Vergadering(en)
Commissie Bestuur, Samenleving en Financiën
Maandag 15 november 2004, aanvang 20.00 uur, in de raadzaal van het
gemeentehuis.
De volgende onderwerpen zullen onder andere worden besproken:
* Integraal Accommodatiebeleid (Klik hier voor het rapport "duurzaam
accomodatiegebruik")
* Subsidieprogramma 2005
* Aanpassing Wijkaanpak en Wijkplancyclus voor wijkraden
* Aanpassing verordening bijzondere bijstand en verordening
minimabeleid en reductieregeling
* Verordening Boete Wet inburgering nieuwkomers (WIN)
* Verordening Wet kinderopvang
* Huisvestingsprogramma en huisvestingsoverzicht onderwijs 2005
* Aanvraag subsidie bibliotheekvernieuwing
* Wijziging gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Achterhoek
Liemers
* Programmabegroting 2005 Knooppunt Arnhem-Nijmegen
De agenda en bijbehorende stukken liggen ter inzage in de leeskamer
van het gemeentehuis.
Commissie Ruimte en Veiligheid
Dinsdag 16 november, aanvang 20.00 uur, in de raadzaal van het
gemeentehuis.
De volgende onderwerpen zullen onder andere worden besproken:
* Horen van belanghebbenden ontwerpbestemmingsplan Hondsbroeksche
Pleij (indieners zienswijzen
* Startnotitie zorgappartementen Klapstraat 185
* Papiernota
* Integrale Handhavingsnota
De agenda en bijbehorende stukken liggen ter inzage in de leeskamer
van het gemeentehuis.
Aanvragen & vergunningen
Verleende Bouwvergunning:
* Het Huyfken 15, uitbreiden woning
Geweigerde bouwvergunning:
* St. Anfriedlaan 5, vervangen dakbedekking woning
Vergadering Welstand:
De vergadering vindt om de 2 weken plaats in elke even week op
dinsdagmiddag vanaf 13.30 uur. Op de maandag daarvoor is de agenda in
te zien bij de afdeling Ruimte & Samenleving. Bezoekers dienen zich
bij die afdeling aan te melden, telefoon 026-3179531.
Nadere informatie, onder meer over de concrete data van de verleende
vergunningen, kunt u inwinnen bij afdeling Ruimte & Samenleving, tel.
3179531
Overige verleende vergunningen
Voor de hieronder genoemde activiteiten zijn de benodigde
ontheffingen, vergunningen en toestemmingen verleend:
* Vergunning verleend aan Pax Christi Kinderhulp voor het houden van
een collecte in de periode van 20 tot en met 26 maart 2005.
Heeft u bezwaar?
Als u het niet eens bent met één van de verleende vergunningen , dan
kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken
bezwaar maken door het indienen van een bezwaarschrift bij het college
van burgemeester en wethouders, Postbus 40, 6930 AA Westervoort. De
termijn van 6 weken vangt aan met ingang van de dag na die waarop dit
besluit is bekendgemaakt bij de aanvrager. Het indienen van een
bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. De indiener van een
bezwaarschrift kan, als er gelet op de betrokken belangen sprake is
van spoed, ook een voorlopige voorziening (zoals schorsing) aanvragen
bij de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, sector
bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM te Arnhem. Hiervoor moet u
griffierecht betalen. De griffier van de rechtbank kan u over deze
kosten informeren.
Plan Kloosterdreef
Vanaf maandag 1 november 2004 wordt gewerkt aan de definitieve
bestrating van plan Kloosterdreef. Gelijktijdig wordt het bestaand
Plan Kloosterdreef omvat de straten Kloosterdreef, een gedeelte van
Op het moment van uitvoering zijn de Kloosterdreef en een gedeelte van
richten gebied zijn in elk geval wel te voet bereikbaar. De
maatregelen betekenen verder dat de bewoners van het achterliggende
gedeelte van de wijk Struikendoorn niet via Kloosterdreef hun eigen
straat kunnen bereiken. De bewoners van de wijk Struikendoorn zijn via
een nieuwsbrief geïnformeerd. Op het moment van de uitvoering worden
de direct aanwonenden door de aannemer per brief geïnformeerd wanneer
welke gedeelten van de wijk zijn afgesloten.
