Koninklijke Ahold
PERSBERICHT
AH mobiel biedt laagste sms-tarief in de markt
Zaandam 9 juli 2004 -- AH Mobiel verlaagt haar prijs voor het
versturen van sms-berichten met bijna 60%. De supermarktketen
biedt hiermee het goedkoopste sms-tarief in de markt. De
prijsverlaging past in het streven van Albert Heijn om blijvend
goedkoper te zijn met een groot pakket dagelijkse boodschappen.
De prijs voor het versturen van een sms-bericht is vanaf vandaag
verlaagd naar 10 cent per bericht. Doordat AH Mobiel het meeste
gratis beltegoed geeft, wordt het verzenden van sms-berichten
echter nog goedkoper. Klanten die de gele opwaardeerkaarten ter
waarde van 30, 20 of 10 euro kopen, krijgen respectievelijk 10, 5
en 1 euro gratis beltegoed. Klanten betalen voor het het
sms-tarief dan feitelijk 7.5, 8 of 9 eurocent. Bij het gebruik van
de paarse AH Mobiel opwaardeerkaarten ter waarde van 20 euro,
ontvangen klanten 2 euro gratis beltegoed. Het versturen van een
sms-bericht kost hier feitelijk 9 eurocent.
Albert Heijn timmert met prepaid bellen onder eigen merk succesvol
aan de weg. Inmiddels maken ruim 120.000 klanten gebruik van de
dienst voor mobiele telefonie. Een van de oorzaken van de snelle
groei van AH Mobiel is het feit dat Albert Heijn het meeste gratis
beltegoed weggeeft. Afhankelijk van de waarde van de
opwaardeerkaart, kan het gratis beltegoed oplopen tot 10 euro per
kaart. AH Mobiel werd eind 2002 geĂŻntroduceerd.
--- EINDE BERICHT ---