GLOBAL IMPACT B.V.
Global Impact Prijs voor creativiteit in duurzaam ondernemen
Global Impact maakt winnaar voor creativiteit in duurzaam ondernemen
bekend
22 november 2004
Global Impact, een creatief bureau gespecialiseerd in strategisch
duurzaam ondernemen, heeft de winnaar van de Global Impact Award 2004
bekend gemaakt. Deelnemers uit het midden- en kleinbedrijf konden
meedingen naar deze Award, bedoeld voor de creatiefste duurzaamheids
campagne die heeft bijgedragen aan de verbetering van het milieu,
ontwikkeling of maatschappelijke themas.
Peter Van Minderhout, Directeur Communicatie van TNT, sprak tijdens de
uitreiking over sociaal leiderschap en het positieve effect daarvan op
medewerkers en de reputatie van het bedrijf. TNT heeft het Wereld
Voedsel Programma van de Verenigde Naties gedurende twee jaar
gesponsord met logistieke ondersteuning, vrijwilligers en donaties
voor de distributie van voedsel aan ontwikkelingslanden.
De Global Impact Award is de eerste Nederlandse onderscheiding van
zijn soort. Het doel van deze prijs is om het midden- en kleinbedrijf
te stimuleren tot het uitvoeren van creatieve ideeën voor duurzaam
ondernemen. Deze Award staat vanaf 2005 door middel van de websites
van Global Reporting Initiative en Global Impact open voor
internationale deelnemers.
De winnaar is Paul Holland van B.V. Kolibri Etikettenfabriek /
Grafisch Goud. Het bedrijf beheert een initiatief van de branche om
gratis drukkerijdiensten aan niet-gouvernementele organisaties en
goede doelen te leveren. Dankzij dit initiatief beschikken deze
kleine en vaak krap gefinancierde organisaties over een betere
profilering en ondersteuning.
Criteria
De prijs is toegekend aan de hand van een scoresysteem dat is
gebaseerd op internationale standaarden. De criteria zijn afgeleid van
strategisch management expert Michael Porter van Harvard Business
School en zijn visie op bedrijven en filantropie.
Elk genomineerd bedrijf presenteerde zijn bijdrage aan duurzaam
ondernemen aan een publiek van nationale directieleden. Een stemming
onder het publiek droeg voor 50% bij aan de stemmen, de resterende 50%
werd toegekend door de jury van senior partners van Global Impact.
B.V. Kolibri Etikettenfabriek / Grafisch Goud won met een
overweldigende meerderheid aan punten op de volgende gebieden:
- het initiatief is gebaseerd op de kerncompetenties van het bedrijf /
de groep (8 van de 10);
- de geselecteerde partners komen overeen met het bedrijfsimage (7 van
de 10);
- het initiatief betrekt medewerkers in de in- en uitvoering van het
project (8 van de 10);
- het initiatief omvat de sector, klanten en leveranciers (8 van de
10).
Robby Mol, CEO van Global Impact vertelt: Deze prijs is belangrijk
voor de zichtbaarheid van themas als duurzaam ondernemen en
maatschappelijke verantwoordelijkheid. Tot nu toe waren initiatieven
op deze gebieden meestal het domein van grote multinationals. Het is
van belang dat deze benadering doorsijpelt naar organisaties van elke
grootte en wij willen dat laten gebeuren. Wij stimuleren creativiteit
in duurzaam ondernemen, om de medewerkers van een bedrijf te
inspireren en te verenigen door gemeenschappen over de wereld te
helpen.
Paul Holland, directeur bij BV Kolibri Etikettenfabriek, zegt: De
externe en objectieve erkenning van ons branche initiatief geeft het
belang van Grafisch Goud aan. De nominatie maakt ieder van ons trots
en als winnaar uit de bus komen is een groot compliment aan de
stichtingen die we ondersteunen en de bedrijven verenigd in Grafisch
Goud.
De winnaar van de prijs, een schilderij van kunstenaar Paul Tegenbosch
(www.drijfhout.org), werd bekend gemaakt tijdens een feestelijk
bijeenkomst in het Koninklijk Instituut voor de Tropen te Amsterdam op
10 november 2004.
Global Impact, opgericht in 2004, is een creatief bureau dat is
gespecialiseerd in strategisch duurzaam ondernemen. Vanuit haar
kantoren in Amsterdam en Londen adviseert deze organisatie
internationale klanten over strategieën voor duurzaam ondernemen.
Voor meer informatie email mediarelations@global-impact.biz of bezoek:
www.global-impact.biz
22 nov 04 09:21