Ingezonden persbericht


PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2004 uitgereikt aan Egbert Jan van Bel

Amsterdam 24 November 2004 - De PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2004 is gewonnen door Egbert Jan van Bel, auteur van het boek Event Driven Marketing (EDM). Volgens de jury is EDM een goed concept voor het optimaliseren van klantwaarde en verkoopresultaat. De belangrijkste reden dat Egbert Jan van Bel heeft gewonnen, is dat hij de eerste is die het onderwerp Event Driven Marketing zo uitgebreid behandelt.

"Het winnende boek voldoet als beste aan de beoordelingscriteria: het is vernieuwend, maakt gebruik van praktijkvoorbeelden en voegt waarde toe aan het vak marketing. Daarnaast heeft het boek een goede opbouw, structuur en vormgeving, en is het onderwerp op een heldere wijze uiteengezet", aldus Hans Molenaar, voorzitter van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs.

Als criteria voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2004 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast dient het boek in de tweede helft van 2003 of later en in de Nederlandse taal zijn gepubliceerd, Tenslotte is het van belang dat het boek inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales heeft.

Over Egbert Jan van Bel
Van Bel (46) is sinds 2003 directeur van communicatieadviesbureau Pleon. Hij startte zijn loopbaan in de journalistiek. Na 4 jaar maakte hij de overstap naar de marketing. In 1989 begon Egbert Jan een eigen bedrijf in de multimediabranche. Na de verkoop van zijn bedrijf deed hij diverse interimtrajecten in de retail-, finance- en utilities-branche. Hiernaast verzorgt hij opleidingen in marketing en organisatiekunde en is hij auteur van verschillende boeken.