- PERSBERICHT -
T-Systems kiest wereldwijd voor Siebel OnDemand
Siebel CRM OnDemand wordt toegevoegd aan de bestaande 'on premise' Siebel-oplossing
SAN MATEO, Calif. - 12 november 2004 - T-Systems heeft besloten om wereldwijd voor circa duizend medewerkers gebruik te maken van Siebel CRM OnDemand. Deze gehoste oplossing voor customer relationship management wordt geïntegreerd met de succesvolle implementatie van Siebel Sales bij T-Systems. Van deze zogeheten 'on premise' oplossing maken circa 2800 medewerkers in Duitse vestigingen van T-Systems gebruik. De verkoopteams van T-Systems zullen van beide oplossingen gebruik maken om snel grensoverschrijdende kansen te signaleren en de tevredenheid van internationale klanten verder te verhogen.
"De combinatie van de 'on premise' implementatie van Siebel's CRM-oplossing en Siebel CRM OnDemand maakt het voor T-Systems mogelijk om wereldwijd één verkoopaanpak te hanteren", zegt Peter Schmidt, executive vice president van T-Systems. "Na een grondig onderzoek naar de aanpak die het best bij onze situatie past, hebben wij geconcludeerd dat Siebel CRM OnDemand ons snelle en effectieve resultaten zal leveren met een minimale investering vooraf. Volgend jaar zullen wij Siebel CRM OnDemand integreren met onze reeds bestaande implementatie van Siebel Sales, zodat één naadloos geïntegreerde wereldwijde oplossing ontstaat."
T-Systems is één van de grootste Europese ICT-dienstverlenende organisaties en maakt deel uit van Deutsche Telekom. Het bedrijf levert diensten en oplossingen op het gebied van systeemintegratie, desktopmanagement en rekencentra. Tot nu toe gebruikten de twintig internationale business units van het bedrijf een combinatie van papieren en digitale systemen voor het beheren van de relaties met klanten. Hierdoor was het bedrijf lange tijd gedwongen om op een suboptimale manier producten en diensten aan klanten te verkopen. Bovendien ontbrak het T-Systems hierdoor aan één universele 'view' op de internationale verkoopactiviteiten. Aangezien internationale markten in de regel kleiner zijn dan de Duitse thuismarkt, had T-Systems behoefte aan een snelle, eenvoudige en goedkope CRM-oplossing voor het ondersteunen van alle verkoop-, marketing- en serviceactiviteiten.
Het bedrijf kwam na grondig onderzoek tot de conclusie dat Siebel CRM OnDemand uitstekend past bij de zakelijke doelstellingen van het concern aangezien er vrijwel geen investeringen vooraf nodig zijn, de oplossing snel in gebruik kan worden genomen, de gehele verkoopvoorraad zichtbaar kan worden gemaakt en bovendien zowel realtime als historische analyses mogelijk zijn. Erg belangrijk is bovendien dat de OnDemand-oplossing probleemloos kan worden geïntegreerd met de reeds bestaande implementatie van Siebel Sales. Hierdoor kon één 3800 medewerkers omvattend internationaal verkoopteam worden gerealiseerd dat wereldwijd en dwars door alle distributiekanalen heen kan functioneren.
"Siebel Systems spant zicht continu in om klanten te helpen betere zakelijke resultaten te behalen", zegt Bruce Cleveland, senior vice president en general manager OnDemand and SMB van Siebel Systems. "Wij zijn de enige leverancier van CRM-oplossingen die de klant een 'on premise'-oplossing, een OnDemand-aanpak of een combinatie hiervan biedt. Onze expertise in de CRM-markt, de ongekende flexibiliteit van deze manier van werken en de functionele rijkdom van de oplossing biedt klanten als T-Systems een bedrijfseconomische zeer interessante CRM-omgeving."
Siebel CRM OnDemand wordt gehost in Duitsland en zal door T-Systems in meer dan twintig landen in Europa, Amerika en Azië worden toegepast om werknemers toegang te bieden tot informatie over verkoopkansen, planningen, accounts en dergelijke. Bovendien kunnen direct analyses van deze gegevens worden gemaakt. Verkoopteams zullen de hosted oplossing van Siebel Systems gebruiken voor bijvoorbeeld het plannen van activiteiten en afspraken, het vergelijken van gemiddelde verkoopcycli, het identificeren van goed presterende accounts en het creëren van nieuwe zakelijke kansen bij bestaande klanten.
De beslissing van T-Systems om gebruik te maken van Siebel CRM OnDemand betekent een verdere verdieping van de reeds langer bestaande relatie tussen T-Systems en Siebel Systems. Eerder hebben beide ondernemingen een overeenkomst gesloten die regelt dat T-Systems met ingang van februari 2005 hosted CRM-oplossingen zal verkopen en ondersteunen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tjechië, Hongarije, Polen, Slowakije, Kroatië en Rusland. Bovendien levert T-Systems sinds drie jaar diensten op het gebied van verkoop, ingebruikname en integratie voor 'on premise'-implementaties van Siebel Systems bij tienduizenden gebruikers in de telecom- en financiële sector. T-Systems zal klanten tevens diensten aanbieden voor het integreren van hosted en 'on premise'-implementaties.
De beslissing van T-Systems om voor Siebel CRM OnDemand te kiezen, past in een lange reeks van bedrijven die voor deze hosted oplossing van Siebel Systems hebben gekozen. Sinds de lancering in april van dit jaar heeft Siebel Systems van een groot aantal klanten in Engeland, Italië, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Nederland, Scandinavië, Rusland en Tjechië opdrachten voor deze manier van werken ontvangen.
Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een hosted CRM-oplossing die wordt aangeboden over het internet en is met behulp van iedere webbrowser beschikbaar tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij vooraf grote investeringen in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand biedt complete functionaliteit op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening, kent standaard ingebouwde analytische voorzieningen, beschikt over virtuele call center-technologie, is ontwikkeld met gebruik van 'best practices' en is gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting services en ondersteuning. Meer informatie is te vinden op
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000