Vrouwen centraal in campagne Pensioenkijker
Bijna 90% van de vrouwen is niet pensioenbewust, blijkt uit onderzoek
van de Stichting Pensioenkijker.nl. De Stichting heeft daarom november
uitgeroepen tot pensioenmaand. Op 2 november is een campagne gestart
die met name vrouwen van 25 tot 40 jaar bewust wil maken van de
momenten in hun leven die invloed kunnen hebben op hun pensioen.
Radiospotjes verwijzen vrouwen naar de website www.pensioenkijker.nl.
Leefmomenten grote invloed op pensioen vrouw
De informatie op www.pensioenkijker.nl website maakt vrouwen bewust
van die momenten (tijdelijk in deeltijd werken, van baan veranderen,
echtscheiding en overlijden van de partner) die invloed hebben op hun
pensioen. De campagne is in de eerste plaats gericht op vrouwen, maar
ook mannen doen er goed aan zich te verdiepen in hun pensioen.
De Stichting Pensioenkijker.nl geeft objectieve en niet-commerciële
voorlichting over pensioenen en wil hiermee het pensioenbewustzijn van
de Nederlander vergroten. Op de website www.pensioenkijker.nl vraagt
de Stichting aandacht voor momenten in het leven waarop mensen stil
moeten staan bij hun pensioen.
ANBO