Gemeente Houten



---

Hoge waardering voor dienstverlening gemeente

---

Inwoners die een bezoek hebben gebracht aan één van de balies in het gemeentehuis, zijn erg tevreden over de dienstverlening. Dit blijkt uit een onderzoek dat in mei 2004 is gedaan door studenten van de Universiteit Utrecht.

---

Het onderzoek naar de kwaliteitswaardering is gedaan onder 328 bezoekers van de balies van het Wooninformatiecentrum, Belastingen, Meldpunt Openbare Ruimte, Wet Voorzieningen Gehandicapten, Afvalscheidingstation, Burgerzaken, Sociale Zaken en de receptie in de centrale hal.

Deze bezoekers gaven gemiddeld rapportcijfer 7.6 voor de kwaliteit van de dienstverlening aan deze balies. Vooral de snelheid, deskundigheid en vriendelijkheid van de baliemedewerkers scoorden zeer positief. Belangrijke aandachtpunten uit het onderzoek zijn de wens voor ruimere openingstijden en het vergroten van de privacy bij de balies. Ook de telefonische bereikbaarheid kan beter.

De gemeente bekijkt nu welke aanbevelingen zij meteen al kan uitvoeren en welke betrokken worden bij de verdere ontwikkeling van de organisatie (de centrale balie in de hal).

Het complete onderzoeksrapport "Balies Houten, kwaliteit van dienstverlening in de gemeente Houten" kunt u downloaden rechts op deze pagina.

---