GEERLING PROMOTIONS
Geerling Promotions van start met Kids Divisie (rectificatie)
Kids-Promoteams nieuwste wapen in strijd om gunst december-consument
Geerling Promotions van start met Kids Divisie
Het landelijk opererende promotiebureau Geerling Promotions is van
start gegaan met een nieuwe divisie die zich specifiek op promotionele
acties voor kinderen zal richten. Met dit nieuwe bedrijfsonderdeel
komt Geerling tegemoet aan de sterk toegenomen vraag van met name
levensmiddelen- en speelgoedfabrikanten naar nieuwe wegen om de
jongste consument te kunnen bereiken.
De vraag naar gespecialiseerde promoteams, die zich aanvankelijk met
name tijdens de zomervakantie en rond de feestdagen concentreerde,
spreidt zich steeds meer uit naar evenementen gedurende het hele jaar.
'Op basis van de opgebouwde expertise op dit vlak in de afgelopen
jaren, hebben we besloten om deze specifieke activiteiten in een
gespecialiseerde tak onder te brengen met de naam Geerling Kids
Promotions' aldus algemeen directeur Sabine van Bourgonje-Geerling.
Hoewel de activiteiten inmiddels het hele jaar worden uitgevoerd,
wordt Geerling Promotions dit jaar met een explosieve groei van
opdrachten rondom de feestdagen geconfronteerd. Van
Bourgonje-Geerling: 'We zien dat onze klanten de tegenvallende
resultaten in 2004 in de laatste maand nog goed willen maken, en
lijken daarbij alles op alles te willen zetten door op het laatste
moment in te springen op het herwonnen consumenten-vertrouwen'.
Het commerciële gevecht om de groeiende kindermarkt maakt dat de
speelgoed- en levensmiddelenfabrikanten steeds inventiever en directer
moeten worden in de wijze waarop zij hun jonge doelgroep benaderen. In
de afgelopen jaren is er een tendens ontstaan waarbij de jonge klant
steeds meer direct wordt benaderd in warenhuizen, winkelcentra,
supermarkten en in toenemende mate ook scholen. Naast actieve en
frequente productreclame lijkt voor de meeste consumenten de directe
kennismaking met de producten de belangrijkste drijfveer om te
kopen.
Belangrijke voorwaarde bij de demonstratie van producten echter wel,
dat sprake is van deskundige voorlichting door perfect opgeleide
promotiemedewerkers. Deze medewerkers moeten ouders uitvoerig kunnen
informeren en adviseren, maar dienen vooral te weten hoe zij kinderen
op de juiste wijze moeten benaderen en enthousiasmeren voor het
product. Om deze reden zet Geerling Kids Promotions jonge en
enthousiaste medewerkers in die hetzij een opleiding aan de PABO,
kinderpedagogie of aanverwante opleidingen volgen, hetzij reeds binnen
de kinderopvang werkzaam zijn.
OVER GEERLING KIDS PROMOTIONS
Geerling Kids Promotions is een gespecialiseerde divisie van Geerling
Promotions, dat met ruim 1300 medewerkers, één van de vooraanstaande
promotioebureaus in de Benelux is. De activiteiten van het
Leiderdorpse bedrijf strekken zich uit tot Nederland en België. Naast
de Kids divisie en de algemene promotionele activiteiten van het
bedrijf, heeft Geerling Promotions een gespecialiseerde divisie die
zich richt op cosmetica en huidverzorging
--------------