ummer 242 / Ede, 15 oktober 2002
Afdeling Belastingen ook bereikbaar via internet
De afdeling Belastingen van de gemeente Ede biedt sinds kort via
www.ede.nl de mogelijkheid om digitaal formulieren in te vullen en te
versturen. Het gaat om de formulieren om een hond aan of af te melden
ten behoeve van de hondenbelasting. De afdeling Belastingen heeft
binnen de gemeente de primeur met een digitaal in te vullen formulier.
Ook kunnen Edenaren via de e-mail direct vragen stellen aan de
medewerkers van de afdeling Belastingen.
Wethouder P. van t Hoog (financiën) is blij met deze ontwikkeling "Het
was al enige tijd mogelijk om via internet de WOZ-waarde van uw huis
op te vragen, maar nu is het dus ook mogelijk om direct contact te
maken met de afdeling Belastingen."
Op de website van de gemeente komen bezoekers via `ik wil een` bij
`formulier aanvragen/downloaden` en zo bij het formulier om te melden
dat zij één of meer honden hebben en het formulier om te melden dat
zij geen hond(en) meer hebben.
Dit digitale formulier kan ingevuld worden en vervolgens met één druk
op de knop verzonden worden naar de afdeling Belastingen. Het
sofi-nummer moet ingevuld worden om te voorkomen dat mensen misbruik
gaan maken van deze mogelijkheid.
Daarnaast kunnen Edenaren via het e-mailadres belastingen@ede.nl een
vraag stellen aan de medewerkers van de afdeling Belastingen. Als
mensen per e-mail een brief sturen aan de afdeling Belastingen wordt
deze brief overigens hetzelfde behandeld als een per gewone post
verstuurde brief. De mogelijkheid om via internet te mailen is een
extra service.