5-11-2004
Unilever kent Europese Mediaplanning & -inkoop toe aan
MindShare
Rotterdam, 5 november.- Unilever heeft besloten haar mediaplanning en
-inkoop in Europa toe te kennen aan MindShare.
Dit geldt voor de meeste landen waar het bureau er nog niet
verantwoordelijk voor was en is afhankelijk van overeenstemming over
de voorwaarden van de overeenkomst. Voor de meeste markten zal deze
overeenkomst ingaan op 1 januari 2005.
Dit besluit volgt op Unilevers aankondiging in mei van dit jaar dat
zij van plan was haar positie en de bureaus die haar
media-inkoopaccount in Europa beheren opnieuw te onderzoeken.
Tot op heden hebben MindShare en Initiative het account van 1 miljard
gedeeld.
Dit onderzoek, waaraan ook Aegis meedeed, is geen teken van
ontevredenheid met of kritiek op de betrokken bureaus, maar is veeleer
een volgende stap van Unilever om haar mediamanagement te
centraliseren en haar leidende positie op dit gebied te behouden.
Alan Rutherford, Unilever Global Media Director, verklaarde: We willen
Initiative bedanken voor
haar deskundige dienstverlening in de periode waarin zij het account
heeft beheerd. Unilever is echter van mening dat zij de structuur van
haar externe ondersteunende diensten in lijn moet brengen met haar
streven naar vereenvoudiging.
Unilever NV