Akzo Nobel benoemt John McLaren tot Director Corporate Communications
Arnhem, 8 november 2004 - Akzo Nobel maakt met de aanstelling van John McLaren tot Director Corporate Communications opnieuw een strategische benoeming bekend.
John McLaren treedt in dienst bij Akzo Nobel na een zeer succesvolle periode bij DSM, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de communicatie over het Vision 2005-strategieprogramma. Tijdens zijn positie als stafdirecteur van DSM's Corporate Communications is de afdeling door het vakblad Communicatie gekozen als beste media relations-afdeling. Ook kreeg DSM de Henri Sijthoff-prijs voor het beste jaarverslag in Nederland. Eerder werkte McLaren in Londen voor Rupert Murdochs News Corporation als Director of Communications News Network en in Washington DC voor WorldSpace Corporation, de internationale satellietomroep.
Akzo Nobels Bestuursvoorzitter Hans Wijers: "Wij zij erg blij dat wij zo een ervaren corporate communications-deskundige in Arnhem kunnen verwelkomen. John McLarens ervaring in internationale strategische communicatie is een belangrijke aanwinst voor Akzo Nobel, vooral ook omdat wij onze onderneming beter willen presenteren. Ik ben ervan overtuigd dat een beter begrip van Akzo Nobels missie en strategie veel waarde zal creëren voor zowel onze aandeelhouders als onze medewerkers en John vervult hierbij een sleutelrol."
John McLaren: "Ik verheug me op mijn tijd bij Akzo Nobel en ik sta helemaal achter de visie van Hans Wijers over de toekomst van Akzo Nobel. Ik ben vereerd om deze uitdagende functie bij één van Europa's grootste ondernemingen op mij te nemen. Naar mijn mening is communicatie één van de belangrijkste succesfactoren voor mondiaal opererende ondernemingen geworden. Ervoor te zorgen dat alle belangrijke stakeholders, zowel extern als intern, een goed beeld krijgen van de onderneming en diens filosofie en strategie vergt meer dan een goede PR; dit kan het verschil zijn tussen succes of mislukken.
Akzo Nobel heeft een fantastische geschiedenis en ik hoop dat ik kan bijdragen aan een nog betere en succesvollere toekomst."
Internet: www.akzonobel.nl
Ons Safe Harbor Statement is van toepassing op dit persbericht.
Corporate Media Relations: tel. 026 - 366 4343
Akzo Nobel