SBS BROADCASTING
Frank Eijken benoemd tot senior vice-president
Frank Eijken benoemd tot senior vice-president, verkoop en marketing
bij SBS Broadcasting
Luxemburg -- SBS Broadcasting SA (Nasdaq: SBTV; Euronext Amsterdam
N.V.: SBS) kondigde vandaag de aanstelling aan van Frank Eijken als
senior vice-president, Verkoop en marketing. Op 1 januari 2003 zal
meneer Eijken zich aansluiten bij het directieteam van SBS en de
positie bekleden van voorzitter van de raad voor internationale
strategie voor verkoop en marketing van de SBS Groep. Meneer Eijken
neemt de leiding op zich van de internationale verkoop- en
marketingactiviteiten van de SBS Groep in zowel de
business-to-business- als de consumentenmarkt. Hij gaat de afdeling
Internationale verkoop en marketing van SBS oprichten en overzien om
de inkomstenontwikkeling van de SBS Groep te versterken en om
SBS-zenders te adviseren bij hun verkoop- en marketingstrategie.
In zijn commentaar op de aankondiging zei Markus Tellenbach, algemeen
directeur van SBS, het volgende: 'Het doet ons veel plezier de
aanstelling aan te kondigen van Frank Eijken, een doorgewinterde
executive op het gebied van de mediaverkoop en marketing. Sinds 2000
heeft Frank een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het succes van onze
Nederlandse televisie-activiteiten. Met zijn uitgebreide nationale en
internationale commerciële media-ervaring zal Frank in de toekomst een
belangrijke rol spelen in het maximaliseren van de omzetstijging bij
de hele SBS Groep.'
Meneer Eijken had het volgende commentaar: 'Het doet mij genoegen mij
aan te sluiten bij het managementteam van SBS en de afdeling
Internationale verkoop en marketing voor de SBS Groep op te gaan
zetten. Op basis van innovatieve verkoop- en marketingconcepten zijn
wij van plan in de groeiende vraag van onze klanten naar efficiëntere
marketing te voorzien en tegelijkertijd de concurrentiepositie van de
nationale verkoopafdelingen van de SBS-zenders overal in Europa te
versterken.'
Sinds 2000 heeft de heer Eijken de functie van Executive directeur,
Verkoop en marketing bekleed bij SBS Broadcasting B.V., het bedrijf
dat in Nederland de zenders SBS6, NET5 en V8 exploiteert. Daarvoor
lanceerde hij in 1989 IP Netherlands, het exclusieve verkoophuis voor
de Holland Media Group, die de RTL-kanalen in Nederland exploiteert;
hier was hij tien jaar directeur. Van 1977 tot 1989 was meneer Eijken
werkzaam bij The Reader's Digest in Nederland in de functie van
Executive Vice-president. Hij is momenteel voorzitter van de nationale
bond van Nederlandse TV-verkooporganisaties, penningmeester en
raadslid van het Nationale kijkersonderzoek (een gezamenlijke
brancheorganisatie) en vice-president van de nationale bond van
commerciële televisie-exploitanten. Meneer Eijken is ook de voormalige
voorzitter van de Nederlandse afdeling van de International
Advertisers Association (IAA).
Toekomstgerichte verklaringen
Sommige verklaringen in dit persbericht zijn toekomstgericht, zoals,
zonder beperking: de verklaring dat wij van plan zijn op basis van
innovatieve verkoop- en marketingconcepten in de groeiende vraag van
onze klanten naar efficiëntere marketing te voorzien en tegelijkertijd
de concurrentiepositie van de nationale verkoopafdelingen van de
SBS-zenders overal in Europa te versterken. Bovendien maken wij
mogelijk toekomstgerichte verklaringen in toekomstige bij de
Securities and Exchange Commission ingediende documenten en in
geschreven materiaal, persberichten en mondelinge verklaringen, die
door ons of namens ons zijn uitgegeven. Toekomstgerichte verklaringen
omvatten verklaringen over onze intenties, overtuigingen of huidige
verwachtingen of die van onze directeuren (waaronder ook verklaringen
die worden voorafgegaan of gevolgd door toekomstgerichte terminologie
of die deze bevatten, zoals 'kan', 'zal', 'zou moeten', 'denkt',
'verwacht', 'ziet tegemoet', 'schat', 'continueert', of soortgelijke
uitdrukkingen of vergelijkbare terminologie) met betrekking tot
verschillende onderwerpen.
Het is belangrijk om op te merken dat onze werkelijke resultaten in de
toekomst aanzienlijk kunnen verschillen van de resultaten die in deze
op de toekomst gerichte verklaringen worden voorzien, afhankelijk van
diverse belangrijke factoren. Enkele van deze factoren zijn: de
invloeden van, en wijzigingen in, de voorschriften en het beleid van
de overheid; de invloeden van wijzigingen in het algemene economische
milieu; de invloeden van wijzigingen in de groei van ons
reclamebudget; de invloeden van de concurrentie; ons vermogen om onze
kosten te verlagen; de tijdige ontwikkeling en aanvaarding van onze
nieuwe kanalen, zenders, websites en/of diensten; de invloeden van
technologische wijzigingen op het gebied van het uitzenden en het
Internet; en ons succes bij het beheren van de risico's die met deze
factoren gepaard gaan.
Alle op de toekomst gerichte verklaringen in dit persbericht zijn
gebaseerd op informatie die ons op deze datum ter beschikking stond.
Wij zullen ons niet verplichten tot het updaten van op de toekomst
gerichte verklaringen die (in dit persbericht of elders) door ons of
namens ons zijn gemaakt.
SBS is een Europese commercieel televisie- en radio-omroepbedrijf met
ondernemingen in West- en Centraal-Europa. Enkele landen waar SBS op
dit moment actief is zijn: België (Vlaanderen), Denemarken, Finland,
Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië en
Zweden.
CONTACTPERSONEN: Michael Smargiassi of Alison Bowman,
+1-212-986-6667,
faxnr. +1-212-986-8302, bowman@braincomm.com, allebei medewerkers
van
Brainerd Communicators; of Catriona Cockburn, Citigate Dewe
Rogerson,
+44-207-282-2924, faxnr. +44-207-282-8040, smarg@braincomm.com,
catriona.cockburn@citigatedr.co.uk, allen voor SBS Broadcasting SA
Website: http://www.sbsbroadcasting.com
08 okt 02 14:18