PERSBERICHT
26/06/2003

Quorn(TM) & Commit to get Fit doen gooi naar wereldrecord fitness workout
Zomerse voel-jefit campagne start op zondag 29 juni met internationale recordpoging

Quorn(TM) en Commit to get Fit gaan een gooi doen naar het officiële wereldrecord voor de grootste fitness workout in de geschiedenis. Op zondag 29 juni 2003 zullen tienduizenden sporters in Nederland en Engeland gelijktijdig meedoen aan een simultane 10 minuten durende workout. In totaal doen honderden sport- en gezondheidscentra mee aan dit door Quorn(TM) gesponsorde spektakel, dat tegelijkertijd de aftrap vormt voor dé voel-je-fit campagne van deze zomer: Commit to get Fit. De opbrengsten van de recordpoging zijn bestemd voor het Hartenark project van de Nederlandse Hartstichting. Meer dan 40.000 deelnemers worden internationaal verwacht.

Quorn staat voor een serie lekkere en gezonde producten van plantaardige oorsprong, die perfect passen in een gezonde en actieve levensstijl. Met het sponsoren van dit wereldrecord wil Quorn benadrukken dat gezond eten hand in hand gaat met gezond bewegen. John van Heel, directeur van de overkoepelende sport- en gezondheidsorganisatie EFAA en initiatiefnemer van Commit to get Fit in Nederland voegt daaraan toe: "Het doel is om zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen voor het wereldrecord en tegelijkertijd een flink bedrag voor de Nederlandse Hartstichting bij elkaar te sporten, daarom vragen we deelnemers om een bijdrage van 1 euro".

Consumenten die mee willen doen aan het wereldrecord kunnen terecht op de website www.committogetfit.nl voor een overzicht van deelnemende centra in Nederland.

Fit en gezond met Quorn
Alle deelnemende sporters ontvangen een Quorn receptenboekje met lekkere recepten en tips om gezond te eten. Omdat Quorn producten plantaardige eiwitten en voedingsvezels bevatten en weinig vet en calorieën, zijn het ideale producten voor iedereen die lekker wil eten en tegelijkertijd gezond op gewicht wil blijven. Op dit moment eten zo'n 2 miljoen Nederlanders regelmatig Quorn als afwisseling of als vervanging van vlees. Voor meer informatie over Quorn producten surf naar www.quorn.nl

Voel je fit deze zomer
Met de wereldrecord poging op 29 juni start dé voel-je-fit campagne van deze zomer: Commit to get Fit. De campagne loopt tot en met 31 augustus 2003 en in deze periode kan men bij tientallen sport- en gezondheidscentra in Nederland terecht voor een sportieve aanbieding: lekker en gezond bewegen onder deskundige begeleiding voor zeer zomerse prijs!
En als je meedoet aan Commit to get Fit help je ook een ander, want van iedere deelnemer gaat
EUR 5,00 naar de Hartenark, een project voor kinderen en jongeren met een hartafwijking van de Nederlandse Hartstichting.

Commit to get Fit is een landelijke actie waar tientallen sport- en gezondheidscentra in Nederland aan mee doen. Voor meer informatie: www.committogetfit.nl

Einde persbericht