ANBO

Vrouwen centraal in campagne Pensioenkijker

Bijna 90% van de vrouwen is niet pensioenbewust, blijkt uit onderzoek van de Stichting Pensioenkijker.nl. De Stichting heeft daarom november uitgeroepen tot pensioenmaand. Op 2 november is een campagne gestart die met name vrouwen van 25 tot 40 jaar bewust wil maken van de momenten in hun leven die invloed kunnen hebben op hun pensioen. Radiospotjes verwijzen vrouwen naar de website www.pensioenkijker.nl.

Leefmomenten grote invloed op pensioen vrouw

De informatie op www.pensioenkijker.nl website maakt vrouwen bewust van die momenten (tijdelijk in deeltijd werken, van baan veranderen, echtscheiding en overlijden van de partner) die invloed hebben op hun pensioen. De campagne is in de eerste plaats gericht op vrouwen, maar ook mannen doen er goed aan zich te verdiepen in hun pensioen.

De Stichting Pensioenkijker.nl geeft objectieve en niet-commerciële voorlichting over pensioenen en wil hiermee het pensioenbewustzijn van de Nederlander vergroten. Op de website www.pensioenkijker.nl vraagt de Stichting aandacht voor momenten in het leven waarop mensen stil moeten staan bij hun pensioen.