VOEDINGSCENTRUM

Uitnodiging voor de Verleiding, het feest der zintuigen

Uitnodiging voor De Verleiding, het Feest der Zintuigen

Elk moment van de dag worden onze zintuigen geprikkeld om te genieten van lekker eten. Of het nu in de supermarkt is, op straat of op de televisie; de verleiding is overal om ons heen. Het Voedingscentrum en de Stichting Merkartikel nodigen u uit om op 23 oktober a.s. in de verleidelijke entourage van trendy Panama in Amsterdam het Feest der Zintuigen te ondergaan. Op het programma staan een mini-symposium en de bekendmaking van de winnaar van de Jaarprijs Goede Voeding 2002.

14.00 - 15.30 uur De kunst van het Verleiden
Hoe verleid je consumenten tot het kopen van een product, welke informatie is daarbij belangrijk, hoe gebruik je verborgen verleiders, kortom .... wat is de Kunst van het Verleiden. Tijdens een mini-symposium van de Stichting Merkartikel zullen vier deskundigen hun visie geven op zintuigenmarketing.
'Feestvierende zintuigen' door dr.ir. Bob Cramwinckel, Directeur Centrum voor Smaakonderzoek;
'(Ver)leiden of (mis)leiden?' door drs. Elisabeth J. Riester, Consumentenpsycholoog en directeur van Psyma B.V.; 'De verleiding in één seconde' door Charles A. Borremans, Directeur DraftWorldwide Nederland;
'Verrassend Verleidend' door Corinne J. Goenee, Senior consultant/partner Innovaction B.V.

16.00 - 17.00 uur De Verleiding, Het Feest der Zintuigen Als tegenwicht in de wereld vol eetbare verleidingen blijft eerlijke voorlichting over eten broodnodig. Het Voedingscentrum is het 'zesde zintuig' voor de consument die meer wil weten over gezond en veilig eten. Drs. Jacqueline Vink, Hoofd Communicatie van het Voedingscentrum, maakt duidelijk hoe samenwerking met handel en industrie kan leiden tot meer gezondheidswinst bij de Nederlandse bevolking. Tussen de bedrijven door prikkelt Fredie Beckmans, Wereldkampioen Kookperformance, alle zintuigen met zijn bijzondere kijk op onze beleving van smaak.
Vier smaakmakers op het gebied van goede voeding maken kans op het winnen van de Jaarprijs Goede Voeding 2002. De voorzitter van de jury, drs. W. de Regt, maakt op toepasselijke wijze bekend welk bedrijf kan proeven van de overwinning.
De genomineerde bedrijven zijn: Albert Heijn met de nieuwe range producten AH To Go Snoepgroenten; IgloMora Groep B.V. met de productlijn Iglo Zelfmaakgerechten; McDonald's met de introductie van en communicatie rondom de McSalad Shaker en Quaker Trading Ltd. met de productlijn Snack a Jacks.

Voor de zesde keer
Het Voedingscentrum reikt dit jaar voor de zesde keer de Jaarprijs Goede Voeding uit aan een bedrijf in de levensmiddelensector dat zich bijzonder heeft ingespannen voor een gezonder voedingspatroon van de Nederlandse bevolking.
Gezond, lekker en veilig eten is belangrijk in onze samenleving. Elke Nederlander kan met al zijn vragen hierover terecht bij een onafhankelijke organisatie: Stichting Voedingscentrum Nederland. Het Voedingscentrum wordt gefinancierd door de Nederlandse overheid (ministeries van LNV en VWS) om wetenschappelijk verantwoorde, eerlijke informatie te geven over gezonde voeding en voedselveiligheid.

U kunt zich aanmelden voor de bijeenkomst 'De Verleiding' bij Mahieu & Van Ofwegen, duizendpoot in communicatie, tel: 070 - 3681428, fax: 070
- 3617231, e-mail: jaarprijs@mahieuvanofwegen.nl of via www.mahieuvanofwegen.nl/aanmeldingjaarprijs.htm. Graag naam en krant/tijdschrift/programma vermelden en een fax/mailadres voor de routebeschrijving.
Voor meer informatie over het Voedingscentrum kunt u contact opnemen met Arjan Huijsmans, telefoon 070 - 306 88 65.

Voedingscentrum - eerlijk over eten

23 sep 02 16:58