Ingezonden persbericht
BMC Software introduceert verbeterde oplossing voor servicebeheer
voor middelgrote ondernemingen
Magic Service Desk Suite versie 8.0 levert complete functionaliteit
voor IT Service Desk en IT Support
SCHIPHOL-RIJK, 18 november 2004 - BMC Software (NYSE: BMC - News) maakt
vandaag de introductie bekend van de nieuwe 8.0 versie van Magic Service
Desk Suite (Magic 8.0), een systeem voor beheer van IT-services dat
onderdeel uitmaakt van de Remedy Solutions®. Het nieuwe Magic 8.0, op vele
punten verbeterd en uitgebreid met meer dan 45 totaal nieuwe functies, is
met name bedoeld als antwoord op twee van de belangrijkste, hedendaagse
uitdagingen van de IT-organisaties van middelgrote bedrijven: coördinatie
van IT en zakelijke doelstellingen en reductie van kosten voor service en
support.
De Magic Service Desk Suite levert alle middelen die nodig zijn voor het
opzetten van een efficiënte en bijzonder kosteneffectieve
supportorganisatie, ook binnen een complexe IT-omgeving. Het is een volledig
schaalbaar, volgens browsermodel opgezet systeem voor servicebeheer, dat de
meest geavanceerde helpdesk-software combineert met in de praktijk bewezen
ITIL®-architectuur (Information Technology Infrastructure Library), de
infrastructurele industriestandaard voor levering en ondersteuning van
IT-diensten. Magic 8.0 betekent voor elke middelgrote onderneming een
optimaal antwoord op twee centrale thema's:
* Betere wederzijdse afstemming van IT-middelen en
zakelijke doelstellingen door middel van een sterk verbeterd
rapportagesysteem met meer dan 20 nieuwe meettechnieken voor bedrijfsmatige
evaluatie en directe beschikbaarheid van service supportgegevens voor
management en medewerkers.
* Reductie van de kosten voor supportactiviteiten door
verhoogd gebruiksgemak en efficiency op basis van nieuwe mogelijkheden als
integratie van Active Directory en verbeterde zoekmogelijkheden.
"Magic Service Desk 8.0 is een nieuw bewijs van de grote betrokkenheid van
BMC Software bij de praktische behoeften van middelgrote bedrijven. Ook dit
product is speciaal voor dat marktsegment ontwikkeld en is gebaseerd op
feedback van onze klanten," aldus Mitchell Myers, director product
management voor Magic bij BMC Software. "De bedrijven in deze sector zijn
bij uitstek geïnteresseerd in gebruiksgemak, overzichtelijke implementatie
en verbeterde beveiliging. Ze willen kunnen voldoen aan toegezegde
serviceniveaus, zonder dat de kosten voor support daarbij onnodig hoog
oplopen. Met Magic 8.0 komen wij aan die behoeften tegemoet."
Magic 8.0 als oplossing voor het realiseren van zakelijke doelstellingen bij
IT-support
Magic 8.0 heeft twee nieuwe onderdelen die middelgrote bedrijven beter zicht
geven op hun zakelijk functioneren. Ten eerste zijn er de QuickViews, een
nieuwe query techniek waarmee strategische informatie direct oproepbaar is,
zowel voor het management als voor de gebruiker. Daarnaast bevat Magic 8.0
belangrijke uitbreidingen op het gebied van rapportagefunctionaliteiten. Zo
kunnen er nu meer dan 20 nieuwe rapporten worden gegenereerd die gericht
zijn op meting van concrete bedrijfswaarde in de vorm van trendanalyses en
managementoverzichten met gegevens in diagrammen en grafieken.
Magic 8.0 als oplossing voor verbeterde beveiliging en reductie van
support-kosten
Magic 8.0 biedt ook mogelijkheden voor integratie van Microsoft Active
Directory, waardoor de database van medewerkers in Magic automatisch gevuld
en bijgewerkt kan worden aan de hand van het Active Directory-systeem van de
organisatie. Hiermee vervalt een groot deel van het handmatige werk dat bij
de meeste andere service desk-systemen nodig is, terwijl bovendien de
beveiliging in de context van Windows Integrated Authentication beter
verzorgd is. Daarnaast is Magic 8.0 voorzien van verbeterde
zoekmogelijkheden, nieuwe verbeteringen op het gebied van infrastructuur en
een nieuwe, gemoderniseerde gebruikersinterface. Ook zijn er nieuwe,
vereenvoudigde tools voor installatie en configuratie.
Over Remedy Solutions van BMC Software
Remedy, onderdeel van BMC Software, levert softwaresystemen voor Service
Management die een organisatie in staat stellen tot volledig beheer en
automatisering van interne en externe service- en supportprocessen. De
onderneming bedient wereldwijd meer dan 10.000 klanten, van kleine en
middelgrote bedrijven tot grote concerns met internationale vestigingen, die
gekozen hebben voor de Remedy IT Service Management en Customer Service and
Support software voor automatisering van hun support-processen, verbetering
van hun serviceniveau, beheer van mensen en materieel en reductie van de
bedrijfskosten. De uiterst flexibele, in de praktijk bewezen applicaties van
Remedy maken Business Service Management op het niveau van de totale
onderneming mogelijk en zijn eenvoudig aan te passen een specifieke en
veranderende behoeften.
Tot de klanten van Remedy behoort 80 procent van de bedrijven uit de Fortune
100-lijst en 50 procent van de bedrijven uit de Global Fortune 500-lijst.
Wereldwijd worden bij klanten van Remedy oplossingen ingezet die het
resultaat zijn van 14 jaar productontwikkeling en investering. Meer
informatie over Remedy en de producten van Remedy vindt u op www.remedy.com
Over BMC Software
BMC Software, Inc. , is een vooraanstaand leverancier van
oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor beheer van
IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert
oplossingen voor Business Service Management in de vorm van
bedrijfssystemen, applicaties, databases en Service Management. BMC Software
is opgericht in 1980 en heeft wereldwijd vestigingen. Over het boekjaar 2004
realiseerde de firma een omzet van meer dan $1,4 miljard. Bezoek voor meer
informatie de website van BMC Software: www.bmc.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-5304349
E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl
##
BMC Software, de BMC Software logo's en alle ander namen van producten of
diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van
BMC Software, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de
desbetreffende organisaties. © 2004, BMC Software, Inc. Alle rechten
voorbehouden.