Unilever NV

5-11-2004

Unilever kent Europese Mediaplanning & -inkoop toe aan MindShare

Rotterdam, 5 november.- Unilever heeft besloten haar mediaplanning en
-inkoop in Europa toe te kennen aan MindShare.

Dit geldt voor de meeste landen waar het bureau er nog niet verantwoordelijk voor was en is afhankelijk van overeenstemming over de voorwaarden van de overeenkomst. Voor de meeste markten zal deze overeenkomst ingaan op 1 januari 2005.

Dit besluit volgt op Unilevers aankondiging in mei van dit jaar dat zij van plan was haar positie en de bureaus die haar media-inkoopaccount in Europa beheren opnieuw te onderzoeken.

Tot op heden hebben MindShare en Initiative het account van 1 miljard gedeeld.

Dit onderzoek, waaraan ook Aegis meedeed, is geen teken van ontevredenheid met of kritiek op de betrokken bureaus, maar is veeleer een volgende stap van Unilever om haar mediamanagement te centraliseren en haar leidende positie op dit gebied te behouden.

Alan Rutherford, Unilever Global Media Director, verklaarde: We willen Initiative bedanken voor
haar deskundige dienstverlening in de periode waarin zij het account heeft beheerd. Unilever is echter van mening dat zij de structuur van haar externe ondersteunende diensten in lijn moet brengen met haar streven naar vereenvoudiging.