Datum : 8-10-2002
Plaats : Heilbronn
Campina Duitsland toont talrijke innovaties op InterMopro
Nieuwe fase invoering Campina merk in Duitsland
De groep Campina Duitsland toont deze dagen op de zuivelbeurs InterMopro in Düsseldorf (Duitsland) talrijke productinnovaties en relaunches van bestaande producten. Daarnaast breekt een nieuwe fase aan bij de invoering van het Campina merk in Duitsland.
Innovaties in Landliebe desserts
Tot de talrijke nieuwe producten die Campina Duitsland presenteert,
beho-ren onder meer dessertproducten van Landliebe. Campina is in
Duitsland marktleider in desserts. Tot de innovaties in desserts
behoren Landliebe Sah-ne-Flammerie en de zogenaamde Doppelkammerbecher
voor Landliebe Grießpudding en Sahnepudding met vruchtensaus. De saus
zit in een apart bakje. De consument kan de saus zelf mengen met de
pudding.
Nadat Campina het zogenaamde seizoensconcept al met succes toepaste
voor haar Landliebe vruchtenyoghurts, gebeurt dat nu ook voor
Landliebe drinkyoghurts en zuiveldranken, die vorig jaar zijn
geïntroduceerd. Naast een aantal smaakvarianten die het hele jaar
verkrijgbaar zijn, komen er speciale varianten voor de winter en de
zomer.
Kijk voor meer details over Landliebe op de website
www.landliebe-online.de (in het Duits).
Puddis-succes uitbouwen
Campina Duitsland gaat het succes van de nieuwe varianten van Puddis
ver-der uitbouwen; eerder dit jaar introduceerde Campina met succes de
Puddis-varianten Guglhupf en Milchstrudel. Het assortiment wordt nu
uitgebreid met nieuwe smaakvarianten Puddis Guglhupf. Verder komt
Campina met de Puddis Schokostrudel (chocolade en room).
Kijk voor meer details over Puddis op de website www.puddis.de (in het
Duits)..
Dagverse melk
Campina is in Duitsland de belangrijkste aanbieder van dagverse melk
onder merk. Om haar marktpositie te verstevigen komt Campina met
nieuwe ver-pakkingsvormen voor dagverse melk onder de regionale labels
Tuffi, Mark Brandenburg en Südmilch. Het gaat om kartonnen pakken met
een schroef-dop en PET-flessen.
Campina merk
Campina Duitsland gaat voort met de invoering van het Campina merk in
Duitsland.
In de eerste fase, vanaf begin dit jaar, werd het ovale groene Campina
logo als afzendermerk geplaatst op de verpakkingen van de regionale
labels Tuffi, Mark Brandenburg en Südmilch en op de verpakkingen van
Puddis. In de TV-campagne voor Puddis Guglhupf, die afgelopen voorjaar
van start ging, werd Campina voor het eerst als afzendermerk getoond.
De tweede fase gaat deze herfst van start. Het Campina merk verschijnt
nu prominent op de verpakkingen van de regionale labels Tuffi, Mark
Branden-burg en Südmilch. Deze labels blijven ook op de verpakkingen
getoond wor-den, verzekert Detlef Holst, directeur van Campina
Duitsland. "De regionale herkomst van onze producten, één van onze
sterke punten, blijven we benadrukken."
Klik hier voor meer details over het Campina merk.
NutriStart
Parallel aan de invoering van het Campina merk in Duitsland loopt de
intro-ductie van de ontbijtdrank NutriStart, die in juli van dit jaar
op de markt is gebracht. Het is in Duitsland de eerste grote
productinnovatie onder het Campina merk. Met dit gemaksproduct wil
Campina consumenten aanspre-ken die te weinig tijd hebben om te
ontbijten, maar wel op zoek zijn naar een volwaardig alternatief. De
introductie van NutriStart wordt ondersteund door een
TV-reclamecampagne.
Kijk voor meer details over Nutri-Start op de website
www.nutristart.de (in het Duits)...
Sponsoring hardloopevenementen
Campina wil de uitstraling van het Campina merk verder uitbouwen door
het sponsoren van marathons en andere hardloopevenementen. Inmiddels
is het Campina logo al bij meer dan 15 evenementen gecommuniceerd.
"Hardloopevenementen en het Campina merk gaan prima samen; beide
sta-an voor positieve waarden zoals levenslust en gezondheid",
verklaart Hans Burger, commercieel directeur van Campina Duitsland.
Succesvolle Campina producten
Trots is Campina Duitsland op het feit dat ze dit jaar de felbegeerde
PriMax-onderscheiding ontvangt voor de kwaliteit van de geproduceerde
melk en melkproducten, het zogenaamde witte segment.
De PriMax staat voor topkwaliteit voor het volledige assortiment van
de on-derneming. De prijs is in feite de optelsom van alle
DLG-kwaliteitsuitslagen van een heel jaar.