Ingezonden persbericht


Telefoongesprekken opnemen en via Internet beluisteren met TapeCall

Via 0900-dienst gesprekken opnemen en als geluidbestand van Internet ophalen

Amsterdam, 2 november 2004 The Power Foon lanceert vandaag een nieuwe 0900-dienst TapeCall . Hiermee kan ieder telefoongesprek worden opgenomen en via www.TapeCall.net als geluidsbestand direct beluisterd worden of opgeslagen op de PC. De geluidsbestanden kunnen op iedere PC met geluidsweergave worden afgespeeld.

Het opnemen van een gesprek brengt soms uitkomst, bijvoorbeeld wanneer men een zakelijk telefoongesprek voert of een telefoontje naar een helpdesk pleegt waarbij het vermoeden bestaat dat men toezeggingen doet die niet nagekomen worden. Met TapeCall is altijd het exacte gesprek, en dus een opname van de gemaakte afspraken, bij de hand.

The Power Foon dringt er bij gebruikers van TapeCall op aan dat de dienst alleen gebruikt mag worden wanneer men de andere partij meldt dat het gesprek wordt opgenomen. Gebruikersgegevens worden door TapeCall niet bewaard.

Hoe werkt het?

Iedereen kan via naambellen 0900-TapeCall (0900 8273225) bellen. In het keuzemenu kan men kiezen voor uitleg of directe verbinding met de gewenste gesprekspartner. De beller krijgt een logincode en een wachtwoord om later toegang te krijgen tot de opname. Men geeft vervolgens het nummer in van degene die gebeld moet worden, het systeem belt het nummer en brengt de verbinding tot stand. Na het gesprek is de opname beschikbaar via www.TapeCall.net als geluidsbestand in .WAV formaat. De opname is ook via de telefoon te beluisteren.

Wat kost het?

Bellen via TapeCall kost circa 70 eurocent per minuut.

Hans-Willem de Lint is directeur van The Power Foon -aanbieder van TapeCall- en zegt over TapeCall: Ik kreeg het idee naar aanleiding van een gebeurtenis in de zakelijke sfeer en realiseerde me dat veel mensen een dienst als deze graag zouden gebruiken. Stel je voor dat je een prijsafspraak maakt met iemand die het bestaan van deze afspraken later ontkent. Met TapeCall kun je de ander met de opname van het gesprek confronteren en zo alsnog je gelijk halen.

Ben Woldring, telefonie-kenner en oprichter van Bellen.com heeft TapeCall getest en zegt hierover: Dit is een prachtig voorbeeld van een 0900-nummer waarmee je bellers echt iets te bieden hebt. Je kunt eenvoudig gesprekken opnemen en dat komt iedereen wel eens van pas. De meeste afspraken worden immers via de telefoon gemaakt en dan is het handig dat je een gesprek kunt bewaren en terugluisteren.

Noot voor de redactie: beeldmateriaal van TapeCall is beschikbaar via www.pridepr.nl

voor meer informatie (