Gemeente Ede

ummer 242 / Ede, 15 oktober 2002

Afdeling Belastingen ook bereikbaar via internet

De afdeling Belastingen van de gemeente Ede biedt sinds kort via www.ede.nl de mogelijkheid om digitaal formulieren in te vullen en te versturen. Het gaat om de formulieren om een hond aan of af te melden ten behoeve van de hondenbelasting. De afdeling Belastingen heeft binnen de gemeente de primeur met een digitaal in te vullen formulier. Ook kunnen Edenaren via de e-mail direct vragen stellen aan de medewerkers van de afdeling Belastingen.

Wethouder P. van t Hoog (financiën) is blij met deze ontwikkeling "Het was al enige tijd mogelijk om via internet de WOZ-waarde van uw huis op te vragen, maar nu is het dus ook mogelijk om direct contact te maken met de afdeling Belastingen."
Op de website van de gemeente komen bezoekers via `ik wil een` bij `formulier aanvragen/downloaden` en zo bij het formulier om te melden dat zij één of meer honden hebben en het formulier om te melden dat zij geen hond(en) meer hebben.
Dit digitale formulier kan ingevuld worden en vervolgens met één druk op de knop verzonden worden naar de afdeling Belastingen. Het sofi-nummer moet ingevuld worden om te voorkomen dat mensen misbruik gaan maken van deze mogelijkheid.

Daarnaast kunnen Edenaren via het e-mailadres belastingen@ede.nl een vraag stellen aan de medewerkers van de afdeling Belastingen. Als mensen per e-mail een brief sturen aan de afdeling Belastingen wordt deze brief overigens hetzelfde behandeld als een per gewone post verstuurde brief. De mogelijkheid om via internet te mailen is een extra service.