Debitel Nederland verhoogt klantentrouw en -waarde met Unica
AMSTERDAM, 20041101 -- Debitel Nederland, een dochtermaatschappij van Europa's grootste netwerk-onafhankelijke telecomonderneming debitel AG, heeft gekozen voor de Affinium suite van Unica Corporation, aanbieder van enterprise marketing management software. Debitel wil door het gebruik van Affinium efficiëntere direct marketing campagnes uitvoeren en dialogen creëren die aangepast zijn aan de wensen van haar 1,4 miljoen klanten in Nederland.Debitel heeft op basis van analistenrapporten van Forrester Research en META Group Unica uitgenodigd om te demonstreren hoe Affinium bepaalde marketingcampagnes zou uitvoeren in vergelijking met twee andere leveranciers. Debitel Nederland heeft vervolgens gekozen voor Unica's Affinium vanwege de superieure technologie, het gebruiksgemak en de uitstekende functionaliteit. Affinium had de hoogste score voor gebruiksgemak en werd door de IT-afdeling ondersteund als beste keuze, omdat het tegemoet kwam aan de belangrijkste criteria van debitel.
"Unica's strategische focus op één kerncompetentie - marketingautomatisering - geeft ze een voorsprong, het product bewijst dat. Het is duidelijk, consistent, compleet, modulair en heeft een unieke en zeer flexibele manier om met meerdere gegevensbronnen om te gaan. Affinium stelt ons in staat om de efficiëntie van campagnes te vergroten, waardoor we vaker en op verschillende manieren met onze klanten kunnen communiceren," aldus Hans de Boer, Manager Business Intelligence bij debitel Nederland. "De soepele implementatie van de software in onze datawarehouse-omgeving beviel ook erg goed. Binnen twee maanden hadden we een volledig draaiende campagnemanagementomgeving. Dankzij deze omgeving kunnen we onze belangrijke consumenten- en zakelijke klanten benaderen via verschillende kanalen, zoals email, sms of post."
Curt Bloom, Managing Director of European operations bij Unica voegde daaraan toe: "We zijn er trots op zo'n sterk en innovatief telecombedrijf als debitel aan ons klantenbestand toe te voegen. We vertrouwen er dan ook op dat dit een succesvolle samenwerking zal zijn. Unica's Affinium zal debitel Nederland helpen om klantverloop te verminderen en de waarde per klant te verhogen, iets dat erg belangrijk is in de zeer competitieve telecomsector."
Om te lezen wat analisten over Unica's Affinium-technologie schrijven, zie www.unica.com/documents/analyst_reports.html
debitel Nederland
debitel Nederland B.V. is met 1,4 miljoen bellers de grootste onafhankelijke mobiele telecomaanbieder in Nederland. Klanten bellen met debitel via de gerenommeerde netwerken van Vodafone, KPN en Telfort. debitel biedt mobiele telecomdiensten en mobiele internetdiensten voor de consumenten en zakelijke markt. debitel Nederland B.V. heeft meer dan 600 medewerkers bij de vestigingen in Hoofddorp, Baarn en Amersfoort, en bij de 35 eigen debitel winkels. Behalve via de eigen winkels verkoopt debitel haar dienstenpakket via de gespecialiseerde telecomvakhandel, de retailketens en internetdealers, in totaal ruim 1200 verkooppunten. debitel Nederland B.V. is een volle dochter van debitel AG. Kijk voor meer informatie op www.debitel.nl
Unica Corporation
Unica's enterprise marketing management software, Affinium, ondersteunt de marketinginnovatie van ruim driehonderd bedrijven over de hele wereld. Affinium'marketing resource management, campagnemanagement en klantenanalysesoftware is ontwikkeld om bedrijven te helpen bij het leveren van klantgerichte marketing in minder tijd, tegen lagere kosten en met betere resultaten. Affinium biedt een platform om het volledige marketingproces te veranderen - van budgetering en planning tot projectbeheer en workflow, real-time uitvoering en closed-loop rapportage - voor merk, product, direct- en evenementmarketing. Unica's klanten zijn onder andere ABN AMRO, debitel Netherlands, SNCF, Tribune, AIG, Bank of Montreal, Choice Hotels, Cintas, EDF, Lands' End, Medco Health Solutions, Nordstrom, Scotiabank. Unica heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië. Voor meer informatie, zie www.unica.com.
# # #
Ingezonden persbericht