VOEDINGSCENTRUM
Uitnodiging voor de Verleiding, het feest der zintuigen
Uitnodiging voor De Verleiding, het Feest der Zintuigen
Elk moment van de dag worden onze zintuigen geprikkeld om te genieten
van lekker eten. Of het nu in de supermarkt is, op straat of op de
televisie; de verleiding is overal om ons heen.
Het Voedingscentrum en de Stichting Merkartikel nodigen u uit om op 23
oktober a.s. in de verleidelijke entourage van trendy Panama in
Amsterdam het Feest der Zintuigen te ondergaan. Op het programma staan
een mini-symposium en de bekendmaking van de winnaar van de Jaarprijs
Goede Voeding 2002.
14.00 - 15.30 uur De kunst van het Verleiden
Hoe verleid je consumenten tot het kopen van een product, welke
informatie is daarbij belangrijk, hoe gebruik je verborgen verleiders,
kortom .... wat is de Kunst van het Verleiden. Tijdens een
mini-symposium van de Stichting Merkartikel zullen vier deskundigen
hun visie geven op zintuigenmarketing.
'Feestvierende zintuigen' door dr.ir. Bob Cramwinckel, Directeur
Centrum voor Smaakonderzoek;
'(Ver)leiden of (mis)leiden?' door drs. Elisabeth J. Riester,
Consumentenpsycholoog en directeur van Psyma B.V.;
'De verleiding in één seconde' door Charles A. Borremans, Directeur
DraftWorldwide Nederland;
'Verrassend Verleidend' door Corinne J. Goenee, Senior
consultant/partner Innovaction B.V.
16.00 - 17.00 uur De Verleiding, Het Feest der Zintuigen
Als tegenwicht in de wereld vol eetbare verleidingen blijft eerlijke
voorlichting over eten broodnodig. Het Voedingscentrum is het 'zesde
zintuig' voor de consument die meer wil weten over gezond en veilig
eten. Drs. Jacqueline Vink, Hoofd Communicatie van het
Voedingscentrum, maakt duidelijk hoe samenwerking met handel en
industrie kan leiden tot meer gezondheidswinst bij de Nederlandse
bevolking. Tussen de bedrijven door prikkelt Fredie Beckmans,
Wereldkampioen Kookperformance, alle zintuigen met zijn bijzondere
kijk op onze beleving van smaak.
Vier smaakmakers op het gebied van goede voeding maken kans op het
winnen van de Jaarprijs Goede Voeding 2002. De voorzitter van de jury,
drs. W. de Regt, maakt op toepasselijke wijze bekend welk bedrijf kan
proeven van de overwinning.
De genomineerde bedrijven zijn: Albert Heijn met de nieuwe range
producten AH To Go Snoepgroenten; IgloMora Groep B.V. met de
productlijn Iglo Zelfmaakgerechten; McDonald's met de introductie van
en communicatie rondom de McSalad Shaker en Quaker Trading Ltd. met de
productlijn Snack a Jacks.
Voor de zesde keer
Het Voedingscentrum reikt dit jaar voor de zesde keer de Jaarprijs
Goede Voeding uit aan een bedrijf in de levensmiddelensector dat zich
bijzonder heeft ingespannen voor een gezonder voedingspatroon van de
Nederlandse bevolking.
Gezond, lekker en veilig eten is belangrijk in onze samenleving. Elke
Nederlander kan met al zijn vragen hierover terecht bij een
onafhankelijke organisatie: Stichting Voedingscentrum Nederland. Het
Voedingscentrum wordt gefinancierd door de Nederlandse overheid
(ministeries van LNV en VWS) om wetenschappelijk verantwoorde,
eerlijke informatie te geven over gezonde voeding en
voedselveiligheid.
U kunt zich aanmelden voor de bijeenkomst 'De Verleiding' bij Mahieu &
Van Ofwegen, duizendpoot in communicatie, tel: 070 - 3681428, fax: 070
- 3617231, e-mail: jaarprijs@mahieuvanofwegen.nl of via
www.mahieuvanofwegen.nl/aanmeldingjaarprijs.htm. Graag naam en
krant/tijdschrift/programma vermelden en een fax/mailadres voor de
routebeschrijving.
Voor meer informatie over het Voedingscentrum kunt u contact opnemen
met Arjan Huijsmans, telefoon 070 - 306 88 65.
Voedingscentrum - eerlijk over eten
23 sep 02 16:58