Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden introduceert de optimaal spaarhypotheek Op 16 november heeft Nationale-Nederlanden als eerste verzekeraar in Nederland een unieke hypotheek: de optimaal spaarhypotheek geïntroduceerd. Een nieuwe generatie spaarhypotheek waarbij de consument zekerheid heeft over de aflossing van de lening op einddatum tegen voordeligere maandlasten dan de traditionele spaarhypotheek. De unieke combinatie van lagere maandlasten met een hoog gegarandeerd rendement ontstaat doordat de rentevaste periode van de lening en spaarpolis van elkaar kunnen verschillen.

De optimaal spaarhypotheek bestaat uit een aflossingsvrije hypothecaire geldlening en een levensverzekering (polis). Bij deze nieuwe hypotheekvorm ontbreekt echter de bij de spaarhypotheek gebruikelijke koppeling tussen het percentage dat men betaalt voor de lening en het rentepercentage dat men ontvangt over de polis. Bij de optimaal spaarhypotheek hebben lening en polis ieder een eigen rentevaste periode. De consument is hierdoor in de gelegenheid voor de lening een korte rentevaste periode te kiezen met als voordeel een lage rente en voor de polis een lange rentevaste periode met als voordeel een hoge rente. Het resultaat is een langdurig hoog gegarandeerd polisrendement en daarmee een lagere maandpremie. Met als resultaat dat de consument kan profiteren van het positieve verschil dat hierdoor ontstaat.
Offertes voor de optimaal spaarhypotheek kunnen door het intermediair online worden aangevraagd via Mijn.NN.nl, het extranet van Nationale-Nederlanden. Uniek is dat de gehele statusinformatie real time kan worden gevolgd, waardoor klanten exact weten hoe het met hun aanvraag staat. Ook werd onlangs nieuwe commerciële software ontwikkeld en is de HDN 4.0 certificering gerealiseerd. Naast de uitbreiding van het productenpalet worden hiermee de processen in het hypothekenbedrijf van Nationale-Nederlanden verder verbeterd.
`Zeker zijn van een hypotheek die scoort'. Zo werd de optimaal spaarhypotheek aan intermediairs gepresenteerd tijdens een officiële aftrap op 16 november in Studio 21 te Hilversum. Op deze bijeenkomst kon het intermediair tevens scoren voor het goede doel. Frits van Bruggen, directeur Sales van Nationale-Nederlanden overhandigde een cheque van 10.000,= aan Carole Thate, directeur van de Johan Cruijff Foundation. De Johan Cruijff Foundation zet zich in om via sportbeoefening het geestelijk en lichamelijk welzijn van (gehandicapte) jongeren te bevorderen.