Ingezonden persbericht


Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
kanaliseert reisverkeer met behulp van SCOPE software

De 4e vestiging van NBTC in Parijs live met SCOPE

Schiphol-Rijk, 8 november 2004 - Na Keulen, Brussel en Londen is nu ook de vestiging in Parijs van het Nederlandse Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) 'live' gegaan met SCOPE CRM. Het call center in Parijs verleent diensten aan Franse consumenten die informatie en brochures aanvragen over Nederland. De Holland promotor is hierbij weer een stap dichter bij het einddoel om een integraal klantbeeld te verkrijgen door centrale registratie van alle klantcontacten.

NBTC is de marketing- en promotieorganisatie van Holland en bevordert met haar producten en diensten het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar en in Nederland. SCOPE CRM wordt gebruikt om de vraag van de buitenlandse consument te kanaliseren. NBTC is zeer data en marketing bewust en stelt hoge eisen aan de datakwaliteit. Het datamodel van SCOPE zorgt samen met de toevoeging van QAS voor databasegegevens van hoge kwaliteit. Voor adresvalidatie binnen Scope maakt NBTC gebruik van zowel QAS als HI Quality.

Via het call center in Parijs komen de consumentgegevens in de Franse versie van SCOPE terecht. Met behulp van maatwerk invoerscripts is de call center medewerker er zeker van dat alle benodigde klantgegevens in SCOPE geregistreerd worden.

Website
Consumentengegevens komen niet alleen via het call center in SCOPE terecht. Geïnteresseerden voor een verblijf in Nederland kunnen naast het bellen met het callcenter ook via de website informatie aanvragen op www.holland.com. De gegevens die de informatieaanvrager heeft ingevoerd op de website komen ook weer met behulp van de SCOPE importmodule in SCOPE terecht.

Naast de klantgegevens zijn de logistieke afhandelingen, voorraadbeheer en facturatie van belang om de klant te bedienen. Deze inzet van SCOPE op het call center in Parijs moet leiden tot gestructureerde vastlegging van consumentencontacten die vervolgens worden gebruikt ten behoeve van productontwikkeling en database marketing (outbound campagnes, loyalty management).

De volgende vestigingen die op de planning staan om met SCOPE te gaan werken zijn: New York, Madrid, Stockholm , Milaan, Leidschendam en Tokio.

----------
Unquote

Over het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen(NBTC) Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) is dé marketing en promotie organisatie van Holland. NBTC heeft tot doel het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar en in Nederland te bevorderen. NBTC ontwikkelt daartoe innovatieve en wereldwijde marketing en promotiediensten - waaronder internationale evenementen en themajaren - en levert daarmee een toegevoegde waarde voor partners in de toeristische en zakelijke reismarkt, overheden en Holland bezoekers. NBTC is actief op het gebied van Holland branding, sales en marketing, PR, marktonderzoek, databeheer, oude en nieuwe media. Medewerkers van NBTC beschikken over uitgebreide kennis van het Nederlands aanbod en de internationale markt van business en leisure travel.

NBTC heeft 185 medewerkers die werken op het hoofdkantoor in Leidschendam en op de buitenlandse vestigingen. Internationaal is NBTC aanwezig met eigen vestigingen in Brussel, Keulen, Londen, Stockholm, Parijs, Milaan, Madrid, New York, Tokyo en Taipei. En met vertegenwoordigingen in Praag, Gliwice (Polen), Los Angeles en Toronto. Begin 2005 opent NBTC een vestiging in China.

Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van e-CRM software. SCOPE bouwt en verkoopt al meer dan 16 jaar systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Ook verzorgen we de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Vanuit Schiphol-Rijk bedient SCOPE met ruim 60 medewerkers de Nederlandse markt. De klanten van SCOPE zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Momenteel is SCOPE ruim 8.000 eindgebruikers bij meer dan 100 middelgrote tot grote bedrijven van dienst. Het SCOPE CRM-systeem stelt relaties centraal in frontoffice en helpt om meer te verkopen of om beter diensten te verlenen. SCOPE CRM systeem organiseert doelgericht (commerciële) planningen en processen en ondersteunt elk communicatiekanaal. Voor meer informatie zie www.scope.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SCOPE marketing technology b.v.
Beechavenue 122
1119 PR Schiphol-Rijk
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam Zuidoost
020-6554200
www.scope.nl

Afdeling Marketing & Communicatie
Esther M.M. de Vries - Communicatie/PR
020-6554223
pr@scope.nl