1-11-2004
Karl-Heinz Kalbfell nieuwe topman Alfa Romeo
Met ingang van 1 januari 2005 zal Karl-Heinz Kalbfell verantwoordelijk
zijn voor de Alfa Romeo Brand & Commercial activiteiten binnen Fiat
Auto S.p.A. In deze functie rapporteert Kalbfell rechtstreeks aan de
CEO van Fiat Auto, Herbert Demel.
Kalbfell volgt Daniele Bandiera op, die de onderneming op eigen
verzoek verlaat. Fiat Auto dankt Bandiera bij deze voor zijn
professionele bijdrage en wenst hem succes in zijn toekomstige
betrekking.
Karl-Heinz Kalbfell, geboren op 29 december 1949 in Duitsland, volgde
met succes de studie Marketing & Industrial Processes technologies aan
de Hogeschool van Stuttgart.
Van 1975 tot 1977 was Kalbfell verantwoordelijk voor Advertising &
Imago van de Duitse camper- en caravanfabrikant Eriba/Hymer.
Vanaf 1977 is Kalbfell in dienst van BMW AG, waar hij diverse functies
op het gebied van Marketing & Communication bekleedt. In 2001 wordt
hij benoemd tot Senior Vice President Group Marketing. Van 1987 tot
1993 was Kalbfell CEO van BMW Motorsport en later hoofd van de
afdeling Central Marketing.
In 1997 werd Kalbfell benoemd tot hoofd Brand & Product Strategy om
vervolgens in 2000 op het Rolls Royce-project te worden geplaatst. In
mei 2004 tenslotte, werd Karl-Heinz Kalbfell benoemd tot CEO van Rolls
Royce.
AutoRai