IBM
IBM mikt voor groei van on demand op cruciale MKB markt.
Amsterdam -- 1 november, 2004 -- IBM maakte nieuwe aanbiedingen en
services bekend om het toenemende gebruik van On Demand- technologie
en -oplossingen om MKB bedrijven te ondersteunen. De lancering van dit
Express On Demand-initiatief komt er twee jaar nadat IBM het On
Demand-aanbod lanceerde. Deze nieuwe On Demand Express-offerte zal het
MKB enerzijds begeleiden bij het aan elkaar koppelen van geïsoleerde
processen en toepassingen en anderzijds werknemers uitrusten met
samenwerkingstools om vlot te beslissen in realtime, op basis van
gegevens en documenten die doorheen de hele organisatie kunnen
uitgewisseld worden.
Volgens AMI Partners vertegenwoordigt de in totaal 300 miljard dollar
sterke MKB-markt het grootste en snelst groeiende segment in de
IT-sector. Ondanks hun beperkte middelen spenderen MKB bedrijven in
verhouding meer middelen dan grote bedrijven aan technologie voor On
Demand Business. Dit gaat zelfs tot een tweecijferige groei in
domeinen als procesintegratie, Linux, draadloze toepassingen en beheer
van digitale inhoud. Die investeringen gebeuren op een moment dat MKB
bedrijven - driekwart ervan ondersteunt zijn business met
verschillende computersystemen en -platforms - op zoek zijn naar
baanbrekende manieren om schaalvergroting door te voeren via de
verbinding van hun processen en toepassingen met leveranciers, klanten
en bedrijfspartners.
"Eens te meer bewijzen MKB bedrijven dat ze duidelijk het belang
begrijpen van innovatie om te kunnen groeien," aldus Massimo Bonciani,
VP EMEA Small & Medium Business, IBM. "Uit onze cijfers en gesprekken
met klanten blijkt dat MKB bedrijven steeds sneller On
Demand-technologieën toepassen. De ontwikkeling van
bedrijfsstrategieën waarbij ze korter op de bal kunnen spelen, staat
centraal in deze drang naar innovatie."
Om MKB bedrijven te helpen deze transformatie naar On Demand aan te
vatten heeft IBM Process Integration Solution Express gelanceerd. Dat
is een alomvattend platform bestemd om klanten te helpen snel hun
bestaande IT-investeringen te integreren en te optimaliseren. Dit
pakket, dat aanvankelijk via IBM Business Partners zal geleverd
worden, bevat IBM WebSphere Business Integration Server Express en IBM
xSeries of iSeries eServers, met financierings- en
implementatiediensten beschikbaar via IBM en zijn Business Partners.
Process Integration Solution Express is verkrijgbaar met mogelijkheid
tot financiering via IBM Global Financing, en is onmiddellijk
beschikbaar.
IBM lanceerde ook het Integrated Platform Express for Web Application
Serving om MKB bedrijven te helpen hun toepassingen snel te
introduceren in een online omgeving. Dit aanbod mikt op bedrijven in
de bankwereld, gezondheids- en retailsector en bestaat uit IBM
WebSphere Application Server Express dat draait op een IBM eServer
pSeries. Het is bestemd om een betaalbare, maar krachtige
infrastructuurbasis op te bouwen die de beschikbaarheid van centrale
bedrijfstoepassingen via het web mogelijk maakt. Integrated Platform
Express zal later dit jaar algemeen beschikbaar zijn.
Cirque du Soleil (hoofdzetel: Montreal) is één van 's werelds meest
opmerkelijke performance- gezelschappen met een betoverende
creativiteit die hoge toppen scheert. Het bedrijf maakt gebruik van
WebSphere Business Integration Server-express dat draait op IBM
eServer xSeries-hardware om zijn groeiende business te integreren en
te ondersteunen. Cirque du Soleil heeft een steile opgang gemaakt
sinds de bescheiden start in 1984 als een lokale circustroep met 73
leden. Vandaag vermaakt Cirque du Soleil jaarlijks miljoenen
toeschouwers in tientallen landen overal ter wereld.
"Naarmate het publiek talrijker werd, groeide ook de behoefte aan een
dieper integratieniveau tussen de bedrijfsprocessen die de globale
groei van ons bedrijf ondersteunen," aldus Danielle Savoie, CIO bij
Cirque du Soleil. "De combinatie van WebSphere Business Integration
Server Express en IBM xSeries eServer biedt ons een schaalbare on
demand- omgeving waarbij we onze bestaande processen voor facturering,
boekhouding en backoffice kunnen integreren. Bovendien zijn we er
zeker van dat we consistente en aanpasbare bedrijfsgegevens in
realtime kunnen delen in het hele bedrijf."
Om de productiviteit van de werknemers te verbeteren en de capaciteit
van MKB bedrijven om te reageren op wijzigende markten aan te sterken
maakte IBM de beschikbaarheid voor de toekomst bekend van Workplace
Services Express. Dit is een realtime samenwerkingsomgeving die
mensen, toepassingen en informatie uit het hele bedrijf samenbrengt om
kritieke businessproblemen aan te pakken zodra ze zich voordoen.
Workplace Services Express wordt aangeboden als een
gebruiksvriendelijk en vlot installeerbaar pakket, dat de middenmarkt
de kans biedt om allerhande bedrijfsgegevens samen te brengen zodat
hun werknemers consistente beslissingen in realtime en met kennis van
zaken kunnen nemen. De prijzen en beschikbaarheid van Workplace
Services Express zullen later op het jaar bekendgemaakt worden.
