Ingezonden persbericht


Persbericht

3 november 2004

Salesforce.com introduceert On Demand Marketplace en Winter 05

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on demand customer relationship management (CRM), heeft On Demand Marketplacegeïntroduceerd. On Demand Marketplace biedt een breed pakket aan bewezen on demand oplossingen en is gebaseerd op sforce, salesforce.com s on demand platform.

On demand Marketplace is aangekondigd op Dreamforce 2004, salesforce.com s jaarlijkse gebruikers- en ontwikkelaarsconferentie. On Demand Marketplace biedt online toegang tot een uitgebreide catalogus met on demand oplossingen van meer dan 60 product- en serviceleveranciers. De belangrijkste kenmerken van Marketplace zijn:


* Een interactief beoordelingssysteem, met geïntegreerde gebruikerservaringen die klanten helpen de on demand oplossing te vinden die het beste aan hun wensen tegemoet komt;


* Een overzicht van oplossingen, met modelscreenshots van een aantal on demand oplossingen;


* De sforce-certificering, die aangeeft dat de oplossing een aantal strenge testen heeft doorstaan in de sforce-laboratoria en wordt gebruikt door minimaal 3 referentieklanten;


* Een breed scala aan oplossingen die tegemoet komen aan de eisen van bedrijven, zoals datawarehousing, contact center, e-mailmarketing, ERP, integratie, sociaal netwerken en meer.

Meer informatie over On Demand Marketplace kunt u vinden op www.salesforce.com/marketplace.

Naast On Demand Marketplace heeft salesforce.com ook Winter 05 aangekondigd, de 17e generatie van salesforce.com s succesvolle dienst. De Winter 05-productlijn omvat Salesforce.com Winter 05, Supportforce.com Winter 05, sforce 5.0 en Customforce.com, een nieuwe on demand customization toolkit. Samen vormen deze vier producten de nieuwe standaard voor het bouwen en leveren van on demand applicaties.

Met de introductie van Winter 05 biedt Salesforce.com eersteklas applicaties, een customization toolkit en een integratieplatform die bedrijven helpen hun volledige applicatie-infrastructuur on demand te laten verlopen. Bedrijven kunnen zo nieuwe on demand applicaties voor belangrijke bedrijfsprocessen bouwen, zoals financiën, IT en human resources.

Winter 05 is aangekondigd op Dreamforce en zal beschikbaar zijn per 15 november 2004 voor alle 12.000 klanten en 185.000 betalende abonnees wereldwijd. Salesforce.com s unieke on demand model levert per direct alle voordelen van Winter 05 aan het volledige Salesforce.com klantenbestand zonder extra kosten. Hierbij worden bestaande aanpassingen en integraties voor elke klant behouden.

Winter 05 is beschikbaar in een Personal, Team, Professional en Enterprise editie. Dit stelt klanten in staat om het product te kiezen dat het beste aansluit bij bij de grootte van hun implementatie en bedrijf.

(390 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Winter 05: Complete productlijn applicaties, toolkit en platform

Salesforce.com on demand CRM
Salesforce.com Winter 05 vertegenwoordigt het nieuwste op het gebied van CRM. De belangrijkste eigenschappen zijn:
* Geïnstalleerde producten: nieuwe geïnstalleerde producten stellen verkooppersoneel in staat om specifieke informatie in te zien over producten en diensten, zoals producten van concurrenten die in het verleden door klanten werden gekocht of geïnstalleerd;
* Historische snapshots en trends: verbeterde analysemogelijkheden stellen sales managers in staat het historisch verloop en trends te bekijken;
* Afdelingsoverschrijdende administratie: nieuwe functionaliteit geeft beheerders de mogelijkheid een aantal van hun verantwoordelijkheden te delegeren zonder dat ze de controle over bedrijfsgegevens verliezen;
* VLO-architectuur: voortdurende verbeteringen in Salesforce.com s Enterprise VLO-architectuur stelt bedrijven in staat on demand performance en betrouwbaarheid te behouden voor grote organisaties op gedeelde systemen tussen verschillende vestigingen.

Supportforce.com on demand klantenservice
Supportforce.com is de on demand klantenservice-oplossing van Salesforce.com die in september werd gelanceerd samen met Avaya, Cisco Systems, Alcatel, Aspect Communications en Genesys.

