Blauw New Media
----------- PERSBERICHT ----------------
ING Bank wint Gouden Spreekbuis 2004
Rotterdam, 3 november 2004 - Dit jaar heeft Blauw Research De Gouden
Spreekbuis uitgereikt aan ING Bank. Deze hypotheekprijs wordt
jaarlijks uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die in het afgelopen
jaar zijn marketingcommunicatiebeleid het beste op orde heeft gehad.
ING Bank heeft in de zesjarige geschiedenis van de prijs reeds één
keer eerder de prijs in ontvangst mogen nemen namelijk in 2001.
Naast ING Bank waren AEGON, Rabobank en twee andere werkmaatschappijen
van de ING Groep, Postbank en Nationale Nederlanden, genomineerd. De
genomineerden worden elk jaar geselecteerd aan de hand van de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers. Een zevental
meetpunten uit dit onderzoek (naar de bekendheid, het imago en de
voorkeurspositie van hypotheekverstrekkers onder hypotheekadviseurs)
vormen de criteria voor De Gouden Spreekbuis:
· (Ontwikkeling) spontane bekendheid
· (Ontwikkeling in) de mate waarin men de verstrekker overweegt om de
activiteiten mee uit te breiden
· (Ontwikkeling in) de mate waarin men een voorkeur voor de
verstrekker heeft
· (Ontwikkeling) in algemene waardering (rapportcijfer)
· (Ontwikkeling) reclameherinnering
· (Ontwikkeling) gemiddelde imagoscore
· (Ontwikkeling) Imago Blauwdruk score (imagoscore gewogen naar het
belang van de imago-aspecten)
De uitreiking vond dit jaar plaats op een seminar dat Blauw Research
heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago
Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2004. Het seminar werd gehouden in De
Schiecentrale te Rotterdam (een voormalige elektriciteitsfabriek die
tegenwoordig gebruikt wordt voor kunsttentoonstellingen en voor
opnames van televisieprogrammas en films) en werd bezocht door
marketeers en communicatiemanagers van de grootste
hypotheekverstrekkers in Nederland. De aanwezigen kregen presentaties
te zien die enerzijds ingingen op het communicatiebeleid in de markt
en anderzijds op de beeldvorming van het intermediair over de markt in
het algemeen én de verschillende hypotheekverstrekkers in het
bijzonder. Daarnaast was het seminar een goede gelegenheid om met
vakgenoten van gedachten te wisselen.
---
Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Vincent Borst vincent.borst@blauw.com; +31-10-4000900; Blauw Research
BV
Over Blauw: Blauw Research is onderdeel van Blauw Group, het snelst
groeiende bedrijf op het gebied van marktonderzoek en datacollectie in
Nederland , met 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Blauw Research
ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen
die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten
en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en
heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat
voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar
opdrachtgevers vooruit te helpen.
Disclaimer: "Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele
informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de
informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat
de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de
informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder
voorafgaand deskundig advies." © Blauw Research 2003