Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
IBM en Siebel Systems introduceren klantgerichte oplossing voor
retailbanking
Complete oplossing versnelt ingebruikname en reduceert implementatiekosten
SAN MATEO, Calif. - 23 november 2004 - IBM en Siebel Systems hebben de
eerste oplossing voor retailbanken geïntroduceerd die standaard is voorzien
van volledig geïntegreerde voorzieningen voor financiële transacties,
operationale CRM en business intelligence. De oplossing maakt gebruik van
IBM's WebSphere-platform. Siebel Branch Teller maakt het banken mogelijk de
kwaliteit en de consistentie van interacties met klanten zeker te stellen,
ongeacht het gebruikte communicatiekanaal - bankkantoor, call center,
internet of geldautomaat. Tegelijkertijd biedt de oplossing alle
voorzieningen die nodig zijn voor cross-selling en up-selling. IBM Business
Consulting Services en Siebel Global Services zullen gezamenlijk banken
helpen om lokale kantoren om te vormen tot nadrukkelijk op klanten gerichte
servicecentra.
"Voor banken wordt de interactie met de klant bij de geldautomaat steeds
belangrijker. Dat is een belangrijke verandering in een sector waar de
geldautomaat tot nu toe slechts over een beperkte functionaliteit
beschikte", zegt Jacob Jegher, senior banking analist bij Celent
Communications. "Moderne geldautomaten moeten toegang bieden tot
gepersonaliseerde informatie van klanten, zodat beter kan worden ingespeeld
op de eisen en wensen van klanten, terwijl tevens sneller en gemakkelijker
kansen kunnen worden ontdekt voor cross-selling en up-selling."
Voor ATB Financial, dat onlangs Siebel Branch Teller heeft geïmplementeerd,
was de keuze duidelijk. "Na een grondig onderzoek van de producten van de
diverse aanbieders hebben wij gekozen voor Siebel Branch Teller. Die keuze
is gebaseerd op de domeinkennis van Siebel Systems, de ervaring die het
bedrijf heeft met het omvormen van lokale kantoren tot servicecenters en de
lange reeks van grote bancaire implementaties waar Siebel Systems op kan
bogen", zegt Ken Casey, senior vice president retail banking delivery van
ATB Financial. "Siebel Branch Teller maakt het onze medewerkers mogelijk om
op het juiste moment het juiste niveau van dienstverlening aan de juiste
klanten aan te bieden. Hierdoor kan een zeer goede dienstverlening worden
aangeboden en wordt de waarde van de interactie met klanten
gemaximaliseerd."
Traditioneel richten bankmedewerkers zich op de transactie van de klant en
houdt men zich minder bezig met het versterken van de relatie met de klant
of het signaleren van mogelijkheden voor additionele verkopen. Banken zien
in lokale kantoren echter steeds vaker een profit center dat op basis van
een servicegerichte aanpak en voorzien van de juiste hulpmiddelen een
gepersonaliseerde dienstverlening aan klanten kan aanbieden. De oplossing
van Siebel Systems en IBM geeft bankmedewerkers alle hulpmiddelen die nodig
zijn voor op maat gemaakte marketinguitingen, het vastleggen van voorkeuren
en aankoopgewoonten van klanten en het afhandelen van servicevragen van
afnemers, terwijl tegelijkertijd financiële transacties kunnen worden
verwerkt.
"Banken realiseren zich dat de lokale kantoren een van de beste kanalen zijn
voor het vergroten van de verkopen en de tevredenheid van klanten", zegt
Mark Greene, general manager of global banking van IBM. "Siebel Branch
Teller is nadrukkelijk geïntegreerd met IBM's WebSphere. Hierdoor kunnen
banken op basis van een gepersonaliseerde dienstverlening snel de
communicatie met hun klanten optimaliseren en de winstgevendheid van lokale
kantoren vergroten."
"IBM en Siebel Systems onderkennen dat banken op een betere manier gebruik
kunnen maken van de interactie die plaats vindt wanneer een klant van de
diensten van een geldautomaat gebruik maakt", zegt Richard Campione, group
vice president en general manager van Siebel Finance. "Onze relatie is
gebaseerd op het commitment van beide bedrijven om voort te gaan met het
integreren van elkaars producten en het ontwikkelen en implementeren van
nieuwe producten en diensten door onze service-organisaties."
Over IBM
IBM is de grootste aanbieder ter wereld van ICT-producten en -diensten.
Samen met haar partners biedt IBM klanten een complete reeks van
ICT-producten variërend van hardware en software tot services en complexe
oplossingen tot outsourcing en training. Meer informatie is te vinden op
www.ibm.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000