Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Rabobank gebruikt Siebel CRM OnDemand voor MiniTix-betaalsysteem
Bank kiest hosted CRM-oplossing voor ondersteuning van nieuwe systeem
voor online-betalingen
SAN MATEO, Calif. - 17 november 2004 - De Rabobank heeft besloten gebruik
te maken van Siebel CRM OnDemand voor het innovatieve MiniTix-project, een
elektronisch betaalsysteem. De gehoste CRM-oplossing van Siebel Systems
vormt een uitbreiding op de zogeheten 'on premise'-implementatie van de
CRM-oplossing van Siebel Systems waar de Rabobank eerder voor heeft gekozen.
Siebel CRM OnDemand biedt de bank een eenduidige kijk ('view') op de winkels
die betalingen via het MiniTix-systeem accepteren. Hierdoor verkrijgt de
bank een goed inzicht in de wensen en behoeften van de deelnemende bedrijven
en kan men hierop beter inspelen.
"Siebel CRM OnDemand vormt de ruggengraat van de administratieve verwerking
van MiniTix", zegt Michiel Helmer, product manager bij de Rabobank. "MiniTix
is een nieuwe dienst van de Rabobank. Wij hebben een snelle en makkelijk te
gebruiken hulpmiddel nodig voor het beheren van de relaties met de duizenden
bedrijven die we met deze dienst op het oog hebben. Siebel CRM OnDemand
maakt het ons mogelijk om op een kosteneffectieve manier overzichten van
prospects te maken, de verkoopvoorraad te beheren en 'leads' snel in
daadwerkelijke opdrachten om te zetten. De gehoste CRM-aanpak van Siebel
Systems biedt ons een zeer betrouwbare oplossing zonder dat wij vooraf veel
geld hoeven te investeren in hardware of software."
MiniTix is een innovatieve oplossing die het voor gebruikers mogelijk maakt
kleine betalingen via internet te realiseren. Iedere klant die beschikt over
een MiniTix-account kan op een veilige manier betalen voor bijvoorbeeld van
internet opgehaalde muziek, games en andere producten tot een waarde van
honderd euro. Dit is mogelijk bij iedere online-winkel die het MiniTix-logo
voert. Het feitelijke betalen verloopt via een snelle en eenvoudige
procedure die veel minder tijd kost dan traditionele online-betalingen met
behulp van een credit card. Sinds de lancering vijf maanden terug hebben
inmiddels talloze mensen een account genomen en hebben online-winkels zich
bij het systeem aangesloten.
Siebel CRM OnDemand wordt door de Rabobank gebruikt om een eenduidige kijk
te verkrijgen op het groeiende aantal online-winkels dat MiniTix-betalingen
accepteert. De gehoste CRM-oplossing biedt een complete beheeromgeving voor
verkoopkansen, inclusief het profiel van de betrokken winkel, een
geautomatiseerde methode voor het volgen van orders, het delen van gegevens
binnen verkoopteams, een afsprakensysteem en het beheer van contracten.
Activiteiten kunnen op een efficiënte manier beheerd worden. Dit is mogelijk
doordat Siebel CRM OnDemand het MiniTix-team helpt bij het snel en
gemakkelijk maken van 'to do'-lijstjes, het plannen van activiteiten, het
maken van afspraken en het vaststellen van prioriteiten.
De Rabobank gebruikt de zogeheten 'on premise'-implementatie van Siebel
Systems voor het integreren van informatie die door klanten via tal van
communicatiekanalen wordt gegenereerd. Siebel Finance maakt het de bank
mogelijk om klantenprofielen aan te maken en te beheren, verkoopvoorraden te
beheren, activiteiten te volgen en opvolgende contacten en activiteiten te
beheren. De oplossing maakt het de bank bovendien mogelijk om kansen voor
cross-selling en up-selling van producten als spaarrekeningen, hypotheken,
verzekeringen en dergelijke te identificeren. De eenduidige kijk op klanten
betekent ook dat iedere vraag van individuele klanten snel en accuraat kan
worden beantwoord, waardoor de tevredenheid en de loyaliteit van klanten
verder kan toenemen.
De beslissing van de Rabobank past in een lange reeks van bedrijven die voor
deze hosted oplossing van Siebel Systems hebben gekozen. Sinds de lancering
in april van dit jaar heeft een groot aantal klanten in Engeland, Italië,
Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Nederland, Scandinavië, Rusland en
Tsjechië opdrachten voor deze manier van werken bij Siebel Systems
geplaatst. Siebel CRM OnDemand is de eerste en enige gehoste CRM-oplossing
die is ontwikkeld om samen te kunnen werken met de on premise-oplossing van
Siebel Systems. Siebel CRM OnDemand en de Siebel 7-applicaties zijn
gebaseerd op hetzelfde onderliggende datamodel.
Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een hosted CRM-oplossing die wordt aangeboden over
het internet en is met behulp van iedere webbrowser beschikbaar tegen een
vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel
en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij vooraf grote investeringen
in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand biedt complete functionaliteit
op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening, kent standaard
ingebouwde analytische voorzieningen, beschikt over virtuele call
center-technologie, is ontwikkeld met gebruik van 'best practices' en is
gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting services en ondersteuning. Meer
informatie is te vinden op www.crmondemand.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl