TEMPO-TEAM

Tempo-Team: flexwerkers kunnen klagen

Amsterdam - vrijdag 25 oktober 2002
Tempo-Team heeft sinds vandaag een klachtenregeling voor flexwerkers. De regeling is op initiatief van de ondernemingsraad (OR) tot stand gekomen. Uit een inventarisatie bleek namelijk dat flexwerkers behoefte hebben aan een onafhankelijke klachtencommissie. Tot voor kort werden klachten 'overgelaten' aan het onderlinge verkeer tussen flexwerkers en intercedenten. Jaarlijks zal Tempo-Team een inventarisatie geven van welke problemen er in het jaar speelden.

De klachtenregeling is ontworpen voor die situaties waarin het niet mogelijk blijkt voor een flexwerker om met de contactpersoon van Tempo-Team tot een oplossing te komen. In zo'n geval kan de flexwerker een klachtenformulier bij de vestigingen ophalen of deze downloaden van onze internetsite. Na het invullen van dit formulier bespreekt hij de klacht met de vestigingsmanager. Indien de partijen er binnen 14 dagen niet uitkomen, kan hij het formulier doorsturen naar de klachtencommissie. Binnen zes weken na ontvangst krijgen betrokken partijen uitsluitsel van de commissie. Mocht de klacht dan nog niet naar tevredenheid zijn behandeld, dan is nog de mogelijkheid om naar de commissie van de branchevereniging ABU te gaan.

De klachtencommissie bestaat uit een Business Unit Directeur (uit een andere BU dan waar de flexwerker werkzaam is), een OR-lid en een medewerker van de afdeling Juridische Zaken. Zo denkt Tempo-Team de onafhankelijkheid optimaal te waarborgen. Om flexwerkers te attenderen op de regeling ontvangen alle medewerkers van Tempo-Team deze week een brief waarin de regeling wordt toegelicht.

'Problemen moeten boven tafel komen'zegt Jaap-Jan van der Meulen, directeur Personeel, Organisatie en Communicatie van Tempo-Team. 'Het is ook voor Tempo-Team schadelijk wanneer een flexwerker zijn klacht nergens kwijt kan. Ik verwacht niet dat het storm gaat lopen, maar de eventuele problemen die er zijn willen we graag horen.'


Noot voor de redactie,