EYE WISH
eye wish zet wintersportcollectie in de markt
'wintersportbrillen moeten bij de opticien gekocht worden'
Eye Wish opticiens gaat zich als eerste optiekketen serieus toeleggen
op het wintersportsegment. Tot nu toe worden ski- en zonnebrillen voor
snowboarders en skiërs vooral verkocht via sportwinkels. Volgens de
optiekketen pakken veel mensen daar 'even snel een brilletje uit de
schappen', zonder dat ze zich bewust zijn van het belang van de juiste
bril. Eye Wish vindt dat naast innovatie, design en comfort, het
vakkundige advies van een opticien onmisbaar is bij het kiezen van de
juiste bril met de juiste lens.
Vanaf 3 november zijn bij 87 Eye Wish winkels de collecties van merken
zoals Arnette (exclusief in de optiekbranche), Vuarnet, Nike, Adidas
en Brunotti verkrijgbaar. Eye Wish richt zich met de
wintersportbrillen op de ruim 1,2 miljoen Nederlanders die jaarlijks
op wintersportvakantie gaan. Dat zijn vooral jongeren in de leeftijd
van 19-29 jaar: snelle en actieve mensen die altijd hun grenzen
opzoeken, maar tegelijkertijd veiligheid belangrijk vinden.
Veiligheid
Als het gaat om veiligheid is volgens de optiekketen de lens het
belangrijkst. Deze is meestal gemaakt van het onbreekbare en dus
veilige kunststof of polycarbonaat. Glas wordt bijna niet meer
toegepast voor lenzen van skibrillen. Eye Wish adviseert bij het
kiezen van de juiste bril en lens o.a. op basis van de CE norm. Deze
heeft brillen verdeeld in vijf categorieën: 0, 1, 2, 3 en 4.
- Geschikt voor respectievelijk: zeer zwak licht/ zwak licht/
gemiddeld zonlicht/ fel licht/ extreem licht.
- Kleur lens: geel/ geel, oranje/ rood,roze,bruin/ spiegeleffect/ zeer
donker.
- Absorptie vermogen: gering/ 20-56%/ 57-81%/ 82-91%/ 92-97%.
Preventiecampagne
Eye Wish start per 3 november een preventiecampagne in alle winkels,
in print en op internet. Het thema is: 'Protect Your Eyes' waarbij zij
zes belangrijke redenen geeft voor het dragen van een goede zonnebril
tijdens de wintersport:
1. Helpt schade aan je ogen voorkomen. Een oogletsel dat vaak
voorkomt, is
sneeuwblindheid.
2. Voorkomt verblinding door de zon en verbetert contrast en diepte.
3. Beschermt je ogen tegen schadelijke UV-stralen.
4. Geen tranen meer bij het afdalen.
5. Beschermt je ogen bij hinderlijke sneeuw of regen.
6. Last but not least... merkzonnebrillen zien er gewoon lekker uit!
Unieke 'clic' skibril
In haar wintersportcollectie lanceert Eye Wish een unieke 'clic'
skibril die je met een magnetische verbinding bij de neusbrug
vastklikt. Deze bril heeft recent nog een prijs gewonnen tijdens Silmo
-internationale optiekbeurs die jaarlijks wordt gehouden in Parijs- en
is voorlopig exclusief te verkrijgen bij Eye Wish.
80% van merkzonnebrillen op sterkte leverbaar
Mensen met een sterkte in hun glas kunnen ook kiezen voor een
merkzonnebril uit de wintersportcollectie. Eye Wish kan minstens 80%
van alle zonnebrillen op sterkte leveren. Dus ook een Ray Ban, Puma,
Nike of Arnette, kan op sterkte geslepen worden. En dat is uniek in de
branche.