Identificatieplicht vanaf 1 januari 2005
In het kader van de campagne Nederland Veilig treedt op 1 januari 2005
de Wet op de uitgebreide identificatieplicht in werking. Vanaf deze
datum moet iedereen in Nederland van 14 jaar en ouder een geldig
identiteitsbewijs laten zien wanneer de politie, douane, buitengewoon
opsporingsambtenaar of toezichthouder daarom vraagt. Dit is een van de
maatregelen die de overheid neemt om Nederland veilig te maken en
criminaliteit en overlast te bestrijden.
U dient een identiteitsbewijs te tonen wanneer een van de eerder
genoemde functionarissen daar naar vraagt. Als u geen geldig document
kunt laten zien kunt u worden meegenomen naar het politiebureau en kan
een boete worden opgelegd.
De eerder genoemde functionarissen gaan niet gericht controleren op
het dragen van identiteitsbewijzen maar alleen vragen als daar een
reden voor bestaat, bijvoorbeeld in het kader van verkeerstoezicht,
hulpverlening bij een ongeluk, opsporing van strafbare zaken of voor
de handhaving van de openbare orde. Dit betekent dat u altijd een
identiteitsbewijs bij u moet dragen.
Geldige identiteitsbewijzen zijn: een paspoort, een Nederlandse- of
Europese identiteitskaart, een rijbewijs of een vreemdelingendocument.
Een kinderbijschrijving in het paspoort van een ouder is geen geldig
identiteitsdocument als de houder niet aanwezig is, bovendien vervalt
een kinderbijschrijving van rechtswege vanaf 16 jaar)
Reisdocumenten worden centraal gefabriceerd bij de staatsdrukkerij in
Haarlem. De gemiddelde wachttijd bedraagt in normale gevallen circa 5
werkdagen. Door de invoering van deze nieuwe wet kan een stormloop op
gang komen voor aanvragen van reisdocumenten in de laatste twee
maanden van 2004. Omdat de productiecapaciteit van reisdocumenten
gelimiteerd is, kan de wachttijd tussen aanvragen en afhalen
behoorlijk langer worden.
Houdt hier in ieder geval rekening mee als u een reisdocument wilt
aanvragen of vervangen tegen het einde van dit jaar en vraag ruim van
te voren een nieuw document aan.
Heeft u vragen over deze informatie of op welke wijze u een nieuw
reisdocument aanvraagt, neem dan contact op met Publiekszaken,
telefoon 026-3179332/333
Voor meer informatie over de nieuwe identificatie wetgeving kunt u op
de website terecht van het ministerie van justitie:
www.justitie.nl/themas/meer/identificatieplicht
Heel Westervoort danst
Op 18 november 2004 om 11.15 uur vult het swingende 'Reset your brain'
van Soulvation het Dorpsplein in Westervoort. Daarnaast danst heel
Nederland, een bijzonder moment. Ook Westervoort doet mee met deze
landelijke actie. We dansen mee op de FLASH!-move.
Waar? Op het Dorpsplein voor het gemeentehuis. Eén ding is zeker: het
is méér dan de moeite waard want met deze actie vragen we aandacht
voor de noodzaak om meer te bewegen.
Guinness Book of Records
Van Westervoort tot Maastricht en van Arnhem tot Den Haag verzamelen
zich grote groepen mensen. Zelfs in de Tweede Kamer zijn ambtenaren,
politici en pers er klaar voor! Met deze actie doen we een
recordpoging. We proberen om in het Guinness Book of Records te komen
onder de titel 'de meeste mensen die dezelfde dans uitvoeren'. De
medewerkers van de gemeente Westervoort doen hier dan ook graag aan
mee!
Waarom?
Jaarlijks overlijden 8.000 mensen vroegtijdig aan de gevolgen van te
weinig bewegen. Aangetoond is dat overgewicht en te weinig bewegen
kunnen leiden tot hart- en vaatziekten, kanker, diabetes, depressie en
chronische aandoeningen. Ook klachten als gevolg van werk kunnen door
sport en bewegen worden voorkomen en genezen. Veel bewegen zorgt
bovendien voor minder stress en een betere slaap. Initiatiefnemer voor
deze ludieke actie is het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen
(NISB). Niet alleen viert NISB haar vijfjarig bestaan. NISB vindt het
belangrijk dat iedereen meer bewust wordt van het grote belang van
sport en bewegen en daar ook naar gaat handelen. NISB is in 2003 in
opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport de
campagne FLASH! gestart om Nederlanders aan te zetten tot een actieve
leefstijl.
Gemeente Westervoort