Mystery guest positief over Burgerzaken
De afhandeling aan de verschillende balies van de Capelse afdeling
Burgerzaken gaat heel vlot. Dat blijkt uit een recent verschenen
onderzoek van de Stichting Rekenschap onder zes gemeenten.
Onaangekondigd en anoniem bezocht de mystery guest de afdelingen
Burgerzaken van Boskoop, Utrecht, Tilburg, Woerden, Zeist en
Capelle. Vorig jaar namen deze gemeenten deel aan de pilot
servicenormen, opgezet door de Nederlandse Vereniging voor
Burgerzaken en Rekenschap. Omdat deze gemeenten in theorie al
hebben aangegeven dienstverlening hoog in het vaandel te hebben
staan, leek een keuze voor hen het meest logische, aldus de
Stichting Rekenschap.
De Capelse balie van Burgerzaken is 22 maart 2004 beoordeeld op de
criteria informatievoorziening, wachttijden, toegankelijkheid en
faciliteiten. Het geschetste totaalbeeld is positief. Vooral op de
aspecten aankomst, binnenkomst en afhandeling scoort onze gemeente
goed. Belangrijkste aanbeveling: Maak de servicenormen van de
afdeling zichtbaar voor de klanten. Burgerzaken zal dit nog in 2004
realiseren.
Gemeente Capelle a/d IJssel