NOORDZEE FM
John de Mol
John de Mol koopt Noordzee FM
Naarden, John de Mol heeft definitief overeenstemming bereikt met
Strengholt B.V. en SBS Radio B.V. over de overname van het landelijke
commerciële radiostation Noordzee FM. Dat hebben Strengholt B.V. en
SBS Radio B.V. vandaag bekend gemaakt. De overname betreft de
volledige overdracht van de aandelen van Noordzee FM aan Talpa
Management B.V., één van de private investeringsondernemingen van John
de Mol.
John de Mol begon ooit op 16-jarige leeftijd zijn carrière als
programmamedewerker bij de voormalig (zeezender) Radio Noordzee
Internationaal. Als reactie op de bekendmaking geeft De Mol aan zeer
verheugd te zijn met zijn aankoop van Noordzee FM. 'Ik ben zeer blij
met Noordzee FM. Het is een station met heel veel potentie. Ik kijk
met veel plezier uit naar de volgende fase van Noordzee FM.'
Strengholt geeft in een reactie aan dat men zich in de komende jaren primair wil gaan bezighouden met de verdere uitbreiding van rechten op het gebied van muziek, boeken en multimedia. 'De onderneming zal zich meer richten op internationale exploitatie,' aldus Strengholt.
Harry Sloan, Chairman of SBS SA, meldt tevreden te zijn met de
verkoop. 'Het is een logische stap in de reeds eerder aangekondigde
strategie van SBS S.A. om niet-kern activiteiten te desinvesteren en
zich meer te focussen op de tv-activiteiten.'
Noordzee FM richt zich sinds 1999 op de jonge, volwassen luisteraar.
De allergrootste internationale en Nederlandse pophits hoor je 24 uur
per dag op Noordzee FM. Zoals de hits van Enrique Iglesias, Sophie
Ellis Bextor, Robbie Williams, Anastacia, Westlife, maar ook die van
Acda & De Munnik, Blof en Kane.
Naarden, 23 oktober 2002
Noot voor de redactie,