UPC NEDERLAND
UPC start in Utrecht proef met internet en VoIP via DSL
UPC Nederland start in Utrecht proef met chello Internet en VoIP
Telefonie via DSL
Amsterdam, 9 november - UPC Nederland start vandaag met een proef met
chello breedband internet en VoIP digitale telefonie via DSL. De proef
wordt gehouden in Utrecht, buiten het bestaande verzorgsgebied van het
kabelbedrijf. Gebruikmakend van haar eigen geavanceerde breedband IP
technologie en landelijke glasvezelnetwerk, test UPC nu twee van haar
diensten op een nieuwe markt.
UPC wil met de proef te weten komen wat klanten van de diensten vinden
en wat de mogelijkheden op de markt zijn. Ook de technische aspecten
maken onderdeel van de proef uit, waarbij gebruik wordt gemaakt van
UPC's eigen landelijke glasvezelnetwerk en 'city ringen', die liggen
in de dichtstbevolkte gebieden in Nederland. UPC verwacht dat de proef
gevolgd zal worden door een commerciële lancering van de diensten. UPC
wil nieuwe klanten buiten haar verzorgingsgebied de voordelen van
one-stop-shop telefonie en internetcombinaties bieden. Hierbij wordt
gebruik gemaakt van de bestaande merknamen, technische faciliteiten en
backoffice systemen (zoals call centers).
Diederik Karsten, Managing Director van UPC Nederland zegt: 'Dit is
een nieuwe stap in de ontwikkeling van ons aanbod. We zijn enthousiast
dat we het gebied uitbreiden waar UPC spraak- en dataproducten kan
aanbieden. UPC wil dezelfde laaggeprijsde digitale telefonie op basis
van hoogwaardige VOIP-technologie aanbieden. Net zoals we recentelijk
in Amsterdam en Rotterdam hebben gedaan, en in andere gebieden gaan
doen. Gecombineerd met ons chello-product bieden we een concurrerend
product.'
Hoge kwaliteit van de chello-producten
UPC is van plan klanten dezelfde vijf chello producten, met dezelfde
snelheden aan te bieden zoals beschikbaar op haar kabelnetwerk. UPC's
chello breedband internetproduct loopt voorop wat betreft
prijs/prestatie verhouding, vergeleken met concurrerende
consumentenproducten.
VoIP
UPC's nieuwe digitale telefonie basisabonnement is ongeveer 50%
goedkoper dan dat van KPN.
Omdat UPC op haar eigen breedband IP-netwerk bandbreedte heeft
gereserveerd voor telefonie en gebruik maakt van de meest geavanceerde
IP-technologie, kan zij een hoge kwaliteit telefonie aanbieden. Dit
garandeert betrouwbare verbindingen en een uitstekende
geluidskwaliteit. Wanneer een gesprek het UPC-netwerk verlaat, wordt
het gerouteerd als een traditioneel gesprek. Hiermee onderscheidt
digitale telefonie zich volledig van technologieën die gebruik maken
van Voice over Internet. Dergelijke technologieën kunnen slechts 'best
effort' kwaliteit garanderen en hebben geen gegarandeerde bandbreedte.
Gesprekken worden over het voor iedereen toegankelijke internet worden
gerouteerd en er wordt gebeld via de pc naar een andere pc. Bij UPC
belt de klant met een gewoon telefoontoestel, dat aangesloten wordt op
een (gratis) internetmodem. Volgend jaar zullen nieuwe innovatieve
diensten beschikbaar komen zoals voicemail-to-email.
UPC Nederland
UPC Nederland is een dochteronderneming van UnitedGlobalCom, Inc., en
onderdeel van haar UPC Broadband divisie. Met zo'n 2,3 miljoen klanten
is UPC Nederland de toonaangevende aanbieder op het gebied van
geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Op de
consumentenmarkt voert UPC Nederland diensten op het gebied van
internet (chello), telefonie en radio & tv. Hiervoor beschikt UPC
Nederland over hoogwaardige communicatienetwerken.