Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Computeragressie is terug van weggeweest

Amsterdam, 16 november 2004 Computeragressie, of Technology Related Anger (TRA), leken modewoorden die tegelijk met de internethausse uit het beeld verdwenen. Ze maken nu een comeback, concludeert Carp in de ICT-special van deze week. Werknemers zijn per week gemiddeld 1 tot 1,5 uur kwijt aan computerstoringen, ook doordat bijna de helft met afgeschreven apparatuur werkt. Psycholoog Marleen Brinks constateert dat dertig procent van de professionele beeldschermwerkers met z n muis gooit en vijftien procent erop los schopt en slaat.

Verder in deze ICT-special:

Selfmade multimiljonair Arjen de Koning (35) van computergigant Paradigit ziet Nederland economisch afzakken in Europa, omdat er te weinig gedrevenheid is om te willen verbeteren . Nederlanders zeuren te veel, er is te veel anti-daadkracht . Verder een nieuwe trend: de kennisbonus. Kennis is macht, dus succesvolle werknemers houden hun essentiële inzichten liever voor zich dan die te delen met hun collega s. Oplossing: organiseer een interne kennismarkt en verleid ze met bonussen en premies.

Carp
Carp is het lijfblad voor hoogopgeleide professionals met een afgeronde hbo- of wo-opleiding tot en met 37 jaar. De oplage wordt in 2005 verhoogd naar 150.000 exemplaren. Carp informeert over alle ins en outs op het gebied van werk, loopbaan en persoonlijke ontwikkeling.

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 27.000 scholieren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####