Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Integrated Business Consultancy wil omzet vergroten met Siebel CRM OnDemand
Nederlandse consultancyfirma kiest hosted oplossing van Siebel Systems voor
het maximaliseren van productiviteit en effectiviteit van de verkoop
SAN MATEO, Calif. - 20 juli 2004 - Consultancy- en accountancyfirma
Integrated Business Consultancy (IBC) verwacht met het toepassen van Siebel
CRM OnDemand de verkopen aanzienlijk te kunnen vergroten. Het bedrijf maakt
gebruik van de hosted oplossing van Siebel Systems voor Customer
Relationship Management (CRM) voor het integreren van informatie over
klanten en producten over meerdere verkoop- en communicatiekanalen heen. Ook
wil het bedrijf via Siebel CRM OnDemand de productiviteit en de
effectiviteit van de verkoopprocessen verder verbeteren.
"Wij hebben dringend behoefte aan een innovatieve en kosteneffectieve
methode voor het beheren van de relaties met klanten. De uitgebreide
ervaring van het bedrijf op dit terrein maakte Siebel Systems tot de voor de
hand liggende keuze als aanbieder", zegt CRM-manager Leo Schoffers van IBC.
"Siebel CRM OnDemand biedt een rijke functionaliteit op het gebied van
verkoop, analyse en marketing die direct beschikbaar is, terwijl er
bovendien vooraf geen grote investeringen nodig zijn. Het gaat om een
eenvoudig te gebruiken en flexibele CRM-oplossing die ervoor zorgt dat onze
verkopers altijd over alle relevante klanteninformatie beschikken. Hierdoor
kunnen zij sneller een verkoop afronden en kunnen zij dus ook een grotere
omzet realiseren."
Opgericht in 1999 is IBC een van de snelst groeiende consultancy- en
accountancyfirma's van ons land. Meer dan tachtig grote en middelgrote
klanten maken gebruik van de diensten van het bedrijf. De dienstverlening
bestaat uit business consultancy, financiële diensten en accountancy.
Voordat IBC besloot voor Siebel CRM OnDemand te kiezen, maakte het bedrijf
voor het beheren van de klantenrelaties gebruik van een mix van
spreadsheets, papieren dossiers en netwerkoplossingen. Hierdoor ontbrak een
geconsolideerde kijk op de klant en was IBC niet in staat om de
productiviteit van de werknemers te maximaliseren en de effectiviteit van de
verkoop te optimaliseren.
IBC past Siebel CRM OnDemand toe voor meer dan tachtig medewerkers en
creëert daarmee voor hen een eenduidige kijk op iedere individuele klant,
ongeacht de communicatiekanalen die bij de contacten met deze afnemer zijn
gebruikt. Verkoopteams beschikken hierdoor over een complete set van
informatie die relevant is voor de potentiële verkoop waar zij op dat moment
aan werken. Zo hebben zij bijvoorbeeld altijd inzicht in de vraag wie de
zakelijke beslissers zijn bij de klant, met welke concurrenten zij te maken
hebben, welke partners meedoen, evenals historische gegevens over de
prospect, de huidige status en het omzetpotentieel. Hierdoor zijn zij altijd
in staat inzicht te krijgen in de stand van zaken rond een (potentiële)
klant en kunnen zij maatwerkstrategieën ontwikkelen om een verkoop te
realiseren en inzicht te verkrijgen in het omzetpotentieel van een
potentiële klant. Als enige hosted oplossing biedt Siebel CRM OnDemand
namelijk krachtige analytische functionaliteit. Deze stelt IBC in staat om
inzicht te verkrijgen in bijvoorbeeld de gemiddelde lengte van een
verkoopcyclus, het aantal deals dat gesloten wordt als percentage van het
totaal aantal potentiële deals waaraan is gewerkt, de omvang van contracten
en andere belangrijke managementinformatie.
IBC is de laatste in een inmiddels lange rij van organisaties die gebruik
maken van Siebel CRM OnDemand. Na de Europese introductie in april 2004
wordt Siebel CRM OnDemand inmiddels toegepast door gebruikers in Engeland,
Italië, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Nederland, de Scandinavische
landen, Rusland en Tsjechië. Siebel CRM OnDemand ondersteunt een groot
aantal talen, waaronder Engels, Frans, Spaans, Italiaans en Duits. Europese
bedrijven kunnen hierdoor in hun eigen taal gebruik maken van de bewezen
kennis en expertise van Siebel Systems op het gebied van CRM die in de vorm
van een hosted oplossing wordt aangeboden. Siebel CRM OnDemand is de eerste
en enige hosted CRM-oplossing die zo is ontwikkeld dat het nauw kan
samenwerken met een 'on premise'-implementatie (installatie in het kantoor
van de klant) van Siebel's CRM-oplossingen. Siebel CRM OnDemand en Siebel 7
maken gebruik van een gemeenschappelijk datamodel, zodat een soepel en
eenvoudig migratiepad bestaat om van een gehoste oplossing door te groeien
naar een eigen implementatie van Siebel 7-applicaties.
Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een hosted CRM-oplossing die wordt aangeboden over
het internet en is met behulp van iedere webbrowser beschikbaar tegen een
vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel
en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij vooraf grote investeringen
in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand biedt complete functionaliteit
op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening, kent standaard
ingebouwde analytische functionaliteit, beschikt over virtuele call
center-technologie, is ontwikkeld met gebruik van 'best practices' en is
gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting services en ondersteuning. Meer
informatie is te vinden op www.crmondemand.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4000 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000