Persbericht
Dzone magazine viert 10e verjaardag
Grootste grafisch vaktijdschrift in de Benelux vindt onderdak bij andere uitgeverij
Heerhugowaard, woensdag 3 november 2004 Het grafisch vaktijdschrift Dzone magazine viert op eigenzinnige wijze haar tiende verjaardag. Onlangs ging uitgeverij MedialinQ failliet als gevolg van niet aan het magazine gerelateerde claims. Samenwerking van het Dzone team met uitgeverij Hollandia Publishing heeft ertoe geleid dat het magazine een nieuw onderkomen heeft gekregen.
"Ondanks de hectiek van de afgelopen tijd kunnen we de tiende verjaardag op een positieve wijze vieren." aldus hoofdredacteur Bert Hagendoorn. "Tevens zien we kans het komende nummer uit te brengen, met enige vertraging. Door de mogelijkheden binnen de nieuwe organisatie kunnen we sterker dan ooit op naar de toekomst."
De ervaring en de kennis van het Dzone team wordt in de nieuwe samenwerking gecombineerd met de expertise van uitgeverij Hollandia Publishing, dat zijn sporen reeds heeft verdiend op het gebied van uitgeven van vaktijdschriften binnen de communicatie industrie. Dzone magazine sluit naadloos aan op het huidige portfolio van zes internationale titels.
Sander de Haas, verantwoordelijk voor de advertentieverkoop: "Het vaktijdschrift is er de laatste twee jaar flink op vooruit gegaan. Vooral de kwaliteit van de vormgeving, content als wel het bereik. De advertentiemarkt trekt ook weer aan, dus we hebben goede vooruitzichten. Adverteerders zullen de komende tijd worden geïnformeerd via mailings en daarbij zal ook Call-Sheet, vakblad voor de film- en televisiemaker, worden aangeboden.
Dzone magazine werd in 1994 opgericht, eerst onder de naam PS magazine. Na een samenvoeging met het vaktijdschrift Webmaster kreeg het de naam Dzone magazine, een titel die inmiddels gevestigd genoemd mag worden. De verschijning van het eerstvolgende en tevens laatste nummer dit jaar wordt begin december verwacht.
Over Dzone magazine
Dzone is het grootste vaktijdschrift in de Benelux voor de grafimedia branche en de internet industrie. Het praktijkgericht maandblad volgt de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van creatie, design, print, multimedia en internet en biedt achtergrondartikelen, interviews, primeurs en het laatste nieuws. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan reclamecampagnes en portfolio's van graphic designers. Kortom, een must voor met name grafisch vormgevers. Dzone heeft een oplage van 7000 met een maandelijks bereik van 30.000 lezers. Online sample:
Over Hollandia Publishing
Uitgeverij Hollandia Publishing BV en haar Belgische zusterbedrijf Jet Media Services BVBA zijn onderdeel van de Hollandia Group, waar ook drukkerij Hollandia Equipage en Hollandia Media Productions deel van uit maken. De totale groep telt 110 werknemers met een jaaromzet van meer dan 20 miljoen euro. Hollandia Publishing is uitgever van vakinformatie voor professionals in de communicatiebranche en produceert vakbladen, websites, jaarboeken, specials en nieuwsbrieven.
------------------------------
Ingezonden persbericht