SANDD BV

Sandd, het 2e postbedrijf start met postbus bezorging


- PERSBERICHT -

Apeldoorn, 15 november 2004

Sandd, het 2e postbedrijf van Nederland start met postbus bezorging

Sandd heeft, na het behalen van 130 miljoen poststukken en 30 miljoen Euro omzet in 2004, besloten haar dienstverlening met de bezorging op postbussen uit te breiden.

Postbedrijf Sandd heeft sinds haar oprichting in 2000 op eigen kracht een vrijwel volledig landelijk dekkend netwerk opgebouwd. Op dit moment bezorgen 6.500 postbezorgers op alle fysieke adressen in Nederland. Om de huidige en nieuwe klanten nog beter van dienst te kunnen zijn heeft Sandd besloten om per 1 februari 2005 ook alle postbussen in Nederland te gaan bezorgen. Deze nieuwe dienst zal wederom bijdragen aan de gigantische groei die Sandd tot op heden reeds heeft doorgemaakt.

Vrije postmarkt
Sinds de gedeeltelijke liberalisering van de Europese postmarkt in 1997 heeft de Nederlandse overheid besloten om, op briefpost onder 100 gram na, de postmarkt vrij te geven. Sandd bezorgt geadresseerd drukwerk en heeft vanaf 2000 een eigen bezorgernetwerk opgebouwd om alle fysieke adressen in Nederland te bezorgen. Nu dit vrijwel is gerealiseerd, is Sandd klaar voor de volgende stap; het bezorgen van postbussen.

Landelijke bezorging op postbussen
Vanaf 1 februari 2005 zal Sandd landelijk alle postbussen gaan bezorgen. Sandd is hiermee de eerste nieuwe speler in de postmarkt die op elk gewenst adres in Nederland zelf geadresseerd drukwerk bezorgt. Van deze nieuwe dienstverlening wordt naast de huidige groei (drie jaar achtereenvolgens verdubbeling van volume) nog een extra groei verwacht. Bart Stomphorst, Algemeen Directeur Sandd: 'Met deze stap gaat Sandd naar een volgende fase. De enorme groei die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt willen we voortzetten. Met het uitbreiden van onze dienstverlening laten we zien dat Sandd een postbedrijf is die elke bezorging van geadresseerd drukwerk in eigen beheer kan uitvoeren. We zijn immers niet voor niets het 2e postbedrijf van Nederland.'

5% Marktaandeel in 2004
Sandd behaalt in 2004 een marktaandeel van circa 5%. Met 130 miljoen poststukken staat Sandd op een index van 190% ten opzichte van 2003. Stomphorst: '5% marktaandeel voor geheel 2004 is een geweldige prestatie. De doelstelling is een marktaandeel van 20%-25% in 2008, we liggen duidelijk op koers.'

Het op één na grootste postbedrijf van Nederland Om de volgende stap van Sandd te ondersteunen is de reclamecampagne 'sponsoring met terugwerkende kracht' ontwikkeld. In print als radio zal Sandd de komende maanden veelvuldig te zien en te horen zijn. Volledig in lijn is de website www.sandd.nl vernieuwd. Zowel de campagne als de website voeren de slogan 'Het op één na grootste postbedrijf van Nederland.'

Sandd
Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Met vaste bezorgdagen, aantrekkelijke tarieven en betrouwbare dienstverlening bezorgt Sandd sinds 2001 geadresseerd drukwerk. Sandd heeft een uiteenlopende klantenkring, van charitatieve instellingen tot postorderaars en bezorgt van direct mails tot abonneebladen. Vanaf 1 februari 2005 bezorgt Sandd ook postbussen.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (