Assurantiekantoor klaar voor Wfd met
AXA en The Brown Paper Company 17 november 2004
AXA biedt het intermediair binnen zijn commerciële
ondersteuningsprogramma Business BOOMerang een nieuw onderdeel aan.
AXA Business BOOMerang is een samenwerking aangegaan met The Brown
Paper Company met als doel kantoren te helpen inzake de Wfd. Aan de
hand van een doordacht stappenplan wordt per kantoor een individueel
actieplan opgesteld waarin precies wordt aangegeven wat de ondernemer
in gang moet zetten om aan de eisen van de Wfd te voldoen. Daarnaast
worden binnen het programma ook alle mogelijkheden voor de ondernemer
weergegeven om de kwaliteit en efficiency van zijn onderneming op
korte termijn te verhogen.
Kwaliteit als basis
Voor AXA is verhoging van de kwaliteit van dienstverlening binnen de
gehele keten een continue proces. Dat de Wfd een expliciete aanleiding
vormt om daar nog eens met nadruk aandacht aan te besteden en direct
actie te ondernemen is alleen maar een extra stok achter de deur. Rob
van Rietschoten, manager Business BOOMerang: "Wij hebben gezocht naar
een partner waarvan wij een concrete aanpak kunnen verwachten. Een
partij die een locatie uit zoekt en daar een workshop 'hoe moet u
omgaan met de Wfd' geeft, was voor ons geen optie. Ik wilde, ook op
nadrukkelijk verzoek van het met ons samenwerkende intermediair, iets
te bieden hebben waar kantoren ook echt wat aan hebben. Namelijk
ondersteuning op maat".
Business BOOMerang bevat, naast deze nieuwe Wfd-ondersteuning, nog een
aantal ondernemersdiensten:
* Klantsegmentatie
* Portefeuilleanalyse
* Commerciële acties (Werving nieuwe klanten d.m.v. het leveren van
prospectadressen, Direct Mail, Handling & Verzending/Beltraining &
Follow Up, Nieuwsbrievenservice
* Trainingen en Opleidingen
The Brown Paper Company op kantoor
Na analyse van een online inventarisatie komt The Brown Paper Company
bij het kantoor voor een management interview. Zij vragen waar nodig
aanvullende toelichting en beantwoorden de specifieke vragen over de
Wfd of over de bedrijfsvoering in het algemeen. Vervolgens houden zij
interviews met enkele medewerkers en bekijken en analyseren een aantal
klantdossiers. Dit totaalinzicht vormt de basis voor de rapportage
waarin precies beschreven staat op welke gebieden het kantoor aan de
eisen van de Wfd voldoet en op welke punten (nog) niet. Voor dat
laatste wordt een gedetailleerd actieplan opgesteld waarna in overleg
met de ondernemer/tussenpersoon wordt bepaald wie dat actieplan gaat
uitvoeren en wanneer dit gereed moet zijn. Hierna komt The Brown Paper
Company terug om vast te stellen of de acties adequaat zijn uitgevoerd
en wordt een complete Wfd-map overhandigd inclusief de uitspraak of
het kantoor aan de eisen van de Wfd voldoet. Met deze map toont de
ondernemer/intermediair bij een bezoek van de AFM aan wat hij allemaal
gedaan heeft gedaan om Wfd-compliant te zijn.
Met deze aanpak kan het intermediair zich vooral blijven richten op
zijn klanten. Gelijkertijd werkt hij aan de kwaliteit en efficiency
van zijn kantoor en voldoet hij aan de eisen van de Wfd.
AXA Verzekeringen