Ingezonden persbericht
HÉT NIEUWE BLAD VOOR 55-PLUSSERS
ZIN: HET NIEUWE MAGAZINE MET ERVARING
Hoofddorp, 1 november 2004. Wordt het een reisje naar Zuid-Frankrijk of toch naar Spanje? Kopen we een caravan of een bootje? En hoe doen we dat met verzekeringen? Trouwens... moeten we onszelf überhaupt niet eens lekker verwennen met iets bijzonders? Je zal maar 55-plusser zijn - kinderen zelfstandig, hypotheek (bijna) afbetaald en genoeg tijd om te dromen over het leven na de carrière. Het multimediaal merk ZIN helpt de 55-plusser bij het maken van deze toekomstige 'lastige' (Bourgondische) keuzes. ZIN is een nieuw magazine, gemaakt voor een doelgroep met ervaring, door een bedrijf met ervaring: Sanoma Uitgevers.
Voorgrond
Op 1 november wordt het multimediale merk ZIN gelanceerd - een nieuw platform voor de sterk groeiende consumentengroep 50-plussers in Nederland. Deze groep staat meer dan ooit op de voorgrond en dus kon een nieuw tijdschrift niet uitblijven! ZIN is het 180-pagina's tellende nieuwe tijdschrift (vanaf 4 november overal verkrijgbaar) dat de 55-plusser helpt bij belangrijke (Bourgondische) keuzes in de nieuwe levensfase zonder deadlines.
Interessante mix aan inhoud
ZIN biedt objectieve inhoudelijke informatie, gekoppeld aan ruim 15 pagina's direct inwisselbaar voordeel. Naast interessante artikelen over vrijetijdsbesteding, reizen, gezondheid, geldzaken en besteed ZIN aandacht aan diepgaande interviews met de helden van de doelgroep. In het eerste nummer bijvoorbeeld o.a. met Mr. Pieter van Vollenhoven en Olympisch schaatskampioen Ard Schenk; in de tweede editie met Albert Heijn en judoka Anton Geesink. Kortom: ZIN staat als tijdschrift recht in de doelgroep - een doelgroep met potentie!
Platform ZIN
En ZIN is méér dan een tijdschrift alleen - het is een multimediaal merk met ambitie waarvan Nederland de komende jaren veel gaat horen. Bijvoorbeeld omdat uw moeder een bezoek heeft gebracht aan een regionaal ZIN-evenement, of omdat de buren zo enthousiast zijn over de ZIN-cursus internet, of omdat familie regelmatig www.zin.nl bezoekt of omdat u zélf zojuist een fantastische fietstocht heeft gemaakt uit de special ZIN-actief! ZIN wil uitgroeien tot hét merk van de 55-plusser.
Statistieken
De doelgroep van 55-plussers bestaat momenteel uit 5 miljoen consumenten, maar groeit vanaf 2025 naar verwachting tot meer dan 7,5 miljoen consumenten. Al in 2006 vindt er een belangrijke verschuiving plaats: meer mensen gaan met pensioen dan dat er nieuwe mensen de arbeidsmarkt betreden. Verder is bekend dat de groep 55-plussers bijna 80% van het besteedbaar inkomen van de Nederlandse bevolking bezit. Immers, de hypotheek is vaak op die leeftijd afgelost en deze doelgroep heeft in het verleden nog leren sparen! Uit onderzoek blijkt bovendien dat de consument tussen de 50 en 69 jaar het lekkerst in z'n vel zit - de kinderen zijn zelfstandig en men kan zich volledig oriënteren op het stoppen met werken (of is reeds gestopt met werken), waardoor nieuwe keuzemogelijkheden en vrijheden ontstaan.
Met meer dan 60 publiekstijdschriften en de aan die sterke merken gekoppelde extensions, sites en evenementen is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever van infotainment in Nederland. De omzet in 2003 bedroeg 482.2 miljoen euro en het operationeel resultaat 105.1 miljoen Euro. Er werken in Hoofddorp1.300 mensen op de verschillende redacties en ondersteunende afdelingen. Sanoma Uitgevers is sinds 2001 een onderdeel van Sanoma Magazines, de tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma WSOY. De divisie staat met meer dan 230 tijdschriften in 10 landen op nummer 5 van de lijst van Europa's grootste tijdschriftenuitgeverijen. De omzet bedroeg in 2003 1,03 miljard euro. Er werken ongeveer 4.400 mensen.