|Amsterdam, | | |17 november 2004 | |Getronics kondigt desktop Deployment services aan voor betere prestaties en beveiliging
|Rapid Deployment eXperience (RDX) verlaagt arbeidskosten | | |tijdens migratie met minimaal 30% en zorgt voor significant | | |minder onderbrekingen | | |in de normale bedrijfsvoering | |Getronics heeft vandaag de beschikbaarheid van haar Rapid Deployment eXperience (RDX) service aangekondigd. RDX maakt het voor een bedrijf mogelijk om desktopcomputers snel en efficiënt op te waarderen naar de allernieuwste versies van Microsoft's software. Hierdoor worden de arbeidskosten tijdens een migratie met minimaal 30% verlaagd en gaat de migratie gepaard met aanzienlijk minder onderbrekingen in de normale bedrijfsvoering. Andere belangrijke kenmerken van een implementatie met behulp van RDX zijn: geen downtime voor de eindgebruikers, gegarandeerde data-integriteit en bewezen compatibiliteit met bestaande toepassingen in de nieuwe omgeving.
Getronics heeft de eerste software-implementaties op basis van RDX reeds achter de rug. De resultaten waren indrukwekkend. Klanten in Brazilië en de Verenigde Staten hebben enthousiast gereageerd op de drastische verbeteringen in snelheid en kosteneffectiviteit van een implementatie met RDX. Op een bepaalde locatie heeft Getronics in één nacht 2.200 desktops opgewaardeerd, waarbij het proces slechts 30 minuten per pc in beslag nam. Een traditionele upgrade zou viermaal zolang hebben geduurd, met een evenredige stijging van de kosten en vergroting van de overlast tot gevolg. "Door de inzet van RDX veranderen client migraties van omvangrijke arbeidsintensieve projecten naar een voorspelbaar migratieproces dat continu toegepast kan worden. Hierdoor wordt de drempel om te migreren drastisch verlaagd en kunnen softwarelicenties, die in veel gevallen al zijn aangeschaft maar niet worden gebruikt, effectief worden ingezet", aldus Jeroen Strik, Solution Director Storage, Server & Network Integration van Getronics Nederland.
Gezamenlijke investering van Getronics en Microsoft Getronics en Microsoft zetten hun gezamenlijke investeringsprogramma voort om ervoor te zorgen dat bedrijven over de hele wereld de vruchten kunnen blijven plukken van RDX en BDDA van Microsoft, én van toekomstige initiatieven en ontwikkelingsprogramma's.
"Microsoft werkt graag met Getronics aan oplossingen op basis van onze Solution Accelerator for Business Desktop Deployment", zegt Sander van der Post, Manager Solution Sales Group bij Microsoft Nederland B.V. "We kunnen zo gezamenlijk onze klanten een eenvoudige en kosteneffectieve oplossing bieden voor de migratie van hun desktops naar Windows XP SP2 en Office Professional Edition 2003."
Kevin Roche, lid van de Raad van Bestuur van Getronics: "We hebben er hard aan gewerkt om tot een gestandaardiseerde werkwijze te komen en een voorspelbare oplossing te creëren voor gebruik over de hele wereld. Wat Getronics zo uniek maakt, en waardoor wij in staat zijn om dit te doen, zijn onze forse investeringen in managementcenters, implementatietechnologieën en onze uitgebreide verzameling consulting-, implementatie- en supportservices. Deze nieuwe oplossing maakt nog maar eens duidelijk dat wij er samen alles aan doen om de concrete problemen van onze klanten aan te pakken. Wij doen dit op basis van een goed ontwikkelde strategie, die maximaal profiteert van de sterke kanten van zowel Getronics als Microsoft. Onze capaciteiten om initiatieven zoals dit initiatief met Microsoft uit te werken, zijn ongeëvenaard. Dankzij deze nauwe samenwerking kunnen wij onze klanten de hoogste waarde bieden."
Belangrijk onderdeel van de Getronics-portfolio
RDX is een belangrijk onderdeel van het nieuwe aanbod oplossingen en diensten van Getronics. De RDX-oplossingen voor Storage, Server en Network Integration helpen de klant bij het opzetten van een efficiënte en geavanceerde IT-infrastructuur. De visie van Getronics op verregaand beheerde en geïntegreerde platforms in combinatie met de NDOS-diensten (Network and Desktop Outsourcing) van Getronics staan garant voor veel voordelen. Op basis van ITIL-normen die via extern beheer worden geïmplementeerd, zorgt het beproefde ontwerp van Getronics ervoor dat alle mogelijke aspecten op het gebied van NDOS worden ingevuld, waaronder managed services desk, desktop services, network services, asset management, remote systems management, data centre services en technology deployment.
Over Getronics
Met circa 22.000 medewerkers in ruim 30 landen en een omzet van EUR 2,6 miljard in 2003 is Getronics één van 's werelds toonaangevende aanbieders van leveranciersonafhankelijke Informatie- en Communicatie Technologie (ICT) oplossingen en diensten. Het huidige Getronics combineert de capaciteiten van het Nederlandse Getronics met de activiteiten van het voormalige Wang Global en de vroegere systemen- en dienstendivisie van Olivetti. Getronics ontwikkelt, implementeert, integreert en beheert ICT infrastructuren en business solutions en helpt daarmee zowel wereldwijd opererende ondernemingen als lokale bedrijven de waarde van hun investeringen in informatietechnologie te maximaliseren. Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er regionale hoofdvestigingen in Boston, Madrid en Singapore. Getronics is genoteerd aan Euronext Amsterdam ('GTN'). Meer informatie is te vinden op www.getronics.nl.
Ingezonden persbericht