komende decembermaand is bij uitstek de periode waarin iedereen uitdrukkelijk het gevoel wil tonen zijn naasten of relaties met een persoonlijk kerstkaartje veel goeds toe te wensen. Ook TPG Post geeft in 2004 op bijzondere wijze invulling aan het thema .geven om elkaar..
De Goede Doelenzegels zijn verkrijgbaar in een postzegelvelletje van 20 zelfklevende postzegels, met tien verschillende ontwerpen. De tien verschillende ontwerpen verbeelden alle op hun eigen manier het thema .om elkaar geven. waarbij de ontwerpers vooral foto.s hebben gebruikt van de betrokken organisaties zelf. Warme typische kersttinten samen met feestelijke fonkelende sterren bepalen het beeld. De frankeerwaarde is . 0,29 per stuk en een bijslag van . 0,10 per postzegel. De gebruikelijke Decemberzegels met het speciale kortingstarief van . 0,29 zijn ook verkrijgbaar in een velletje met twintig zelfklevende zegels, dit jaar met tien verschillende ontwerpen. Op de zegels zijn winterse taferelen te zien die het .geven om elkaar. nader uitdrukken. Door het figuratieve karakter van de postzegels wil TPG Post de postzegels toegankelijk laten zijn voor een zo breed mogelijk publiek.

Bijzonder initiatief: Decemberzegels voor tien Goede Doelen Jaarlijks versturen consumenten zo.n tweehonderd miljoen kerst- en nieuwjaarspost. Juist in deze decembermaand waarbij het thema .geven om elkaar. nadrukkelijk aandacht krijgt passen de Goede Doelenzegels goed, die een initiatief zijn van TPG Post met de Omroepvereniging TROS en steun van de Nationale Postcode Loterij. De Goede Doelenzegels hebben het kortingstarief van . 0,29 - net als de reguliere Decemberzegels - maar tevens is er per postzegel een bijslag van .
0,10. Met deze bijslag worden tien geselecteerde goede doelen gesteund. Deze zegel kan een mogelijkheid zijn voor particulieren en bedrijven die zoeken naar een geschikte manier om hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Bekende voorbeelden van die betrokkenheid zijn de kerstkaarten van goede doelen of kerstgiften. De uitgifte van bijslagzegels door TPG Post kent een lange traditie: zoals eens in de vijf jaar de Rode Kruis-postzegels. Verder zijn er sinds 1924 elk najaar de Kinderpostzegels en vanaf 1935 brengt TPG Post elk voorjaar de Zomerzegels uit. Daarnaast ontvangt TPG Post zeer regelmatig aanvragen voor bijslagpostzegels van andere charitatieve instellingen. Niet aan alle aanvragen kan en wil TPG Post voldoen, vooral ook door de beperkte mogelijkheid van postzegeluitgiften.

Ontwerpers
De ontwerpers van de Decemberzegels zijn Pam Asselbergs, Alex Scholing en Peter van Deursen, die in 2002 het bureau Eat opgericht hebben. Voorheen hebben zij onder andere als design director gewerkt bij reclamebureaus waaronder S-W-H en FHV/BBDO. Eat is vooral gespecialiseerd in corporate & brand identities, fotografie en de ontwerpkant van de reclame.