PUBLITRENDS BV
Www.bannermarkt.nl introduceert CPC-BANNERVEILING
BARNEVELD, 22 oktober 2002 - www.bannermarkt.nl veilt vanaf heden
maandelijks een vijftal CPC contracten door middel van de open bod
methode. Bannermarkt heeft voor CPC advertenties gekozen omdat dit
voor de klant een eerlijke methode is; de klant betaalt namelijk
alleen voor het aantal 'clicks'.
Meestal worden online advertenties door reclamebureaus aangeboden op
basis van CPM (Costs Per Mille, of te wel kosten per duizend
vertoningen). Betaling op basis van CPC (Costs Per Click) houdt in dat
er achteraf afgerekend wordt voor het aantal keer dat er op een
advertentie is geklikt.
De eerste ronde van de CPC-bannerveiling is reeds van start gegaan en
eindigt op 30 oktober 2002 15:00 uur. De vijf hoogste biedingen worden
rond dat tijdstip ook via de site bekendgemaakt. De bieders krijgen
vervolgens een contract aangeboden en hen wordt toegang verleend tot
het Bannermarkt Ad Management Systeem. Zodra de reclamecampagne van de
bieder van start is gegaan, kunnen de klikresultaten van de geplaatste
advertentie via dit systeem real time worden geraadpleegd.
De advertenties van de bieders maken dan onderdeel uit van de
gemiddeld 400.000 per dag te vertonen banners op ons netwerk van
websites. Raadpleeg de website van www.bannermarkt.nl voor een
overzicht van websites die tot dit netwerk behoren.
De veilingronde voor de volgende maand zal direct na het beëindigen van de eerste ronde op de site bekend worden gemaakt.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Kristian de Bruijn
Postbus 433
3770 AK Barneveld
0342 - 40 56 20
0342 - 42 09 45
kris@publitrends.nl
www.publitrends.nl / www.bannermarkt.nl
23 okt 02 11:20