PUBLITRENDS BV

Www.bannermarkt.nl introduceert CPC-BANNERVEILING

BARNEVELD, 22 oktober 2002 - www.bannermarkt.nl veilt vanaf heden maandelijks een vijftal CPC contracten door middel van de open bod methode. Bannermarkt heeft voor CPC advertenties gekozen omdat dit voor de klant een eerlijke methode is; de klant betaalt namelijk alleen voor het aantal 'clicks'.

Meestal worden online advertenties door reclamebureaus aangeboden op basis van CPM (Costs Per Mille, of te wel kosten per duizend vertoningen). Betaling op basis van CPC (Costs Per Click) houdt in dat er achteraf afgerekend wordt voor het aantal keer dat er op een advertentie is geklikt.

De eerste ronde van de CPC-bannerveiling is reeds van start gegaan en eindigt op 30 oktober 2002 15:00 uur. De vijf hoogste biedingen worden rond dat tijdstip ook via de site bekendgemaakt. De bieders krijgen vervolgens een contract aangeboden en hen wordt toegang verleend tot het Bannermarkt Ad Management Systeem. Zodra de reclamecampagne van de bieder van start is gegaan, kunnen de klikresultaten van de geplaatste advertentie via dit systeem real time worden geraadpleegd. De advertenties van de bieders maken dan onderdeel uit van de gemiddeld 400.000 per dag te vertonen banners op ons netwerk van websites. Raadpleeg de website van www.bannermarkt.nl voor een overzicht van websites die tot dit netwerk behoren.

De veilingronde voor de volgende maand zal direct na het beëindigen van de eerste ronde op de site bekend worden gemaakt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Kristian de Bruijn
Postbus 433
3770 AK Barneveld

0342 - 40 56 20

0342 - 42 09 45
kris@publitrends.nl
www.publitrends.nl / www.bannermarkt.nl

23 okt 02 11:20