Gemeente Houten
---
Hoge waardering voor dienstverlening gemeente
---
Inwoners die een bezoek hebben gebracht aan één van de balies in het
gemeentehuis, zijn erg tevreden over de dienstverlening. Dit blijkt
uit een onderzoek dat in mei 2004 is gedaan door studenten van de
Universiteit Utrecht.
---
Het onderzoek naar de kwaliteitswaardering is gedaan onder 328
bezoekers van de balies van het Wooninformatiecentrum, Belastingen,
Meldpunt Openbare Ruimte, Wet Voorzieningen Gehandicapten,
Afvalscheidingstation, Burgerzaken, Sociale Zaken en de receptie in de
centrale hal.
Deze bezoekers gaven gemiddeld rapportcijfer 7.6 voor de kwaliteit van
de dienstverlening aan deze balies. Vooral de snelheid, deskundigheid
en vriendelijkheid van de baliemedewerkers scoorden zeer positief.
Belangrijke aandachtpunten uit het onderzoek zijn de wens voor ruimere
openingstijden en het vergroten van de privacy bij de balies. Ook de
telefonische bereikbaarheid kan beter.
De gemeente bekijkt nu welke aanbevelingen zij meteen al kan uitvoeren
en welke betrokken worden bij de verdere ontwikkeling van de
organisatie (de centrale balie in de hal).
Het complete onderzoeksrapport "Balies Houten, kwaliteit van
dienstverlening in de gemeente Houten" kunt u downloaden rechts op
deze pagina.
---