UPC NEDERLAND
UPC Nederland biedt VoIP telefonie vanaf volgende week ook in Amsterdam aan
KPN-abonnement kan de deur uit
Amsterdam, 4 november 2004 - Na een succesvolle introductie vorige
maand in Rotterdam, gatt UPC Nederland vanaf volgende week ook in
Amsterdam digitale telefonie via VoIP aanbieden. UPC is de eerste
telecomaanbieder in Nederland die grootschalig goedkope digitale
telefonie via VoIP-technologie via haar geavanceerde breedband
IP-netwerk aanbiedt. Een basistelefonie abonnement kost 9,95 euro.
Voor vijf euro meer (14,95 euro) kunnen klanten 's-avonds en in het
weekend onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers binnen Nederland.
Een abonnement bij KPN is niet meer nodig.
Lage prijzen, gegarandeerde kwaliteit en nieuwe
gebruiksmogelijkheden
Vanaf deze maand biedt UPC ook haar klanten in Amsterdam een
structureel laag geprijsde telefoniedienst van hoge kwaliteit
aanbieden via haar eigen kabelnetwerk, gebaseerd op VoIP (Voice over
IP) technologie. De VoIP-dienst heet digitale telefonie van UPC. Begin
2005 zal het product beschikbaar zijn in alle UPC-gebieden in
Nederland. UPC zal de digitale telefoniedienst ook elders in Europa
gaan aanbieden. In Hongarije is dit al het geval.
De klant profiteert direct van de lage kosten van de VoIP-technologie,
vergeleken met die van traditionele vaste telefonie. Het
basisabonnement zal 9,95 euro per maand kosten, bijna vijftig procent
lager dan het BelBasisabonnement van KPN (dat kost 18,16 euro). Een
abonnement waarbij men in het weekend en 's-avonds gratis kan bellen
naar vaste telefoonnummers kost 14,95 euro per maand. KPN biedt een
vergelijkbaar abonnement niet aan.
Combinatiepakketten van telefonie en internet zullen ook zeer goedkoop
zijn. Er is al een combinatiepakket vanaf 24,90 euro. De prijs van het
abonnement gaat bij de meeste pakketten omlaag. Zo kost het
basisabonnement, gecombineerd met de meeste chello-varianten, slechts
6,95 euro. Tikken zullen tien tot vijftien procent minder kosten dan
die van KPN. Volgend jaar zullen nieuwe innovatieve diensten
beschikbaar komen zoals fax-to-mail en voicemail-to-email.
VoIP-technologie
Omdat UPC gebruik maakt van haar eigen breedband internet netwerk en
de meest geavanceerde IP-technologie, kan zij een hoge kwaliteit
telefonie via IP aanbieden. UPC heeft speciaal voor telefoongesprekken
bandbreedte gereserveerd op haar IP-netwerk, dat zij volledig
controleert. Dit garandeert betrouwbare verbindingen en een
uitstekende geluidskwaliteit. Wanneer een gesprek het UPC-netwerk
verlaat, wordt het gerouteerd als een traditioneel gesprek. Hiermee
verschilt het volledig van technologieën die gebruik maken van Voice
over Internet, waarbij gesprekken over het voor iedereen toegankelijke
internet worden gerouteerd. Dergelijke technologieën kunnen slechts
'best effort' kwaliteit garanderen en hebben geen gegarandeerde
bandbreedte.
Diederik Karsten, Algemeen Directeur van UPC Nederland, benadrukt hoe
innovatief de nieuwe telefoniedienst is: 'We lanceren een nieuwe
'future proof' dienst. We bieden niet alleen de meest geavanceerde
telefonie- en internetdiensten, die een hoge kwaliteit hebben en
aantrekkelijke prijzen genieten. Maar ook zorgen we, samen met
digitale televisie, voor een breed scala van geïntegreerde
telecommunicatieoplossingen voor onze klanten. In concurrentie met
andere aanbieders gaan we nu echt steeds nieuwe dingen laten zien. De
consument profiteert hiervan. Door onze klanten digitale televisie,
internet en telefoon in combinatiepakketten aan te bieden kunnen we
onze klanten aanzienlijke kortingen bieden.'