Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T 1 november 2004
STIR op schema
De Stichting Internetreclame (STIR) start op 1 november haar bereiksmetingen. Het
nieuwe grootschalige onderzoek naar het bereik en bezoekersprofiel van Nederlandse
internetsites gaat daarmee een nieuwe fase in. Rob Molenaar (MSN), voorzitter van
de STIR: "We zitten goed op schema. Het merendeel van de sites die we gaan meten
is inmiddels voorzien van de juiste Nedstat-codes en de 4.000 panelleden zijn door
Intomart GfK geworven en volledig geïnstrueerd. We meten naast de ruim 200 sites
van de acht initiatiefnemers sites van o.a. De Telegraaf, Wegener Multimedia, PCM
Landelijke Dagbladen, AutoOnline, AutoTrader, De Telefoongids, Publieke Omroep en
Funda.nl. Daarnaast zijn we in gesprek met een groot aantal partijen die hun
intenties hebben uitgesproken over deelname. We verwachten dat zij tussen nu en
twee maanden zullen instappen, waarmee het aantal deelnemende partijen op
twintig komt."
De STIR heeft per 1 september jl. Peter R. Wiegman van Het Media Loket als
projectcoördinator aangesteld. Peter houdt zich voor de stichting bezig met de
interne en externe communicatie. Met de aanstelling van Wiegman wil de STIR het
bereiksonderzoek een herkenbaar gezicht geven in de markt. Rob Molenaar: "Peter
heeft vijftien jaar ervaring in de mediamarkt en een uitgebreid netwerk. Meteen na
zijn aanstelling nam het aantal potentiële deelnemers toe en kwam de voorbereiding
van het onderzoek in een stroomversnelling. Dat was precies wat wij zochten."
Binnenkort zal ook de nieuwe URL van STIR geactiveerd worden. Voorheen konden
geïnteresseerden terecht op www.internetreclame.org, maar dat wordt www.stir.nl.
De URL was tot voor kort in handen het Ministerie van VROM, maar werd niet meer
gebruikt. STIR stond hier voor `Stimuleringsprogramma Intensief Ruimtegebruik'.
Einde persbericht