Nieuwe Self-service check-in balies in Vertrek 3
Persbericht / Press Release Schiphol, 9 november 2004Vanaf vandaag kunnen passagiers die inchecken in Vertrek 3 voor een vlucht met Martinair gebruik maken van Self-service check-in kiosken en bijbehorende bagage-afgiftepunten. Tegen het einde van deze maand kunnen ook passagiers die met één van de luchtvaartmaatschappijen die door Menzies Aviation worden afgehandeld van deze faciliteiten gebruik maken. De luchtvaartmaatschappijen waarvoor Menzies Avaiation de vluchtafhandeling verzorgt zijn: Air Canada, Dutchbird, Holland Exel, Air Transat, Air Astana, Croatia Airlines, Air Zena Georgian, Jet2.com en ThomsonFly.com.
De 28 Self-service check-in apparaten in Vertrek 3 zijn ontwikkeld en gebouwd door Amsterdam Airport Schiphol in samenwerking met Martinair, Menzies en Transavia.
Snel en comfortabel
De kiosken vergelijken de persoonsgegevens van paspoort, credit- of frequent flyer kaart met de gemaakte reservering. Daarna kan de passagier zelf een stoel in het vliegtuig kiezen, en wordt automatisch een instapkaart geprint. Wanneer men reist met ruimbagage, kan de koffer of tas worden afgegeven bij een bagage-afgiftepunt (Drop-Off Point).
Het bijzondere aan de nieuwe Self-service check-in kiosken is dat deze gebruikt kunnen worden door meerdere luchtvaartmaatschappijen en afhandelingsbedrijven.
Amsterdam Airport Schiphol en de deelnemende luchtvaartmaatschappijen spelen hiermee in op de groeiende behoefte van passagiers naar meer efficiëntie en controle over het incheckproces. De passagiers hoeven, op drukke momenten, niet meer te wachten in de rij voor de incheckbalies.
Straks ook in Vertrek 1
In december worden naar verwachting ook in Vertrek 1 Self-service check-in kiosken met bagage-afgiftepunten in gebruik genomen. Ook deze zijn geschikt voor gebruik door meerdere luchtvaartmaatschappijen. Passagiers die eind dit jaar inchecken in Vertrek 1 voor een vlucht met Transavia, Scot Airways of Virgin Express kunnen dan ook snel en comfortabel inchecken.
094-2004/mb
Voor informatie: pressoffice@schiphol.nl
---- --