Interfoon Call Centers vestigt zich in Assen
12 november 2004 - Interfoon heeft voor Assen gekozen als nieuwe locatie
voor een klantenservice center. In december 2004 start Interfoon met 50
medewerkers en op termijn zullen er 175 klantenservice medewerkers
werkzaam zijn. Met de vestiging is een investeringsbedrag van ¤ 250.000
gemoeid (voor het eerste jaar).
Interfoon Call Centers B.V. bestaat dit jaar 25 jaar. Vanuit de bestaande
drie vestigingen, Oosterhout, Houten en het hoofdkantoor in Rotterdam,
beantwoorden ca. 500 medewerkers meer dan 3,5 miljoen gesprekken.
Interfoon is een facilitair center dat voor bekende en gerenommeerde
bedrijven en instellingen het inkomend telefoonverkeer beantwoordt. Veelal
zijn dat vragen van consumenten over internet, verzekeringen of mobiele
telefonie. Interfoon richt zich met name op die organisaties die hun
telefonische, schriftelijke en e-mail communicatie willen verbeteren.
Kennis bij de medewerker is van groot belang om een klant goed te kunnen
helpen. Omdat er ruime openingstijden zijn, is het mogelijk om flexibele
werktijden te bieden aan de nieuwe medewerkers. Interfoon staat bekend als
een betrouwbare werkgever, de sociale infrastructuur is erg goed en de
medewerkers zijn zeer betrokken.
Interfoon is een bedrijf dat profiteert van de grotere bereidheid van
bedrijven die delen van hun bedrijfsvoering uitbesteden, het zgn.
outsourcing. Het voordeel is dat er op een efficiëntere wijze wordt
gewerkt zodat kosten tot wel 40% lager liggen dan de kosten van een inhuis
klantenservice afdeling.
Interfoon ontwerpt klantenservice concepten en voert deze uit in haar
centers.
Locatiekeuze
Interfoon heeft voor Assen gekozen vanwege de beschikbaarheid van goed
gemotiveerd en opgeleid personeel en vanwege het gunstige
investeringsklimaat voor bedrijven in Noord-Nederland. De
vestigingsplaatsfactoren, zoals wonen, werkgelegenheid, ICT-voorzieningen
en leefomgeving hebben tevens een belangrijke rol gespeeld.
De keuze van de vestigingsplaats Assen is uiteindelijk mede tot stand
gekomen door bemiddeling van de NOM, de gemeente Assen en de provincie
Drenthe. Alle partijen zijn blij met de komst van Interfoon, het bedrijf
past uitstekend binnen de economische structuur van Noord-Nederland.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jules Odekerken, commercieel directeur interfoon, 06 50 661177
jules.odekerken@interfoon.nl
Hugo Kramer, algemeen directeur interfoon, 06 50 240593
hugo.kramer@interfoon.nl, www.interfoon.nl
Lucel Bont, communicatieadviseur gemeente Assen, 0592-366571,
l.bont@assen.nl
Herbert Verheij, directiesecretaris NOM. 050-5214433, verheij@nom.nl
NV NOM, Investerings- ontwikkelingsmaatschappij voor Noord- Nederland