IBM

IBM mikt voor groei van on demand op cruciale MKB markt.

Amsterdam -- 1 november, 2004 -- IBM maakte nieuwe aanbiedingen en services bekend om het toenemende gebruik van On Demand- technologie en -oplossingen om MKB bedrijven te ondersteunen. De lancering van dit Express On Demand-initiatief komt er twee jaar nadat IBM het On Demand-aanbod lanceerde. Deze nieuwe On Demand Express-offerte zal het MKB enerzijds begeleiden bij het aan elkaar koppelen van geïsoleerde processen en toepassingen en anderzijds werknemers uitrusten met samenwerkingstools om vlot te beslissen in realtime, op basis van gegevens en documenten die doorheen de hele organisatie kunnen uitgewisseld worden.

Volgens AMI Partners vertegenwoordigt de in totaal 300 miljard dollar sterke MKB-markt het grootste en snelst groeiende segment in de IT-sector. Ondanks hun beperkte middelen spenderen MKB bedrijven in verhouding meer middelen dan grote bedrijven aan technologie voor On Demand Business. Dit gaat zelfs tot een tweecijferige groei in domeinen als procesintegratie, Linux, draadloze toepassingen en beheer van digitale inhoud. Die investeringen gebeuren op een moment dat MKB bedrijven - driekwart ervan ondersteunt zijn business met verschillende computersystemen en -platforms - op zoek zijn naar baanbrekende manieren om schaalvergroting door te voeren via de verbinding van hun processen en toepassingen met leveranciers, klanten en bedrijfspartners.

"Eens te meer bewijzen MKB bedrijven dat ze duidelijk het belang begrijpen van innovatie om te kunnen groeien," aldus Massimo Bonciani, VP EMEA Small & Medium Business, IBM. "Uit onze cijfers en gesprekken met klanten blijkt dat MKB bedrijven steeds sneller On Demand-technologieën toepassen. De ontwikkeling van bedrijfsstrategieën waarbij ze korter op de bal kunnen spelen, staat centraal in deze drang naar innovatie."

Om MKB bedrijven te helpen deze transformatie naar On Demand aan te vatten heeft IBM Process Integration Solution Express gelanceerd. Dat is een alomvattend platform bestemd om klanten te helpen snel hun bestaande IT-investeringen te integreren en te optimaliseren. Dit pakket, dat aanvankelijk via IBM Business Partners zal geleverd worden, bevat IBM WebSphere Business Integration Server Express en IBM xSeries of iSeries eServers, met financierings- en implementatiediensten beschikbaar via IBM en zijn Business Partners. Process Integration Solution Express is verkrijgbaar met mogelijkheid tot financiering via IBM Global Financing, en is onmiddellijk beschikbaar.

IBM lanceerde ook het Integrated Platform Express for Web Application Serving om MKB bedrijven te helpen hun toepassingen snel te introduceren in een online omgeving. Dit aanbod mikt op bedrijven in de bankwereld, gezondheids- en retailsector en bestaat uit IBM WebSphere Application Server Express dat draait op een IBM eServer pSeries. Het is bestemd om een betaalbare, maar krachtige infrastructuurbasis op te bouwen die de beschikbaarheid van centrale bedrijfstoepassingen via het web mogelijk maakt. Integrated Platform Express zal later dit jaar algemeen beschikbaar zijn.

Cirque du Soleil (hoofdzetel: Montreal) is één van 's werelds meest opmerkelijke performance- gezelschappen met een betoverende creativiteit die hoge toppen scheert. Het bedrijf maakt gebruik van WebSphere Business Integration Server-express dat draait op IBM eServer xSeries-hardware om zijn groeiende business te integreren en te ondersteunen. Cirque du Soleil heeft een steile opgang gemaakt sinds de bescheiden start in 1984 als een lokale circustroep met 73 leden. Vandaag vermaakt Cirque du Soleil jaarlijks miljoenen toeschouwers in tientallen landen overal ter wereld.

"Naarmate het publiek talrijker werd, groeide ook de behoefte aan een dieper integratieniveau tussen de bedrijfsprocessen die de globale groei van ons bedrijf ondersteunen," aldus Danielle Savoie, CIO bij Cirque du Soleil. "De combinatie van WebSphere Business Integration Server Express en IBM xSeries eServer biedt ons een schaalbare on demand- omgeving waarbij we onze bestaande processen voor facturering, boekhouding en backoffice kunnen integreren. Bovendien zijn we er zeker van dat we consistente en aanpasbare bedrijfsgegevens in realtime kunnen delen in het hele bedrijf."

Om de productiviteit van de werknemers te verbeteren en de capaciteit van MKB bedrijven om te reageren op wijzigende markten aan te sterken maakte IBM de beschikbaarheid voor de toekomst bekend van Workplace Services Express. Dit is een realtime samenwerkingsomgeving die mensen, toepassingen en informatie uit het hele bedrijf samenbrengt om kritieke businessproblemen aan te pakken zodra ze zich voordoen. Workplace Services Express wordt aangeboden als een gebruiksvriendelijk en vlot installeerbaar pakket, dat de middenmarkt de kans biedt om allerhande bedrijfsgegevens samen te brengen zodat hun werknemers consistente beslissingen in realtime en met kennis van zaken kunnen nemen. De prijzen en beschikbaarheid van Workplace Services Express zullen later op het jaar bekendgemaakt worden.