Supportforce.com Winter 05 omvat:

* Oplossingscategorieën: verbetert de mogelijkheden van het verkooppersoneel aanzienlijk om oplossingen te beheren, zodat gebruikers en klanten gemakkelijk door de kennisdatabase kunnen zoeken naar de oplossing die ze nodig hebben;
* Oplossing workflow: automatiseert de ontwikkeling van oplossingen en proefprocessen door workflow op oplossingen mogelijk te maken;
* Case management: Winter 05 omvat verbeteringen aan notificaties en alerts, rapportages en aanpassingen en administratieve features, zodat zaken met maximale efficiëntie behandeld worden;
* Self-Service portal: innovaties in de openbare kennisdatabank en doe-het-zelf portal maken het klanten gemakkelijk om klanttevredenheid te verbeteren en kosten laag te houden.

Customforce.com on demand customization toolkit
Met Customforce.com kunnen bedrijven hun CRM-applicaties of service-oplossingen aanpassen aan hun unieke behoeften. Ook kunnen applicaties uitgebreid worden, zodat extra bedrijfsprocessen kunnen worden ondersteund, zoals IT, human resources en engineering. Dankzij de unieke opbouw en het configuratiemodel van Customforce.com kunnen al deze uitbreidingen on demand gebouwd worden zonder te programmeren.

Customforce.com is beschikbaar voor klanten van Salesforce.com en Supportforce.com zonder daarvoor extra te betalen. Customforce.com is een stap voorwaarts op het gebied van on demand computing en stelt bedrijven in staat te profiteren van alle voordelen van het utility-model en tegelijkertijd aanpassingsmogelijkheden van traditionele software te evenaren of te overtreffen. Aanpassingen die met traditionele bedrijfssoftware weken of maanden duren, kunnen nu gedaan worden binnen enkele minuten. Hierdoor blijven Salesforce.com en Supportforce.com naadloos aansluiten bij andere bedrijfsapplicaties.

Sforce - on demand integratieplatform
Sforce 5.0 heeft een aantal nieuwe mogelijkheden, waaronder een nieuwe lead-management API en nieuwe Meta Data-features die zijn ontworpen om ontwikkelaars te helpen bij het creëren van nieuwe mogelijkheden voor mobiele apparaten. Sforce blijft ondersteuning krijgen van toonaangevende leveranciers van ontwikkeltools, zoals de recent geüpdate sforce Toolkit voor IBM WebSphere en binnen de open source gemeenschap, waar op sforce gebaseerde projecten steeds meer vorm beginnen te krijgen.

Sforce 5.0 blijft ook ondersteuning bieden voor de onlangs aangekondigde sforce Teleophony API (STAPI), die is ontworpen om partners en klanten Salesforce.com en Supportforce.com te laten integreren met toonaangevende communicatieplatforms, waaronder die van Cisco, Genesys, Avaya, Alcatel en Aspect. STAPI combineert twee van de belangrijkste trends op het gebied van informatietechnologie webservices en VoIP om klanten in staat te stellen on demand systemen te creëeren die alle eigenschappen van traditionele callcenters bevatten, zoals pop-up vensters, uitgaande telefoongesprekken en op regels gebaseerde call routing. De STAPI-toolkit is per direct gratis te downloaden via http://sforce.com . STAPI gebruikers sluiten zich aan bij de groeiende sforce-gemeenschap, die momenteel al meer dan 3.000 gebruikers telt, 750 bedrijven en 100 ISV s die Salesforce.com aanpassen, integreren en uitbreiden via sforce om zo op maat gemaakte CRM-oplossingen te creëren.

Over Salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle Salesforce.com productserie, waaronder Salesforce.com en Supportforce.com, een veelomvattende suite van customer relationship management (CRM)-diensten. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van klantinformatie.

Salesforce.com en Supportforce.com zijn gebouwd op het sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce.com toolkit, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met sforce en Customforce.com kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com s producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze Salesforce.com s producten integreren en hun eigen on demand bedrijfsapplicaties bouwen.

Vanaf 30 september 2004 beheert Salesforce.com de klantinformatie van circa 12.000 klanten en circa 185.000 betalende abonnees waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), Amerca Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks.

Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .

Voor meer informatie bezoek http://www.salesforce.com

Salesforce.com, Supportforce.com, Customerforce.com and sforce are trademarks of salesforce.com, inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com joostg@lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com