CENTRAL POINT EUROPE BV
Marcel Joosten naar Central Point Europe
Persbericht
Amstelveen, 1 november 2004
Oud-directeur Nr. 1 Software: 'Markt kent nog een groot potentieel'
Marcel Joosten naar Central Point Europe
AMSTELVEEN - Marcel Joosten, voormalig directeur van Nr.1 Software, is
per 1 november toegetreden tot het management van Central Point Europe
BV in Amstelveen. Central Point is een directe leverancier van
computerproducten aan het bedrijfsleven, universiteiten, overheid en
individuele consumenten.
Joosten (1964) werd op 1 januari 1991 directeur van Nr.1 Software.
Onder zijn leiding groeide de organisatie uit tot een van de grootste
softwaredealers van Nederland. In 1999 werd Nr.1 Software verkocht aan
Blue Fox Enterprises. Na zijn vertrek in 2002 was Joosten partner bij
een adviesbureau dat Multi Channel Sales en Sales Performance
Improvement-programma's ontwikkelt.
'Dit is de transfer van het jaar', zegt Sebastiaan Hooft, samen met
Brian Speelman oprichter en eigenaar van Central Point. 'We zijn er
heel trots op dat Marcel Joosten ons management komt versterken. Hij
beschikt over een enorme hoeveelheid kennis en ervaring die hij heeft
opgedaan als directeur van een van de grootste Nederlandse
softwareleveranciers. We zijn er dan ook van overtuigd dat hij
uitstekend zal functioneren.'
'Brian Speelman en Sebastiaan Hooft hebben van Central Point de
beste Internetretailer van Nederland gemaakt', aldus Joosten. De
voormalig directeur van Nr.1 Software is vooral onder de indruk 'van
hun vermogen om in korte tijd een goede positie binnen het segment tot
500 werkplekken op te bouwen. De markt kent echter nog een groot
potentieel dat in kaart gebracht en benut moet worden. Ik verheug me
erop om de verdere groei van de organisatie in deze markt te
realiseren en het aanwezige marktpotentieel te benutten.'
Central Point Europe biedt een brede selectie van meer dan 100.000
merkartikelen uit een voorraad van meer dan 500 miljoen euro. 'Het
hart van ons bedrijf is het unieke direct-to-consumer businessmodel:
door het uitschakelen van kostbare stappen in het distributieproces,
gekoppeld aan een efficiënt betalingssysteem en verkoopproces, bieden
wij onze klanten meer waar voor hun geld dan dat onze concurrenten
doen', aldus Hooft. Info: www.centralpoint.nl
Noot voor redacties (