NOORDZEE FM

John de Mol

John de Mol koopt Noordzee FM

Naarden, John de Mol heeft definitief overeenstemming bereikt met Strengholt B.V. en SBS Radio B.V. over de overname van het landelijke commerciële radiostation Noordzee FM. Dat hebben Strengholt B.V. en SBS Radio B.V. vandaag bekend gemaakt. De overname betreft de volledige overdracht van de aandelen van Noordzee FM aan Talpa Management B.V., één van de private investeringsondernemingen van John de Mol.

John de Mol begon ooit op 16-jarige leeftijd zijn carrière als programmamedewerker bij de voormalig (zeezender) Radio Noordzee Internationaal. Als reactie op de bekendmaking geeft De Mol aan zeer verheugd te zijn met zijn aankoop van Noordzee FM. 'Ik ben zeer blij met Noordzee FM. Het is een station met heel veel potentie. Ik kijk met veel plezier uit naar de volgende fase van Noordzee FM.'

Strengholt geeft in een reactie aan dat men zich in de komende jaren primair wil gaan bezighouden met de verdere uitbreiding van rechten op het gebied van muziek, boeken en multimedia. 'De onderneming zal zich meer richten op internationale exploitatie,' aldus Strengholt.

Harry Sloan, Chairman of SBS SA, meldt tevreden te zijn met de verkoop. 'Het is een logische stap in de reeds eerder aangekondigde strategie van SBS S.A. om niet-kern activiteiten te desinvesteren en zich meer te focussen op de tv-activiteiten.'

Noordzee FM richt zich sinds 1999 op de jonge, volwassen luisteraar. De allergrootste internationale en Nederlandse pophits hoor je 24 uur per dag op Noordzee FM. Zoals de hits van Enrique Iglesias, Sophie Ellis Bextor, Robbie Williams, Anastacia, Westlife, maar ook die van Acda & De Munnik, Blof en Kane.

Naarden, 23 oktober 2002

Noot voor de redactie,