Ingezonden persbericht


Partnership Orange Nederland en War Child Nederland bekroond

Mobiele vrienden winnen SponsorRing 2004

Den Haag 17 november 2004 - Gisteravond is de samenwerking tussen War Child Nederland en Orange Nederland bekroond met de SponsorRing 2004 in de categorie "Maatschappij". Vorig jaar september sloten beide partijen een 3-jarige overeenkomst.

'Orange heeft sinds haar oprichting in 1994 als doelstelling om mensen meer bij de maatschappij te betrekken door middel van communicatie. Communicatie is dan ook precies het middel dat we aan War Child geven, niet alleen in Nederland, maar ook in alle voormalige oorlogsgebieden. Vooral in deze tijd is communicatie één van de eerste behoeften. Ook gebruiken we alle mogelijke interne en externe middelen om de missie van War Child uit te dragen en zo vrienden voor War Child te werven,' aldus Kevin Zuidhof, Head of Corporate Affairs. 'Naast geld, kun je als organisatie met je eigen middelen bij dit soort organisaties heel veel bereiken, wellicht dat deze prijs andere bedrijven ook zal stimuleren om iets terug te geven aan de samenleving.'

'Voor War Child is de integere manier van samenwerking met Orange en de hulp die we van ze krijgen bijzonder. Op tal van manieren heeft de relatie vorm gekregen. Zo steunt Orange onze hulpverlening financieel, bieden ze hun callcentre aan, dat door medewerkers van Orange vrijwillig worden bemand, en kunnen onze veldmensen in oorlogsgebieden via Orange gratis gebruik maken van satelliettelefoons. Omdat de hulpverlening aan oorlogskinderen vaak jaren duurt, zijn we erg blij met dit langdurige partnership. Ik hoop dat deze prijs een stimulans voor andere bedrijven is om ook partnership met een goed doel aan te gaan. Zo kunnen zij net als Orange hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en deze op een goede en inspirerende manier vorm geven', aldus Joep Verboeket, Directeur Marketing & Financiën van War Child.

De jury oordeelde: 'Juist in deze categorie is continuïteit belangrijk. Dat komt in de driejarige samenwerking tussen Orange en War Child tot uiting. Orange en War Child zijn twee organisaties die naadloos op elkaar aansluiten. Niet alleen met geld, maar juist ook met middelen, kennis en mensen van Orange zelf wordt de samenwerking van A tot Z volledig ingevuld. Orange draagt het partnership niet groot uit; de samenwerking wordt daarentegen intern vooral beleefd en gedragen. De sponsoring is substantieel, zit meer bij de mensen en draait om het tot stand brengen van communicatie. En dat is waar uiteindelijk behoefte aan is!'

De jury bestond uit Martijn Sanders (Concertgebouw/AVRO), Michiel Dieperink (Freemantle Media Worldwide), Otto van der Harst (PPGH/JWT Groep), Erik Kip (Initiative Group), Don Kouwenhoven (Project X), Fred Schipper (Trendbox), Nathalie Smeeman (NOC*NSF) en Han Nieman (OZ Consult).



Ingezonden persbericht