CENTRAL POINT EUROPE BV

Marcel Joosten naar Central Point Europe

Persbericht

Amstelveen, 1 november 2004

Oud-directeur Nr. 1 Software: 'Markt kent nog een groot potentieel' Marcel Joosten naar Central Point Europe

AMSTELVEEN - Marcel Joosten, voormalig directeur van Nr.1 Software, is per 1 november toegetreden tot het management van Central Point Europe BV in Amstelveen. Central Point is een directe leverancier van computerproducten aan het bedrijfsleven, universiteiten, overheid en individuele consumenten.
Joosten (1964) werd op 1 januari 1991 directeur van Nr.1 Software. Onder zijn leiding groeide de organisatie uit tot een van de grootste softwaredealers van Nederland. In 1999 werd Nr.1 Software verkocht aan Blue Fox Enterprises. Na zijn vertrek in 2002 was Joosten partner bij een adviesbureau dat Multi Channel Sales en Sales Performance Improvement-programma's ontwikkelt.
'Dit is de transfer van het jaar', zegt Sebastiaan Hooft, samen met Brian Speelman oprichter en eigenaar van Central Point. 'We zijn er heel trots op dat Marcel Joosten ons management komt versterken. Hij beschikt over een enorme hoeveelheid kennis en ervaring die hij heeft opgedaan als directeur van een van de grootste Nederlandse softwareleveranciers. We zijn er dan ook van overtuigd dat hij uitstekend zal functioneren.'
'Brian Speelman en Sebastiaan Hooft hebben van Central Point de beste Internetretailer van Nederland gemaakt', aldus Joosten. De voormalig directeur van Nr.1 Software is vooral onder de indruk 'van hun vermogen om in korte tijd een goede positie binnen het segment tot 500 werkplekken op te bouwen. De markt kent echter nog een groot potentieel dat in kaart gebracht en benut moet worden. Ik verheug me erop om de verdere groei van de organisatie in deze markt te realiseren en het aanwezige marktpotentieel te benutten.' Central Point Europe biedt een brede selectie van meer dan 100.000 merkartikelen uit een voorraad van meer dan 500 miljoen euro. 'Het hart van ons bedrijf is het unieke direct-to-consumer businessmodel: door het uitschakelen van kostbare stappen in het distributieproces, gekoppeld aan een efficiënt betalingssysteem en verkoopproces, bieden wij onze klanten meer waar voor hun geld dan dat onze concurrenten doen', aldus Hooft. Info: www.centralpoint.nl

Noot voor redacties (