Geconfronteerd met het toenemende belang van IT- optimalisering bij
klanten, zijn bedrijven met dure helpdesks niet in staat zich aan te
passen aan piekuren en werknemers op afstand afdoende te ondersteunen.
Daarom zijn ze vandaag op zoek naar specifieke oplossingen voor
serviceaanbiedingen. Als aanvulling op de 8 andere reeds bestaande
serviceaanbiedingen introduceert IBM Global Services een nieuwe
helpdesk-serviceaanbieding voor de MKB- markt.
Helpdeskoplossing - IBM Network Integration & Deployment Services for
Internet Protocol Communication - Deze vernieuwende oplossing biedt
alle componenten die nodig zijn om een IP Convergence-helpdesk te
implementeren. Zelfs middelgrote bedrijven kunnen de tevredenheid van
hun eindgebruikers bij klanten gevoelig verbeteren dankzij een
betrouwbare servicekwaliteit, geoptimaliseerd via regelmatige
rapporten die alle betrokken parameters analyseren: beschikbaarheid
van agents; knowhow; ondersteuning in piekperiodes; procedures bij
wachttijden en efficiëntie ervan; wachttijd; totale tijd, enz. Met
deze oplossing kunnen klanten de totale kostprijs voor het runnen van
een helpdesk drukken, omdat het personeel efficiënter wordt ingezet
via convergentie. De IBM Network Integration & Deployment Services for
Internet Protocol Communication helpdesk-oplossing kan overal worden
ingezet en is opgebouwd rond een op standaarden gebaseerd systeem. Het
is de ideale oplossing voor KMO-klanten die IP-diensten consolideren,
kosten willen drukken en serviceniveaus willen verbeteren.
IBM On Demand Express-modellen van ThinkPad voor betere beveiliging -
Naast de beveiligingsaanbiedingen van IBM Global Services introduceert
IBM eveneens de On Demand Express-modellen van de ThinkPad T42 met
bepaalde modellen die een ingebouwde vingerafdruklezer integreren. De
sectorgerichte IBM Express-modellen van ThinkPad-notebooks zijn ook
beschikbaar via partners. De KMO mag dus rekenen op een oplossing die
naadloos inspeelt op zijn behoeften via het meest uitgebreide netwerk
ter wereld van partners die bedrijfsoplossingen leveren. De ThinkPad
T42-versie met vingerafdruklezer bevestigt het engagement van IBM om
de KMO-omgeving toonaangevende pc- beveiliging en gegevensbescherming
te bieden. IBM Global Financing voor IBM Express-oplossingen maakt het
kleine en middelgrote bedrijven makkelijker om de IT-tools aan te
kopen en te beheren met leasingopties.
Werknemers worden productiever met de nieuwe IBM Infoprint Express -
Om het rijtje IBM On Demand Express-aanbiedingen af te ronden maakt
IBM de nieuwe IBM Infoprint Express bekend, inclusief laserprinters
die inspelen op tal van algemene afdrukbehoeften voor zowel
hoofdkantoren als filialen. Dit aanbod legt de nadruk op bruikbaarheid
met intuïtieve operatorpanelen en makkelijk laadbaar papier en
cassettes, op betrouwbaarheid met hoge functiecycli, lang meegaande
toners en invoerlades met hoge capaciteit en op robuuste netwerk- en
verbindingscapaciteiten (inclusief draadloze functies) die afdrukken
in netwerk vereenvoudigen en mobiele gebruikers meer potentieel
bieden. Via dit printeraanbod is men ook in staat de totale
afdrukkosten te beperken door oudere of dure inkjetprinters te
vervangen en de printers te delen met meerdere gebruikers, die het
rijke functiepalet zeker op prijs zullen stellen. Bovendien kunnen
dringende jobs, on demand-jobs en jobs in kleur voortaan binnen het
bedrijf uitgevoerd worden en bij sommige modellen worden de functies
afdrukken/kopiëren/scannen/faxen in één toestel gecombineerd.
IBM's On Demand Express-portfolio - Het IBM On Demand
Express-portfolio biedt hardware, middleware, services en financiering
- allemaal op maat van de MKB - die snel kunnen aangekocht,
geïnstalleerd en beheerd worden, rendabel zijn en een snel
investeringsrendement kunnen voorleggen. Dankzij de bijna 70
aanbiedingen in het IBM On Demand Express-portfolio kunnen klanten het
reactievermogen en de flexibiliteit van hun IT- infrastructuur
verbeteren, zodat ze zich kunnen concentreren op hun centrale
bedrijfsactiviteiten. En omdat cashflow één van de meest nijpende
kwesties is in de MKB-omgeving, werd dit IBM On Demand
Express-portfolio economisch aantrekkelijker gemaakt met een aantal
interessante financieringsopties.
Over IBM
Reeds 80 jaar helpt IBM, het grootste IT-bedrijf ter wereld, bedrijven
bij het innoveren van hun business. IBM is een toonaangevend
leverancier van e-business- oplossingen en stelt alles in het werk om
bedrijven, partners en ontwikkelaars te helpen het potentieel van het
internet en netwerken te optimaliseren in een hele reeks sectoren en
industrieën. Het bedrijf biedt een massa overkoepelende en
sectorspecifieke oplossingen bestemd om in te spelen op de behoeften
van grote en kleine bedrijven.
Website: http://www.ibm.com/nl