Geconfronteerd met het toenemende belang van IT- optimalisering bij klanten, zijn bedrijven met dure helpdesks niet in staat zich aan te passen aan piekuren en werknemers op afstand afdoende te ondersteunen. Daarom zijn ze vandaag op zoek naar specifieke oplossingen voor serviceaanbiedingen. Als aanvulling op de 8 andere reeds bestaande serviceaanbiedingen introduceert IBM Global Services een nieuwe helpdesk-serviceaanbieding voor de MKB- markt.

Helpdeskoplossing - IBM Network Integration & Deployment Services for Internet Protocol Communication - Deze vernieuwende oplossing biedt alle componenten die nodig zijn om een IP Convergence-helpdesk te implementeren. Zelfs middelgrote bedrijven kunnen de tevredenheid van hun eindgebruikers bij klanten gevoelig verbeteren dankzij een betrouwbare servicekwaliteit, geoptimaliseerd via regelmatige rapporten die alle betrokken parameters analyseren: beschikbaarheid van agents; knowhow; ondersteuning in piekperiodes; procedures bij wachttijden en efficiëntie ervan; wachttijd; totale tijd, enz. Met deze oplossing kunnen klanten de totale kostprijs voor het runnen van een helpdesk drukken, omdat het personeel efficiënter wordt ingezet via convergentie. De IBM Network Integration & Deployment Services for Internet Protocol Communication helpdesk-oplossing kan overal worden ingezet en is opgebouwd rond een op standaarden gebaseerd systeem. Het is de ideale oplossing voor KMO-klanten die IP-diensten consolideren, kosten willen drukken en serviceniveaus willen verbeteren.

IBM On Demand Express-modellen van ThinkPad voor betere beveiliging - Naast de beveiligingsaanbiedingen van IBM Global Services introduceert IBM eveneens de On Demand Express-modellen van de ThinkPad T42 met bepaalde modellen die een ingebouwde vingerafdruklezer integreren. De sectorgerichte IBM Express-modellen van ThinkPad-notebooks zijn ook beschikbaar via partners. De KMO mag dus rekenen op een oplossing die naadloos inspeelt op zijn behoeften via het meest uitgebreide netwerk ter wereld van partners die bedrijfsoplossingen leveren. De ThinkPad T42-versie met vingerafdruklezer bevestigt het engagement van IBM om de KMO-omgeving toonaangevende pc- beveiliging en gegevensbescherming te bieden. IBM Global Financing voor IBM Express-oplossingen maakt het kleine en middelgrote bedrijven makkelijker om de IT-tools aan te kopen en te beheren met leasingopties.

Werknemers worden productiever met de nieuwe IBM Infoprint Express - Om het rijtje IBM On Demand Express-aanbiedingen af te ronden maakt IBM de nieuwe IBM Infoprint Express bekend, inclusief laserprinters die inspelen op tal van algemene afdrukbehoeften voor zowel hoofdkantoren als filialen. Dit aanbod legt de nadruk op bruikbaarheid met intuïtieve operatorpanelen en makkelijk laadbaar papier en cassettes, op betrouwbaarheid met hoge functiecycli, lang meegaande toners en invoerlades met hoge capaciteit en op robuuste netwerk- en verbindingscapaciteiten (inclusief draadloze functies) die afdrukken in netwerk vereenvoudigen en mobiele gebruikers meer potentieel bieden. Via dit printeraanbod is men ook in staat de totale afdrukkosten te beperken door oudere of dure inkjetprinters te vervangen en de printers te delen met meerdere gebruikers, die het rijke functiepalet zeker op prijs zullen stellen. Bovendien kunnen dringende jobs, on demand-jobs en jobs in kleur voortaan binnen het bedrijf uitgevoerd worden en bij sommige modellen worden de functies afdrukken/kopiëren/scannen/faxen in één toestel gecombineerd.

IBM's On Demand Express-portfolio - Het IBM On Demand Express-portfolio biedt hardware, middleware, services en financiering
- allemaal op maat van de MKB - die snel kunnen aangekocht, geïnstalleerd en beheerd worden, rendabel zijn en een snel investeringsrendement kunnen voorleggen. Dankzij de bijna 70 aanbiedingen in het IBM On Demand Express-portfolio kunnen klanten het reactievermogen en de flexibiliteit van hun IT- infrastructuur verbeteren, zodat ze zich kunnen concentreren op hun centrale bedrijfsactiviteiten. En omdat cashflow één van de meest nijpende kwesties is in de MKB-omgeving, werd dit IBM On Demand Express-portfolio economisch aantrekkelijker gemaakt met een aantal interessante financieringsopties.

Over IBM
Reeds 80 jaar helpt IBM, het grootste IT-bedrijf ter wereld, bedrijven bij het innoveren van hun business. IBM is een toonaangevend leverancier van e-business- oplossingen en stelt alles in het werk om bedrijven, partners en ontwikkelaars te helpen het potentieel van het internet en netwerken te optimaliseren in een hele reeks sectoren en industrieën. Het bedrijf biedt een massa overkoepelende en sectorspecifieke oplossingen bestemd om in te spelen op de behoeften van grote en kleine bedrijven.
Website: http://www.ibm.com/nl